Vampire: the Requiem

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Zamčeno
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

Mel bych dotaz k pravidlum Requiem. u popisu klanu je v odstavci venovanem klanovym disciplinam napsana vzdy jedna kurzivou (Nightmare u Nosferatu, Protean u Gangrelu...) - co to znamena? je tam nejake omezeni kdyz se tu dotycnou disciplinu chce naucit nekdo jiny? nebo se ji muze ucit jen clen klanu? diky
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od smrq »

priznam se, ze tahle otazka me zaskocila. :)
vim urcite, ze kdysi jsem to vedel. ja ale upiry nehral snad ctyri roky a uz netusim. pri prolistovani prirucky jsem si ale vsiml, ze tyto discipliny nema mezi klanovymi zadny jiny klan. jsou tedy do jiste miry unikatni. zaroven jsem ale nikde nenasel zakaz, ze by se je nesmel ucit jiny klan (ale nehledal jsem peclive).
imho by tedy jejich ziskani mohlo byt krapet narocnejsi (nebudou mimo svuj klan masove rozsirene), ale nemozne to asi nebude.

(takovy vypadek pameti je strasna ostuda. :oops: )
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

ostuda to neni - ja to cetl cele nekolikrat a prisel jsem presne na to same :D . myslel jsem ze mozna nejak unikatni budou, ale zaroven to NPCs ktere jsou popsane v rulebooku nerespektuji - kde kdo tam "Mekhetovsky" Auspex, Toreador (bloodline od Daevy) ma Dominate coz je zvyrazneno u Ventrue...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Furak
Příspěvky: 4
Registrován: 19. 3. 2010, 18:13

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Furak »

Je to presne tak jak pise Smrq, kurzivou je psana unikatni klanova disciplina. Ale primo v pravidlech je to vysvetleno (p.114 Using disciplines)
I tuto disciplinu je mozne se jako neklanovou naucit, pokud to postave ST dovoli samozrejme.
a jen tak mimochodem, ohledne
BasilisK píše:...Toreador (bloodline od Daevy) ma Dominate coz je zvyrazneno u Ventrue...
Toreadori maji Dominate jako klanovou (ci bloodlinovou chces-li) disciplinu (p.248)
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

jo diky.

me treba zarazilo ohledne tech klanovych, ze treba takovy Auspex (klanova disciplina Mekhetu) ma v podstate kde kdo (antagonisti z new orleans).
takze kurzivou je sice klanova , na druhou stranu se vubec nic nedeje kdyz si ji vezme nekdo jiny...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Furak
Příspěvky: 4
Registrován: 19. 3. 2010, 18:13

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Furak »

ja mam dotazy na Obfuscate, nejdrive asi Cloak of Night.
jak obtizne je ve vasich svetech takto schovaneho upira najit bez Auspexu ci jeho obdoby (at uz mluvime o mage sight nebo necem dalsim)

Napriklad, pokud by se dva upiri dostali do sporu a situace vypadala nezivotu nebezpecne pro jednoho a nich a on se rozhodl ukryt pod plastem noci a vyklidit pole. Pokud chce takto zamaskovany upir projit kolem ostrazite hlidky (at uz lidske ci supernaturalni). a tak podobne.

Prijde mi, ze muj ST vnima tuto disciplinu jako relativne slabou a velmi lechce proniknutelnou, coz se mi jako mekhetimu spionovi pochopitelne nelibi. Zajimala by me vyuzitelnost a sila obfuscate u jinych skupin, at vim, zda se cilim opravnene nebo jsem sam, komu prijde, ze banda nervoznich paranoidnich vystrasenych typku nakladajicich veci do autaku si nevsimne, kdyz se k autu priblizi upir s CoN a pripne jim pod blatnik stenici...


Druhy dotaz bude k Mask of tranquility.
Vyuzivate tuto disciplinu pouze vuci upirum? Cili nekdo bez auspexu nepozna na prvni pohled, ze nekdo s MoT je upir? Nebo stejne pravidlo vyuzivate i vuci jinym supernaturalum? Magum napriklad? Nebo ze by vlkodlak nepoznal upira s touto disciplinou po cichu?
Uživatelský avatar
Furak
Příspěvky: 4
Registrován: 19. 3. 2010, 18:13

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Furak »

BasilisK píše:jo diky.

me treba zarazilo ohledne tech klanovych, ze treba takovy Auspex (klanova disciplina Mekhetu) ma v podstate kde kdo (antagonisti z new orleans).
takze kurzivou je sice klanova , na druhou stranu se vubec nic nedeje kdyz si ji vezme nekdo jiny...
jak jsem rikal, zalezi na St a jeho pojeti sveta... Muze byt ST, ktery bude trvat, ze si jednotlive klany sve unikatni discipliny strezi a pro hrace muze byt nemozne, nebo alespon extremne narocne takovou disciplinu ziskat.
Muze to vyzadovat velke mnozstvi RP ve snaze naklonit si dostatecne schopneho upira jineho klanu tak, aby byl ochotny s postavou sve znalosti sdilet a naucil ji takovou disciplinu.
Jiny ST v tom zas nemusi videt problem...

A co se auspexu tyka, je to velice sikovna vec, tak se nedivim, ze to kde kdo ma... Zvlast kdyz se jedna o antagonisty :) aspon je hraci tak snadno neprekvapi :)
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

budu psat za sebe, hraju ani ne rok a to jen jako ST. postavu bych si zahral, ale u nas neni nikdo kdo by vedl hru...
Furak píše:ja mam dotazy na Obfuscate, nejdrive asi Cloak of Night.
jak obtizne je ve vasich svetech takto schovaneho upira najit bez Auspexu ci jeho obdoby (at uz mluvime o mage sight nebo necem dalsim)
takze u nas: vetsinou smrtelnici utikaji, protoze si nedovedou vysvetlit co se deje. Upiri podle veku - stary upir uz na neco podobneho narazil tak jej to nejspise neprekvapi, mladeho to vystrasit muze nemusi...
Napriklad, pokud by se dva upiri dostali do sporu a situace vypadala nezivotu nebezpecne pro jednoho a nich a on se rozhodl ukryt pod plastem noci a vyklidit pole. Pokud chce takto zamaskovany upir projit kolem ostrazite hlidky (at uz lidske ci supernaturalni). a tak podobne.
pokud vychazim z pravidel, tak je tam neco ve smyslu: "pokud na sebe vylozene neupozorni - hluk, utok... v me hre by pak nejspise upir nemohl (bez auspex) najit takto prchajiciho upira. i kdyby o Obfuscate vedel tak by stejne nevedel kde prchl a jestli tam porad neni (proste zmateni smyslu...).
Prijde mi, ze muj ST vnima tuto disciplinu jako relativne slabou a velmi lechce proniknutelnou, coz se mi jako mekhetimu spionovi pochopitelne nelibi. Zajimala by me vyuzitelnost a sila obfuscate u jinych skupin, at vim, zda se cilim opravnene nebo jsem sam, komu prijde, ze banda nervoznich paranoidnich vystrasenych typku nakladajicich veci do autaku si nevsimne, kdyz se k autu priblizi upir s CoN a pripne jim pod blatnik stenici...
je to 3-teckova disciplina. v mych hrach tedy hranice mezi (relativne) beznou a neobvyklou (vzacnou).
u te stenice bych to resil hodem jestli si vsimnou (s postihem). v pravidlech se uvadi, ze pokud na sebe podobnou aktivitou obrati pozornost, tak Cloak of Night zmizi.
Druhy dotaz bude k Mask of tranquility.
Vyuzivate tuto disciplinu pouze vuci upirum? Cili nekdo bez auspexu nepozna na prvni pohled, ze nekdo s MoT je upir? Nebo stejne pravidlo vyuzivate i vuci jinym supernaturalum? Magum napriklad? Nebo ze by vlkodlak nepoznal upira s touto disciplinou po cichu?
ma stejnou auru jako smrtelnik (tedy ne bledou) - lupini i magove schopni vnimat auru jej tedy vidi jako cloveka. Upiri jej povazuji za cloveka.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od smrq »

ja mam dotazy na Obfuscate, nejdrive asi Cloak of Night.
jak obtizne je ve vasich svetech takto schovaneho upira najit bez Auspexu ci jeho obdoby (at uz mluvime o mage sight nebo necem dalsim)
v mych hrach to je velmi obtizne. na hranici nemoznosti. faktem totiz je, ze pokud se dany upir sam neprozradi, oni ho proste nevnimaji. lide si automaticky sami vysvetli duvod, proc zmizel (na chvilku jsem se otocil a on spesne odesel), slabodusi jedinci dokonce podlehaji panice - nezridka utecou a vlastne ani nevi proc.
upiri jsou jine kafco a rozhodnuti je na ST. imho by melo ale jeho rozhodnuti byt nekde mezi: 1/ "jiz jsem se s tim setkal, vim ze tu ten parchant nekde je, ale presto ho nevidim ani neslysim" a 2/ pokud se s tim nikdy nesetkal a je pomerne mlady/slaby, pak bude reagovat stejna jako reaguji lide.
Pokud chce takto zamaskovany upir projit kolem ostrazite hlidky (at uz lidske ci supernaturalni).
sporna vec. vim, ze chuze neni nic napadneho. ale ne vzdy. pokud je takova hlidka u vchodu presne z toho duvodu, aby nekoho nasla (treba bude dokonce instruovana, ze se dotycny bude snazit proplizit), je pak mozne jeho proplizeni posuzovat jako cin, kterym na sebe upoutal pozornost.
osobne bych v tomto pripade asi uvazil level Zmateni, kterym upir disponuje, pocet uspechu, ktere hodil a pak silu vule strazcu - a rozhodl.
pokud bych byl priznivcem casteho hazeni, provedl bych za tyto strazce tajny hod a porovnal jej s vysledkem upira. to je imho nejspravedlivejsi reseni.
komu prijde, ze banda nervoznich paranoidnich vystrasenych typku nakladajicich veci do autaku si nevsimne, kdyz se k autu priblizi upir s CoN a pripne jim pod blatnik stenici...
v tomto pripade bych nic neresil a upira bych nechal stenici pripnout. (neco jineho by bylo, kdyby zaroven hlidali, zda se nekdo neplizi. viz vyse.)
Druhy dotaz bude k Mask of tranquility.
Vyuzivate tuto disciplinu pouze vuci upirum? Cili nekdo bez auspexu nepozna na prvni pohled, ze nekdo s MoT je upir? Nebo stejne pravidlo vyuzivate i vuci jinym supernaturalum? Magum napriklad? Nebo ze by vlkodlak nepoznal upira s touto disciplinou po cichu?
BasilisK to popsal perfektne.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Furak
Příspěvky: 4
Registrován: 19. 3. 2010, 18:13

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Furak »

dik moc obema
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

ted jsem si vzpomel: vzdyt v DEMU byla situace kdy se Mekhet plizi za SWAT jednotkou, aby jim skocil na dodavku (pod vlivem Cloak of Night) a pak zahajil palbu (tim poslednim se mel odhalit a odvratit pozornost od ostatnich). bylo to v tom dilu jak byla ta Nosferatska clenka Ordo Dracul v kostele pod vlivem zurivosti...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Sosacek »

BasilisK píše:ma stejnou auru jako smrtelnik (tedy ne bledou) - lupini i magove schopni vnimat auru jej tedy vidi jako cloveka. Upiri jej povazuji za cloveka.
Presneji, upir ma hod blood potency + neco (nevim co) proti tomu cim mag hazi aby to zjistil, misto aby to mag zjistil automaticky (pri uspesnym hodu).

Udrzet tajemstvi pred magama je tezky.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Sinohet
Příspěvky: 7
Registrován: 31. 8. 2010, 12:13
Bydliště: Turnov

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Sinohet »

Ahoj,
Svět vampírů se mi moc líbí, mám kolem sebe pár kamošů se kterejma by sme si to rádi zahráli,ale narážíme na pár háčků.
Rozhodně nejde říct že by sme byli s RPG novácči, hrajeme zhruba 10 let DrD 1.6,1.5 ale asi se nám nebudete divit ale už to malinko zrezivělo a my by jsme si rádi zahráli nějakej novej svět i system. A právě tady začíná první háček.
Kde začít?
podíval jsem se po netu a našel jsem hroooooozny hromady pravidel kolem toho všeho (cca 5,5 Gb v PDF)

Co máme dělat v případě že by sme si rádi zahráli v horizontu třeba tejdne nebo dvou a ne v řádech let :) Vím že by bylo asi rozumný si přečíst ty basic rule booky, ale rád bych věděl co je z toho zajímavý,protože ty knížky z WoD mi přijdou snad všechny zajímavý ale bohužel ke škole rozhodne nedavam přečíst x těch knížek.Proto doufám že se tady najde někdo kdo by mi pomohl se alespon prozačátek prodrat tou džunglí příruček.

Třeba by bylo řešení nějaka konverzace přes PM.

Děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od Peekay »

V prvom rade - chces hrat Maskaradu (na obalke cervena ruza na zelenom mramore) alebo Requiem (abstraktnejsia karminovocervena obalka)? Su to realne odlisne settingy, Maskarada je starsia (a podla mna osobne lepsia). Pocitacove hry (VtM: Redemption, VtM: Bloodlines) su z tohto settingu. Tam ti staci si precitat zakladnu knizku (to je ta s ruzou) a postupne, ked budes mat chut, nastudovat Player's Guide to Camarilla a Storyteller's Handbook.

Ak chces hrat novsi Redemption, tak tam si potrebujes precitat knizku "A World of Darkness" (modro-cierna obalka s typkom utekajucim v ulicke), kde je realne system, a potom Requiem (ktory ti hovori, ako ten system upravit pri hrani upirov + popis vyhodnocovania akcii).

Requiem ma konkretnejsie a konzistentnejsie pravidla, ak ste ako skupina ten typ, co povazuje pravidla za literu zakona, bude asi vhodnejsi. Masquerade je pisany na trochu inej filozofii, so zameranim na vysledny dojem z hry za cenu obcasnej hmlistosti, nejasnosti a vyslovenej nepouzitelnosti pravidiel.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire: the Requiem

Příspěvek od BasilisK »

Zkus se podívat po předpřipravených scénářích přímo od White Wolfů - obsahují kratší kroniku (kampaň) a jen ta nejnutnější pravidla. Navíc DEMO k Requiemu je celé přeloženo do češtiny - sám jsem na něm začínal.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti