[Blog] 2k6 goblinů

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Blog] 2k6 goblinů

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 3. 5. 2023, 17:44

Markus píše: 3. 5. 2023, 16:22Quentine, ze zvědavosti, děláš teď na něčem? Dřív z tebe padalo každou chvíli něco, teď jsem si na to náhodou vzpomněl. :) Jak vlastně tvoříš – děláš ty moduly pro potřeby svých her a pak je pouštíš ven, když už je máš? Nebo si na hru děláš jinou přípravu, kterou nikdy veřejnost nespatří (což předpokládám – musíš toho mít řádově víc).
Jsem zoufale neproduktivní. Vyšťavím se dostatečně v práci nebo ostatními koníčky. Na naši domácí hru se připravuju relativně stručně; hrajeme v týdnu a sezení jsou krátká.

A než se vrátím k blogu, tak musím domatlat ten překlad Into the Odd pro Skavena. Nechal jsem se k tomu ukecat od Tobika, a teď mě to hrozně odrazuje od všeho :cry:

Věci na blog skoro vždycky vznikají nezávisle na hře. Příprava pro vlastní hru je IMHO úplně něco jiného než příprava pro veřejné využití. Většinou si to sám zahraju až po vydání, když se naskytne vhodná příležitost. Poznámky pro hru jsou pár řádků a v případě mapy načmárané schémátko, navíc je to často napojené na dosavadní děj nebo téma kampaně. Zatímco věci na blog jsou psané velmi pečlivě a dostatečně obecně, aby šly zapojit kamkoli.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Markus » 3. 5. 2023, 16:22

Quentine, ze zvědavosti, děláš teď na něčem? Dřív z tebe padalo každou chvíli něco, teď jsem si na to náhodou vzpomněl. :) Jak vlastně tvoříš – děláš ty moduly pro potřeby svých her a pak je pouštíš ven, když už je máš? Nebo si na hru děláš jinou přípravu, kterou nikdy veřejnost nespatří (což předpokládám – musíš toho mít řádově víc).

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 14. 4. 2023, 08:02

York píše: 14. 4. 2023, 00:56 Rozehráli jsme skřetí jeskyni. Chtěl jsem vyzkoušet pokládání jednotlivejch místností na stůl, aby rovnou fungovaly jako battle plán, ale neodhadl jsem měřítko - vytisknul jsem to na 4 a4ky a je to zhruba poloviční, než bych potřeboval. Ale jinak je to fajn, je to mnohem hezčí a rychlejší, než kdybych mapu překresloval. Otázka samozřejmě je, jak by to fungovalo, kdyby dungeon neměl 10 místností, ale třeba 50.
Pokus bys s tim pocital uz pri designu, tak si muzes vybrat tvar karet predem. Nebo je udelat s podobnymi zamecky jako maji puzzle.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 14. 4. 2023, 00:56

Rozehráli jsme skřetí jeskyni. Chtěl jsem vyzkoušet pokládání jednotlivejch místností na stůl, aby rovnou fungovaly jako battle plán, ale neodhadl jsem měřítko - vytisknul jsem to na 4 a4ky a je to zhruba poloviční, než bych potřeboval. Ale jinak je to fajn, je to mnohem hezčí a rychlejší, než kdybych mapu překresloval. Otázka samozřejmě je, jak by to fungovalo, kdyby dungeon neměl 10 místností, ale třeba 50.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 3. 2. 2023, 14:41

Quentin píše: 2. 2. 2023, 23:47Jsou to jen nepoužitelné random poznámky, většinu jsem ztratil a/nebo zapomněl kontext.
Jako nástřel lokace mi to přijde celkem použitelný. Jak ale říkáš, problém je absence kontextu, bez toho si moc nedokážu představit, co by se tam hrálo.

• Je tam nějakej loot, ale není to vyloženě dungeon k vylootování.
• Něco zajímavýho se tam děje, ale není tady žádnej vnitřní důvod, proč by se tím postavy měly zabejvat.

Soudě podle červený poznámky tam tví hráči šli někoho zachraňovat, pak to imho bude fungovat v pohodě. Dokážu si představit, že podobnej kontext vznikne hrou v okolním sandboxu. Celkově mi to přijde bohatší na obsah než některý lokace v Trossu.

TLDR: Máš toho víc? ;)

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 2. 2. 2023, 23:47

Jsou to jen nepoužitelné random poznámky, většinu jsem ztratil a/nebo zapomněl kontext. Psal jsem to všechno těsně před hrou. Jen tobikovi hexy jsou Xyntilian a Barrowmaze, ale tam jsme sli jen jednou. A balista měl být markyho dungeon, ale nedosli jsme tam.

Snímek obrazovky 2023-02-02 234354.png

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 2. 2. 2023, 23:14

Quentin píše: 2. 2. 2023, 20:31 Přiznám se, že nevím, co myslíš. Možná mapa našich West Marches?
Jj, to je ono. Akorát když jsi to ukazoval, tak to byly jen tři hexy, dost jste s tím pohnuli.

Lokace na tý mapě máš někde rozpracovaný, nebo jste tam měli umístěný moduly?

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 2. 2. 2023, 20:31

York píše: 2. 2. 2023, 19:16OK. Můžeš i tak zapátrat, co k tomu máš? Minimálně ta mapa byla fakt pěkná. Nesourodost asi nutně nevadí, tvoje materiály stejně musím vždycky před hrou zesourodňovat ;)
Přiznám se, že nevím, co myslíš. Možná mapa našich West Marches?

hexeses (5).png
hexeses_popis (1).png

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 2. 2. 2023, 19:16

OK. Můžeš i tak zapátrat, co k tomu máš? Minimálně ta mapa byla fakt pěkná. Nesourodost asi nutně nevadí, tvoje materiály stejně musím vždycky před hrou zesourodňovat ;)

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 2. 2. 2023, 18:59

York píše: 2. 2. 2023, 18:30To byl Tross původně taky ;) Nechceš z toho zkusit něco vytěžit?
Nebyl. Tross jsme brainstormili jeden večer se Sparkle a Vojtou, u toho jsem se nahajpil, a pak jsem to hecnul a napsal sám v relativně krátkém čase.

Jestli si dobře pamatuju, tak jsem to hrál se všemi ostatními, když to vyšlo v Drakkaru.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 2. 2. 2023, 18:30

Quentin píše: 2. 2. 2023, 18:03Pokud jsem tu něco ukazoval, tak to byly nesourodé kusy domácí přípravy.
To byl Tross původně taky ;) Nechceš z toho zkusit něco vytěžit?

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 2. 2. 2023, 18:03

York píše: 2. 2. 2023, 16:05Quentine, jak jsi na tom s hratelným obsahem od Slangy dál? Matně si vzpomínám, že jsi tu ukazoval náhledy několika hexů - máš to ve formě, kterou by mohl použít i někdo další? Případně nějaký dungeony v šuplíku?
Nic nemám :) Pokud jsem tu něco ukazoval, tak to byly nesourodé kusy domácí přípravy.

V brožurách, koukám, přibyla Strážní věž a Smrt v Agnor, na ty určitě kouknu.
Dej vědět, jak se ti to líbilo. Oboje jsem už hrál a bylo to dobré.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 2. 2. 2023, 16:05

Quentine, jak jsi na tom s hratelným obsahem od Slangy dál? Matně si vzpomínám, že jsi tu ukazoval náhledy několika hexů - máš to ve formě, kterou by mohl použít i někdo další? Případně nějaký dungeony v šuplíku?

V brožurách, koukám, přibyla Strážní věž a Smrt v Agnor, na ty určitě kouknu.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od York » 3. 9. 2022, 17:50

Quentin píše: 3. 9. 2022, 17:24
Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu.
S tímhle určitě soulasím. Je nesmysl snažit se do popisu předmětu popsat všechny okrajový podmínky.


Ale tohle:
York píše: 3. 9. 2022, 14:54Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).
Je lazy design, necháváš práci na hráčích. Je třeba dost zásadní rozdíl, jestli se vyčerpaná životní síla vrátí tomu, kdo ji poskytnul, nebo se použitím spotřebuje. A jestli se vrátí až po použití předmětu, nebo už po těch 14 dnech.


Šlo by to říct třeba tak, že nabitím prstenu zestárneš o 20 let, ale ztracená životní síla se ti v průběhu 14 dní vrátí. To vyřeší i Bifiho dotaz.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

od Quentin » 3. 9. 2022, 17:24

Iwas Passingby píše: 3. 9. 2022, 13:08A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).
Oddálit bylo asi nevhodné slovo, měl jsem na mysli zahnat, respektive úplně zrušit.

York píše: 3. 9. 2022, 14:54Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).
Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.
Bifi to pochopil správně - když prsten nabíjíš, tak ti vydávaná energie chybí (jsi slabší, unavený, vypadáš starší...), a když přestaneš, tak se vrátíš do původního stavu. Jen by se to nemělo příliš snadno přepínat tam a zpět - řekněme, že se ti původní podoba vrátí během příštího odpočinku.

Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu. Podobně jako otázky "Můžu ukládat méně, ale déle?" nebo "Můžu spotřebovat jen část náboje, třeba na lehké zranění, a zbytek si schovat na později?" nebo "Co využít vitalitu z prstenu na přehození záchrany proti jedu?"
spoiler: Ano nebo ano, ale jako je to v rpg se vším :D

Jerson píše: 3. 9. 2022, 16:29Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".
Na tom asi nezáleží. I kdyby se to ve westmarches hře používalo jen mezi sezeními, tak je to obyč regenerační prsten s jedním použitím na výpravu a cool flavorem. Za mě dobré. I když možná by místo 14 dní stačil týden.

Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
Moderní hry na to pravidla mají (5e má exhaustion), a OSR GM si s tím určitě poradí.

---

Tak jako tak je to možná moc složitý předmět na stručný zápis do tabulky.
Díky všem.

Nahoru