[5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Jezus » 8. 3. 2024, 15:14

Selhan: Jo, tak. Tys mluvil o tom 1 HPčkovém laně v Phamdelveru. Zmátl jsi mě tím atack rollem, protože ten v Phamdelveru imho není, protože tam není DC. Tady souhlasím, že ten zápis je divný, zmatečný a tím pádem vlastně chybný. Není úplně zřejmé, co tím vlastně autor myslel a sledoval. Tam bych se naopak hádal, jestli má smysl jakýkoli check (možná v případě lukostřelby, protože to imho u lana, na které nedosáhnu, leckoho napadne...) a dal bych přednost prostě větě, že lano lze přeseknout, přepálit apod. a protože je tenké, bude podobný pokus automaticky úspěšný.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od MarkyParky » 8. 3. 2024, 14:12

Selhan: V té ToA ale máš smysluplné (gamisticky) údaje.

Pokud by záleželo na rychlosti přeseknutí, tak kombo DC15 + 15 žvt + rezisty a zranitelnosti ovlivní délku té snahy a opravdu mohou vyvolat ten pocit postupného přesekávaní, zatímco čas běží.

V Phamdelveru to 1 hp je k smíchu a nemá herní přesah žádný.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Selhan » 8. 3. 2024, 14:09

Pravda, u Phandelveru ještě autoři zapomněli, že je důležité napsat ten armor class. V ToA už to doplnili. :D

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Jezus » 8. 3. 2024, 14:07

Nepotřebuju mít napsané, že šípy jsou neefektivní, ale jak to promítnout plavidlově, zejména jsem-li nováček. Což zranění + odolnost/zranitelnost docela hezky řeší. A řeší to rovnou, zápisem, místo toho, abych za běhu přemýšlel, jaký dát bonus/postih k DC nebo je-li to na nevýhodu. Taky to hezky řeší rozdíly ve velikosti zbraní (a využívá systém, který kvůli zbraním vznikl).

Jasně, ability check (plus výhoda/nevýhoda) je univerzální a "fajn" řešení. Nicméně nepřipadá mi od věci nabídnout hráčům řešení, které přímo využívá mechaniku zbraní a ukazuje, jak ji aplikovat na neživé předměty (což je btw i jádrových pravidlech pro ničení objektů, naopak ničit objekty přes ability check je pravidlo navíc). Můžeme se samozřejmě bavit o tom, že ničit předměty přes zranění je těžké zpátečnictví a svatá kráva minulosti (stejně jako HPčka :>;o) ), ale to asi není problém napsaného modulu, který se snaží používat existující pravidla.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Herald pravdy » 8. 3. 2024, 13:52

Není náhodou Ztracený důl Fendelveru první dobrodružství pro DnD 5e, které je navíc psané pro nováčky (protože jde o součást prvního Starter Setu)? Z pohledu zkušených matadorů se docela jednoduše říká "tohle je zbytečné" a "tohle nepotřebuju" a "tohle je každému jasné". Ale ono to každému jasné není. Obzvlášť ne nováčkům. A i autorům může nějakou dobu trvat, než přijdou na to, co všechno je důležité psát.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Selhan » 8. 3. 2024, 13:43

Jaký je problém s tím, když to potřebuješ v kolech? Tak je na to nech házet v kolech. Ability checky se klidně dají používat v boji.

A jestli se dá lano ustřílet šípy efektivně nebo neefektivně potřebuješ mít naspané? To mi přijde, s prominutím, hloupé. V přípravě chci mít napsané užitečné věci, ne takový balast. Takže ne, podle mě je problematický ten zápis. Možná autory pořád platí za slovo?

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Jezus » 8. 3. 2024, 13:35

York: Přesně. A ve filmech jsou scény, kdy se silné lano držící provazový most seká na několikrát, až na konci drží jen na pár vlákénkách. Taky je rozdíl mezi tím, když "do teho jebne půlorkský válečník oboruční sekyrou" nebo se to snaží nějaký lupič "upíchat" dýkou. Každého asi napadne, že i tou dýkou to nakonec dá, ale ne za stejný časový úsek. Ale jak to zachytit pravidlově? Nejlíp přes to, na co pravidla původně byla - útok a zranění ;-)

Jako ne že by bylo řešení přes dovednost špatně - a nezajímá-li mě výsledek v kolech (nebo nepotřebuji být extrémně přesný) - pak i jednoduší. Co ale když to potřebuji v kolech, protože ta past (nebo co) spustila zároveň blížící se skřety. Pak mě fakt zajímá, jestli se dá lano "ustřílet" šípy (byť neefektivně) nebo ten nápad s elfem, co vyleze trpaslíkovi na ramena a ožene se půjčenou sekerou, stál za to (a zda to ten elf tou sekyrou zvládne a jak...).

Problematický není ani tak ten zápis (až na to, že žere čas a je neúplný nebo naopak zavádějící). Problém je, zda z jeho existence vyvozuji, že to musím hrát strašně nešikovně, i když na tom nezáleží (nebo si to zjednoduším dovednostním hodem), nebo je to pravidlová možnost pro případy, kdy to fakt potřebuji takhle exaktně.

Já zažil situaci, kdy se takto (přes útoky) kácel strom (strašně zlý strom) a záleželo na tom, na kolik úderů sekerou padne (a kdyby to postavy před tím nevymysleli, jak vymyslely), tak by na tom záleželo ještě víc.

Selhan:
Dobře, ale že lidi obecně používají ne vždy optimální popis není argument pro to, že ho automaticky použijí i u lana.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Selhan » 8. 3. 2024, 13:34

Máš pravdu, ale z mé zkušenosti, když hodíš málo, tak to prostě v 5e obecně znamená, že ses netrefil.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od York » 8. 3. 2024, 13:10

Selhan píše: 8. 3. 2024, 12:40dávat tam možnost "minul jsi", je podle mě kravina
Attack roll v DnD není jen "minul jsi", ale taky "ránu zastavila zbroj" (tj. v tomhle případě "praštil jsi do toho, ale nic moc jsi tomu neudělal").

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Selhan » 8. 3. 2024, 12:40

Podle mě je popravdě blbě už to koukat na to jako na attack roll. Já bych to vyhodnotil jako ability check. Klidně bych nechal započítat prof. bonus se zbraní, ta je použitá jako tool – ale počítat hit pointy, spotřebovávat na to bojové a ne utility bonusy, a hlavně dávat tam možnost "minul jsi", je podle mě kravina. Sekat do něčeho, co se nehýbe, není boj, to je dřevorubectví.

"Přeseknout provaz je hard skill check na sílu nebo obratnost, postavy si mohou započítat proficiency bonus se zbraní, která se hodí na přeseknutí provazu. Check se dá opakovat, obtížnost hodu po každém pokusu klesá o jedna." – Není to lepší zápis? A takový způsob, s opakovanými checky modifikujícími obtížnost, v ToA u jiných pastí je, takže to není úplná novinka.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Jezus » 8. 3. 2024, 12:25

Na druhé straně Ztracený důl je výukové dobrodružství, ne? Tam bych čekal, že budou texty obsáhlé, aby tě naučili uvažovat v nějakých plavidlových mantinelech. To nutně neznamená, že pak budou muset být v každém modulu.

Druhá věc samozřejmě je, že " dokud není provazu smyčky uděleno alespoň 1 sečné zranění." je i z edukativního hlediska špatně, protože pomíjí jiné možnosti zničení toho provazu :-)

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od MarkyParky » 8. 3. 2024, 12:19

Já jsem to vzal do debaty na d20, kde jsme něco podobného řešili nedávno a taky o tom trochu přemýšlel.

Ten šlahoun není úplně blbě. Je to pro nás asi nezvyk, ale v mindsetu DnD5E, když chceš vyjádřit, že je těžké ho spálit a snadné přeseknout, dává tenhle zápis smysl (a už nějak jako železná koule holt přidáš i ostatní typy zranění, aby si z toho dílčího výpisu někdo nedomyslel něco blbě).

Za mě je to kostrbaté, složité, ale v tom paradigmatu to smysl dává.


Ta past s bubnem a špagátem je blbě snad po všech stránkách, tam by se dal popis srazit na čtvrtinu i v 5E mindsetu.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Ota » 8. 3. 2024, 10:14

Markus píše: 8. 3. 2024, 09:32 Aneb jak mechanizovat i naprosté kraviny.
S tímhle přesně bojuji. Jak rozlišit, co už je kravina a co je ještě informace, která Vypravěči může pomoci si celou situaci lépe představit ... :think: .
Pak mám v modulech slov jako máku a špatně se v tom orientuje.

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Markus » 8. 3. 2024, 09:32

Mám dojem, že je to pětkový standard? Připomnělo mi to, jak jsem psal recenzi na Ztracený důl:
Pokud postava past neobjeví, musí uspět v ověření Obratnosti se SO 10. Pokud selže, je chycena do smyčky a visí za kotník 2 sáhy nad zemí. Postava je zadržená (viz stav „Zadržený“ v dodatku příručky), dokud není provazu smyčky uděleno alespoň 1 sečné zranění. Postava, která není opatrně spuštěna dolů, utrží při pádu drtivé zranění 1k6.
Aneb jak mechanizovat i naprosté kraviny.

Každopádně vypsané rezistence liány jsou ještě o level výš. :) (Nějak ty stránky zaplnit musej.)

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

od Selhan » 8. 3. 2024, 09:06

Tomb of Annihilation, s. 90 píše:The launch is triggered by cutting the thick vine, which has AC 15, 15 hit points, vulnerability to slashing damage, resistance to fire and piercing damage, and immunity to bludgeoning, poison, psychic, and thunder damage.
Tohle mě fascinuje. Tři řádky popisu, jak se dá přeseknout provaz.

Nahoru