Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Mizy » 9. 4. 2024, 19:50

My včera dohráli konečně Gangs of Lankhmar a nakonec to tedy mělo společné s modulem jen jméno. Hriset králem ( tedy spíš nastrčená loutka hráčů, aby přes něj mohli tiše vybírat svůj podíl), Korvul proměněm lektvarem na velikost krysy (ten měla skupina z No Small Crimes in Lankhmar) a gangy usmířeny a čtvrť spravedlivě rozdělena, čím byl naplněn požadavek Ikse ze džbánu a Tanečník (mág skupiny), tak získal patrona. 😆

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Elenistar » 9. 4. 2024, 15:01

Díky za zevrubné osvětlení toho jak funguje štěstí. Měl jsem za to, že se používá tu a tam ten modifikátor.

Na ten Lankhmar mrknu taky - láká mě to už od prvního poslechu v dinosariu. ach, tolik mi chybí. Ale je pravda, že ještě předtím zkusíme námořníky a zkázu, obojí je už na cestě.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 9. 4. 2024, 14:45

Asi nemyslíš modifikátor (např. když máš štěstí 13, tak máš modifikátor +1), ale přímo tu hodnotu vlastnosti (13) Je sice pravda, že pálením modifikátor klesá (spálím štěstí na 12, modifikátor klesá na 0), ale zrovna u štěstí se s tím modifikátorem snad nepracuje.

Normálně štěstí funguje tak, že spálíš X bodů té vlastnosti a dostáváš bonus +– X k libovolnému hodu.

Hod na zachránění těla funguje jinak. Tam házíš proti čisté hodnotě štěstí, tj. když mám štěstí třeba 13, házím k20 a snažím se hodit stejně nebo míň. Když to padne, žiju. Když ne, jsem mrtvý.

(Stále platí pravidlo, že je možné pálit štěstí a dávat si tím bonus k hodu, ale všimni si, že to v tomhle případě nic nedělá. Když hodím třeba 15 a spálím dva body štěstí, abych výsledek posunul na 13... tam mi zároveň spálením dvou bodů klesla hodnota štěstí na 11 a vůbec jsem si nepomohl. :) )

Dobrodružství pro DCC bývají docela drsná a chodit do nich bez léčení je docela sebevražda, respektive musel by ses furt vracet ven a odpočívat, což nevede ke vzrušující hře. Případně mít nějaké magické lektvary nebo tak. DCC je prostě varianta na D&D, kde je klerik jako healer důležitou součástí družiny.

Mně se teda víc líbí to, co udělalo DCC Lankhmar – vyhodilo kleriky a postavy se můžou léčit právě pálením bodů štěstí (a pitím alkoholu :)). Přijde mi, že to líp sedí ke stylizaci té hry a štěstí tím získává dost na významu. Fikčně to pak vypadá tak, že hrdinové docela dost ustojí, aniž by kolem nich furt někdo musel čarovat. A hra může být odvázanější. Kdyby tě to zajímalo, koukni na kapitolu 3: Štěstí a pak stranu 49 v Markusově DCC Lankhmar. Ale chápu, že se asi nechceš zatěžovat nějakými rozšířeními ve chvíli, kdy sis ještě neosvojil základní hru.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Elenistar » 9. 4. 2024, 14:30

Díky moc za odpověď. Věděl jsem, že zde jsem správně.

1. tohle pravidlo jsem minul! (na mou obhajobu jsem to četl celé i s dobrodružství narychlo, neb jsem studoval asi 45 stránková pravidla deskovky, jakožto hlavní program víkendu ) Tohle by mohlo skutečně trochu pomoci. K tomu bych měl doplňující dotaz, který mě napadl u čtení a hraní. Když pálím štěstí tak mi tím klesá i ten modifikátor? Mám zkrátka nějaké maximum, které se mi někdy obnoví, ale když to spálím tak mi klesne šance na to, že na štěstí někdy uspěji?

2. Já jim to říkal, že asi není dobrý nápad tam jít bez klerika. Padlo tam cosi jako no guts no glory a šli. Takže ano, máš správný odhad, šli bez klerika. A na jednu stranu souhlasím, že klerik, který umí léčit i během boje je fajn, ale obvykle postava padla jednou ranou.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 9. 4. 2024, 14:11

Hráli jste na překulení těla? (Záchrana těla, v rychlých pravidlech na str. 19 dole.) To úspěšnost přežití výrazně zvyšuje. Nám v kampani po úvodním sítu zemřelo postav minimum.

Dotaz dvě je, jestli jste měli ve skupině klerika, protože ten s tím svým (skoro) neomezeným léčením svede leccos.

DCC - jak na všudypřítomnou smrt?

od Elenistar » 9. 4. 2024, 09:24

Mám teď za sebou v rychlém sledu obě dobrodružství ze starter setu. U toho síta (portál pod hvězdami) jsem očekával, že se umírat bude hodně a stalo se tak. U toho druhého jsem si říkal, že už to bude jiné.

Ve skutečnosti nevidím v životnosti mezi postavou na 0. a 1. úrovni velký rozdíl. Pořád dokáže umřít pohodlně na jeden hod - resp. dva (k20 na zbroj a pak slušný zásah). V druhém dobrodružství hned v prvním střetnutí umřely dvě postavy a to jsem dramaticky nepřátele oslabil. Jinak by to tam asi byl TPK.

DCC beru jako one shotové jednohubky, kampaň bych v tom nehrál. A tak jsme k tomu i s přáteli přistupovali. Nikdo neměl ambice si postavu hýčkat a snažit se, aby za každou cenu přežila. Jenomže RPG je pro mě především o příbězích a umřít v první místnosti jenom pro to, že to tak prostě padlo není podle mě příběhotvorné.

Jak to děláte vy? Já nechci fixlovat kostky, a proto kdyžtak flexibilně upravuju počty nepřátel. Spíš bych přemýšlel tím, že ztráta všech životů nemusí hned znamenat smrt, ale zranění, které se může zajímavě projevovat. A postava může skutečně zemřít až po několikátém zranění. Dovedu si představit veselou tabulku k100 zranění.

Jak jsem říkal na začátku. U funnelu jsem s tou smrtí asi v pohodě. Postava je zdroj a přistupuju k tomu tak. Ale když už je ta postava "hrdina" tak by mohla něco vydržet... alespoň na konec krátkého dungeonu. U té stříbrné lebky (u finálního souboje s orákulem) jsem už je tedy nechal podle pravidel všechny zabít, byť to bylo relativně těsné. (byly to 4 postavy na 1. úrovni, vím že je to koncipováno na větší počet a proto jsem jim nechal několik oživovacích "ankhů", takže se po boji každá postava mohla jednou za dobrodružsví zvednout, takže jich bylo vlastně 8)

Zajímaly by mě vaše zkušenosti a postřehy. DCC jako takové mě zaujalo, ale nespatřuji nic zajímavého na tom, když vám hned umře postava, protože to tak padlo, a pak bych si měl hned znovu naházet novou a sudí ji tam nějak včlení. V Lebce pak jeden z hráčů dohrával za lebkouna zmetka, to bylo docela vtipné. Díky předem

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 3. 4. 2024, 20:24

Nově od Mytaga:

:arrow? Plavci po bezhvězdném moři

Obrázek

:arrow? Zkáza divošských králů

Obrázek


V obou případech jde o dobrodružství, která tu visí zdarma ve formě fanpřekladu. Nově prošla dalším kolem redakce, terminologie byla sladěna s vydaným překladem DCC Rychlého startu a jsou tam i nějaké nové ilustrace. A samozřejmě pěkné fyzické provedení.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 25. 2. 2024, 09:12

Aha, takže jsme všichni v podobné situaci. No výborně, tak schválně, kdo něco vymyslí jako první a podělí se. :)

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Mizy » 24. 2. 2024, 22:15

Zajímavá otázka, protože sám začínám stejnou věc řešit. Zatím jsme odehráli dva moduly a teď jsem před rozhodnutím, jak postupovat dál. Skupina se etablovala na mapě Lankhmaru, má svoje území, ostatní frakce o ní už ví a já hledám nějaký mechanismus, jak odehrávát (i v rámci downtimu) kolize mezi jednotlivými gangy a většími hráči. :)

Edit: co se týče mapy, tak jsem po řádném prozkoumání objevil, že např. Gangy Lankhmaru jsou v té ofiko mapě přesně topograficky určeny. To mi umožnilo se odpíchnout. Dokonce i ty moduly, které mám v plánu do budoucna, jsem našel, kde se odehrávají.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od strucky » 24. 2. 2024, 15:05

Markus píše: 24. 2. 2024, 12:34 Summoning!
Mizy píše: 13. 1. 2024, 19:54
strucky píše: 25. 1. 2024, 20:48
Tak nějak se stalo, že asi povedu kampaň v DCC Lankhmar. Nemáte k tomu nějaké tipy?

Konkrétně mi nejde o moduly - s odehráním modulů si poradím. Ale rád bych to pojal trochu otevřeněji, prozkoumal i to město, využil materiály z krabice – všechny ty čtvrtě a patrony a nakreslení vlastního sousedství – a před tím mám respekt. Městkou kampaň jsem ještě nevedl. Nemám asi moc konkrétních dotazů, spíš jestli máte nějaké potřehy a rady k téhle části hry. Co vám dělá potíže, na co si dávat pozor, nějaké osvědčené postupy?

Plus, máte nějaké pomůcky, nástroje? Googlil jsem, co vůbec k DCC Lankhmar existuje, ale kromě těch fyzicky publikovaných modulů jsem snad nic nenašel. Nějaké užitečné tabulky, přehledy, generátory, setkání, připravené lokace? Hrajete s něčím navíc kromě toho, co je v Goodmanových krabicích a sešitech?
Bohužel, čoveče. Zatím jsem protáhl bandu jen pár moduly, něco otevřenějšího s případným improvem pomocí tabulek z příruček z krabice mám víceméně v plánu na příště - ale to příště bude bůhví kdy, zatím Lankhmar odsunul na pozadí One Ring.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 24. 2. 2024, 12:46

Člověče, nevím, mám dojem, že nás asi bude hromada – spojuju se s Vandalem a jeho partou. :)
Kdyžtak na tebe myslím, ale pojďme si to vzít do soukromých zpráv.

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od ShadoWWW » 24. 2. 2024, 12:45

Markus: Nehledáš ještě jednoho hráče?

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 24. 2. 2024, 12:34

Summoning!
Mizy píše: 13. 1. 2024, 19:54
strucky píše: 25. 1. 2024, 20:48
Tak nějak se stalo, že asi povedu kampaň v DCC Lankhmar. Nemáte k tomu nějaké tipy?

Konkrétně mi nejde o moduly - s odehráním modulů si poradím. Ale rád bych to pojal trochu otevřeněji, prozkoumal i to město, využil materiály z krabice – všechny ty čtvrtě a patrony a nakreslení vlastního sousedství – a před tím mám respekt. Městkou kampaň jsem ještě nevedl. Nemám asi moc konkrétních dotazů, spíš jestli máte nějaké potřehy a rady k téhle části hry. Co vám dělá potíže, na co si dávat pozor, nějaké osvědčené postupy?

Plus, máte nějaké pomůcky, nástroje? Googlil jsem, co vůbec k DCC Lankhmar existuje, ale kromě těch fyzicky publikovaných modulů jsem snad nic nenašel. Nějaké užitečné tabulky, přehledy, generátory, setkání, připravené lokace? Hrajete s něčím navíc kromě toho, co je v Goodmanových krabicích a sešitech?

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Markus » 21. 2. 2024, 14:24

Díky, už jsem ji zkompletnil. :)

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

od Bifi » 21. 2. 2024, 14:04

Hráči prozkoumávají hrobku jakéhosi dávného mága, co před dávnými věky nějaké oponárodu, který technologicky pozvedli návštěvníci z cizích světů.
Pekné predstavenie... ale ta veta vyssie je asi nekompletna?

Nahoru