[5e] Magické vs. nemagické postavy

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [5e] Magické vs. nemagické postavy

Re: Magické vs. nemagické postavy

od eerieBaatezu » 30. 5. 2018, 06:34

Rofl. Q.E.D.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od OnGe » 29. 5. 2018, 17:05

Tvl. Gilgameš jede na či!

Re: Magické vs. nemagické postavy

od ShadoWWW » 29. 5. 2018, 16:57

Narazil jsem na blog věnující se legendárním hrdinům převedeným do DnD 5E.

Achilles
Lancelot
Musaši Mijamoto
Johanka z Arku
Aladdin
Gilgameš
kojot
Daidalos
Artuš

Re: Magické vs. nemagické postavy

od eerieBaatezu » 22. 5. 2018, 17:14

ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 12:18Na rytíře kulatého stolu má DnD mechaniku od začátku - stoupenci (henchmen).
To je popsané kde?
ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 12:45To je jen jedna z interpretací. Klidně to může být ve stylu DnD, že má konkrétní kouzla a pokud chce nová, musí přejít na vyšší úroveň. Když chtěl přivolat draka, několik měsíců před tím odpočíval (nikdo ho neviděl). Mohlo to být klidně mechanicky tak, že "trénoval" na další úroveň, aby to kouzlo získal.
To je přesně to napasovávání do pravidel. Bůhví co dělal, třeba něco úplně jiného, pže se na žádnou "další úroveň" dostat nepotřeboval. V jiném systému bys to interpretoval třeba úplně jinak a zase tak, aby to systémově sedělo, přestože on opět dělal bůhví co.
ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 12:45Jde o to, že postavy z legend jdou docela dobře napasovat do DnD. Třeba Gandalf. Klidně by to mechanicky mohl být bojovník s několika odbornostmi, jak kdysi povedeně předvedl jeden fanoušek DnD 3e.
Však právě Gandalf mnohem víc kosil jako bojovník, než castil jako wizard, v tom je taky ta zcestnost používat ho jako předobraz novodobého fantasy kouzelníka. Samozřejmě s tím, že když na to došlo, tak fakt "kouzlil", takže to vlastně bojovník fakt nebyl, ale to kouzlení byla manipulace se světem jeho vůli, nebyla to kouzla, on měl prostě jistou metafyzicky danou autoritu nad světem.
ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 15:07
Problém je, že to pak bude DnD Gandalf, ne Tolkienůf gandalf.
Což ale není problém, ne? To je naopak ve hře nazvané DnD výhoda. ;-)
V tom je ale jádro problému. To prostě nebude Gandalf. Bude to tahání koňské žíně po ovčích střevech a ne hra na housle. (U tohohle přirovnání jsem se fakt dost pobavil. $D)
ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 12:45Toto téma jsem ale původně nezaložil jako interpretaci legendárních postav v DnD, ale jako různé přístupy k magii napříč edicemi DnD s tím, jak by v nich šel interpretovat low-magic svět ve stylu třeba Vukogvazdu nebo Tarie. Specielně v DnD (proto jsem to téma taky zanesl do větve Dungeons and Dragons a d20. Inspirovalo mě k tomu několik vstupů od bývalých hráčů DrD 1, kteří v takových světech hrají a chtěli vědět, jak ho pojmout v DnD.
A co jsou tedy klíčové body Vukogvazdu a Tarie, co v 5e chybí?

Re: Magické vs. nemagické postavy

od boubaque » 22. 5. 2018, 16:01

Omlouvám se za vlastně OT, ale nedá mi to:
ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 12:16 Na legendě o Map, Merlinovi a Artušovi se mi líbí i ten přesah do DnD a přesvědčení.
Píše se to Mab, na konci je "b".
A hlavně, je to postava, ketrou do literatury poprvé přivedl Shakespeare – v Romeovi a Julii. A do spojení s Artušovskými legendami se dostala snad až v roce 1998. Takže bych byl vážně opatrný s tím, jaké mají legendy přesahy do něčeho, co vzniklo o čtvrtstoletí dřív.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od OnGe » 22. 5. 2018, 15:45

Tak co vlastně řešíme, když už jsi všechno napsal do prvního postu?

Re: Magické vs. nemagické postavy

od ShadoWWW » 22. 5. 2018, 15:39

OnGe píše:Jo, neni to moc dobrej nápad. Vlastně by to asi chtělo nahodit ty classy znova všechny... což je úkol hodný vědce :)
Což je přesně to, co udělalo AiME a psal jsem o tom jako o jedné z možností v tom prvním postu. 8)

Re: Magické vs. nemagické postavy

od York » 22. 5. 2018, 15:36

OnGe píše: 22. 5. 2018, 15:35Vlastně by to asi chtělo nahodit ty classy znova všechny...
Tak nějak.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od ShadoWWW » 22. 5. 2018, 15:35

Onge píše:Tak to tam možná dopiš jako TL;DR, protože to mi z toho text není patrné ani náhodou.
Já si moc na anglické zkratky nepotrpím, proto budu citovat, ať je to jasné.
ShadoWWW píše:U takovéto hry je velmi pomalý postup (úroveň za několik měsíců hraní) a hraje se zhruba do 3.-4. úrovně a pak se zas začíná od 1.
York píše:Boj je podstatnou součástí DnD, bestiář plnej potvor s bojovými staty tam není náhodou. Když půlce class zakážeš používat highlevelové schopnosti, tak to sice možná bude mít low-magic feeling, ale taky budou na vyšších úrovních dost nehratelné.
Jak jsem psal. Když budeš chtít hrát ten styl, tak buď se budeš držet na nízké úrovni, nebo pokud budeš chtít hrát i na vysoké úrovni, ale bez těch mocných kouzel, tak můžeš zvolit přístup AiME, tedy nadefinovat si nová nemagická povolání a archetypy a magii dát jen NPCčkům.

Co se týče Bestiáře a bojových statů... ty staty zabírají menšinu prostoru, většinu zabírá fluff. Ten je pro některé herní skupiny daleko podstatnější. Dokonce ve Volovi nebo Mordenkainenovi je toho fluffu ještě mnohem víc (statistiky tam zabírají kolik, 3%? Tak nějak.)

Re: Magické vs. nemagické postavy

od OnGe » 22. 5. 2018, 15:35

Musí se to kompenzovat nějak jinak. Třeba jim povolíš nosit brnění, upravíš nějaká čísla, nebo je necháš dělat triky nemagických kolegů... Takže setřeš rozdíly proti nemagickým postavám a to dělení začne postrádat smysl.

Jo, neni to moc dobrej nápad. Vlastně by to asi chtělo nahodit ty classy znova všechny... což je úkol hodný vědce :)

Re: Magické vs. nemagické postavy

od York » 22. 5. 2018, 15:25

OnGe píše: 22. 5. 2018, 13:06Samozřejmě to můžeš pojmout tak, že budeš brát kouzla jenom do 2. levelu. Což bych si asi představoval jako low-magic v pojetí DnD.
To mi popravdě nepřijde jako moc dobrej nápad.

Boj je podstatnou součástí DnD, bestiář plnej potvor s bojovými staty tam není náhodou. Když půlce class zakážeš používat highlevelové schopnosti, tak to sice možná bude mít low-magic feeling, ale taky budou na vyšších úrovních dost nehratelné.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od OnGe » 22. 5. 2018, 15:18

ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 15:07
Záleží teda na tom, jak moc low to má být. Samozřejmě to můžeš pojmout tak, že budeš brát kouzla jenom do 2. levelu. Což bych si asi představoval jako low-magic v pojetí DnD.
Což je přesně to, co píšu ve svém úvodním postu.
Tak to tam možná dopiš jako TL;DR, protože to mi z toho text není patrné ani náhodou.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od York » 22. 5. 2018, 15:11

ShadoWWW píše: 22. 5. 2018, 15:07
Problém je, že to pak bude DnD Gandalf, ne Tolkienůf gandalf.
Což ale není problém, ne?
Problém to určitě není, když to tak hráči chtějí. Jen jsem měl pocit, že ses ptal na to, nakolik může být DnD věrné předloze. Což zrovna v těchto případech moc ne...

Re: Magické vs. nemagické postavy

od ShadoWWW » 22. 5. 2018, 15:07

Problém je, že to pak bude DnD Gandalf, ne Tolkienůf gandalf.
Což ale není problém, ne? To je naopak ve hře nazvané DnD výhoda. ;-)
Záleží teda na tom, jak moc low to má být. Samozřejmě to můžeš pojmout tak, že budeš brát kouzla jenom do 2. levelu. Což bych si asi představoval jako low-magic v pojetí DnD.
Což je přesně to, co píšu ve svém úvodním postu.

Re: Magické vs. nemagické postavy

od OnGe » 22. 5. 2018, 13:06

Nedokážu si představit, jak to udělat, aby dávalo smysl dělit postavy na magické a nemagické, měly spellsloty a bylo to low-magic. Dělení totiž vyžaduje, aby magie byla natolik mocná, aby mělo smysl se na ni specializovat a spellsloty zas aby byla dostatečně mocná na to, aby to spustilo nějaký znatelný efekt.

Záleží teda na tom, jak moc low to má být. Samozřejmě to můžeš pojmout tak, že budeš brát kouzla jenom do 2. levelu. Což bych si asi představoval jako low-magic v pojetí DnD.

Nahoru