od Markus » 2. 11. 2021, 07:53
Navážu na diskuzi k poslednímu dílu Dinosauria, kde jsme se o SWN bavili.
Quentin píše: ↑1. 11. 2021, 08:35
Mám pocit, že je smysluplné dělit open world hry na sandboxy (napr. Minecraft, kde si musíš zábavu udělat sam), a theme parky (např. Skyrim, kde si jen vybiras z různých druhů připravené zabavy)
Eee... nevím, jestli je tohle aplikovatelné i na stolní RPGčka... nebo jestli se nedostáváme do přílišného bazírování na detailech. Pro mě i kampaň vytvořená tak, že po mapě rozeseješ větší počet menších lineárních dobrodružství a hráči si mezi nimi vybírají, je sandbox. Kor když to nemá žádnou ústřední dějovou linku a výsledky jednoho dobrodružství ovlivňují ty ostatní a nejsou to izolované incidenty. A SWN tě vede k tomu, že se máš připravovat na jedno dvě sezení dopředu, takže tohle tam vznkne asi úplně přirozeně.
Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu?
V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.
[i]Navážu na diskuzi k [url=https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=630891#p630891]poslednímu dílu Dinosauria[/url], kde jsme se o SWN bavili.[/i]
[quote=Quentin post_id=630949 time=1635752109 user_id=2199]
Mám pocit, že je smysluplné dělit open world hry na sandboxy (napr. Minecraft, kde si musíš zábavu udělat sam), a theme parky (např. Skyrim, kde si jen vybiras z různých druhů připravené zabavy)
[/quote]
Eee... nevím, jestli je tohle aplikovatelné i na stolní RPGčka... nebo jestli se nedostáváme do přílišného bazírování na detailech. Pro mě i kampaň vytvořená tak, že po mapě rozeseješ větší počet menších lineárních dobrodružství a hráči si mezi nimi vybírají, je sandbox. Kor když to nemá žádnou ústřední dějovou linku a výsledky jednoho dobrodružství ovlivňují ty ostatní a nejsou to izolované incidenty. A SWN tě vede k tomu, že se máš připravovat na jedno dvě sezení dopředu, takže tohle tam vznkne asi úplně přirozeně.
Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu? $-o V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.