[OSR] Stars Without Number

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [OSR] Stars Without Number

Re: [OSR] Stars Without Number

od Markus » 2. 11. 2021, 07:53

Navážu na diskuzi k poslednímu dílu Dinosauria, kde jsme se o SWN bavili.
Quentin píše: 1. 11. 2021, 08:35 Mám pocit, že je smysluplné dělit open world hry na sandboxy (napr. Minecraft, kde si musíš zábavu udělat sam), a theme parky (např. Skyrim, kde si jen vybiras z různých druhů připravené zabavy)
Eee... nevím, jestli je tohle aplikovatelné i na stolní RPGčka... nebo jestli se nedostáváme do přílišného bazírování na detailech. Pro mě i kampaň vytvořená tak, že po mapě rozeseješ větší počet menších lineárních dobrodružství a hráči si mezi nimi vybírají, je sandbox. Kor když to nemá žádnou ústřední dějovou linku a výsledky jednoho dobrodružství ovlivňují ty ostatní a nejsou to izolované incidenty. A SWN tě vede k tomu, že se máš připravovat na jedno dvě sezení dopředu, takže tohle tam vznkne asi úplně přirozeně.

Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu? $-o V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Markus » 16. 10. 2021, 19:32

Ptám se na to, protože mě zajímá, jak je taková kampaň strukturovaná. To znamená, že si naházíte náhodné zápletky na různých planetách (+NPC + problémy, prostě podle těch generátorů), což hodí nějakou vágní představu, k tomu si připíšete dvě tři větičky a máte zárodek dobrodružství.

Těchhle zárodků nagenerujete na začátku víc po různých planetách a necháte je tam viset, dokud se hráči nezačnou blížit. A jakmile se začnou blížit, tak si mezi sezeními rozpracujete podrobněji ten, který zrovna budete potřebovat. Chápu to správně?

Re: [OSR]Stars Without Number

od Quentin » 14. 10. 2021, 20:37

Vesměs se hrál ten nagenerovaný sandbox. Ale ty jednotlivé mise, jak je popsaná příprava v knize, jsou docela tradiční.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Selhan » 14. 10. 2021, 19:59

Hrál jsem jak nagenerovaný sandbox, tak publikovanou Traveller kampaň Pirates of Drinax. Oboji jako hrac. Z online komunity mám dojem, že se zvětšiny fakt hraje ten sandbox.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Vandalicus » 14. 10. 2021, 18:32

Ja to hral jako sandbox. Meli lod, kterou splaceli, a litali na mise, ktery jsem generoval podle generatoru, na vygenerovane planety ve vygenerovanem sektoru. Nedostal jsem se nikdy k faction play - stihli jsme jenom asi 3 session nez do toho vstoupili real life events a museli jsme skoncit.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Markus » 14. 10. 2021, 18:15

Jak tak čtu SWN, tak mě napadá... jak jste to hráli? Sandboxovali jste to, jak ta hra navrhuje, nebo jste to hráli jako „normální“ hru jako každou jinou (whatever that means).

Je tam spousta generátorů na to, abyste si udělali vlastní mapičku, rozmístili světy, vygenerovali postavy a zápletky... a pak do toho pustili hráče a nechali je dělat, co chtějí. Prostě sci-fi sandbox v otevřeném vesmíru, vlastně i hexcrawl. Hráli jste to tak? Nebo jste prostě jen vzali tohle jako inspiraci a jinak hráli běžnou „příběhovou“ kampaň o jasném ději a osobních linkách postav (chybí mi termín pro "to, co není sandbox")?

Zkrátka mě zajímá, nakolik se popisované vesmírné sandboxování reálně děje i u herních stolů. Případně jak se osvědčilo.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Selhan » 8. 11. 2020, 07:49

Ok, jsem prehlasovan.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Markus » 8. 11. 2020, 00:03

Díky, hoši. 8)
sci fi.png

Re: [OSR]Stars Without Number

od Sosacek » 7. 11. 2020, 23:13

Ja z toho mam taky ten pocit, no.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Quentin » 7. 11. 2020, 23:04

Sosacek píše: 4. 11. 2020, 19:03No nevim, teda. Ma to hyperpohony a umelou gravitaci a magicke paprskomety a psioniky co se umi teleportovat...
A obrovské mechy, force pavézy (termín z pravidel), thunder guns, power armory, chainsaw meče (!), nespočet planet s překvapivě kompatibilní gravitací, (mechanicky podpořený) vliv válčících organizací a impérií, design dobrodružství dokonce cíleně (mechanicky) dbá na přítomnost cool lokací, milion magic-like detailů, které jsou vysvětlené absurdně tenoučkým technobabblem a další, a další...

Jestli tohle není space opera, tak už nevím co :D

Re: [OSR]Stars Without Number

od Quentin » 7. 11. 2020, 22:40

Pro mně osobně je SWN a space opera prakticky synonymum :D

Re: [OSR]Stars Without Number

od Selhan » 5. 11. 2020, 12:10

Tak tam nechme jenom sci-fi

Re: [OSR]Stars Without Number

od Markus » 5. 11. 2020, 10:37

S tím žánrem teda fakt nevím. :)
Zatím jsem přehodil ty dva komentáře z roku 2020 pod novou edici. Předpokládám, že by to tak autoři sami chtěli. :)

Re: [OSR]Stars Without Number

od Selhan » 4. 11. 2020, 19:29

Uz vim, co tomu odpovida: Firefly. Uznavam, neni to hard scifi typu Jerson, ale hangary fakt nemaji "force field", skafandry muzou rupnout, ceka se, ze architektura bude vcelku realisticka a da se tam hazet na alergicke reakce na novou planetu.

Re: [OSR]Stars Without Number

od Sosacek » 4. 11. 2020, 19:17

Tak to z naseho popisu rozsekni, Markusi :)

Nahoru