[d20] Pathfinder (1e)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [d20] Pathfinder (1e)

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Jiron » 8. 10. 2021, 12:04

Markusi, hrál jsem Serpent Skull a Legacy of Fire, bohužel ani jedno nedohrál.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Markus » 8. 10. 2021, 10:08

Přidal jsem do databáze různé produkty pro Pathfinder a Jiron, který je má načtené a nahrané, se pustil do jejich hodnocení. Na odkazu si je můžete proklikat a pročíst. Díky, Jirone, je super mít takhle archivované názory někoho, kdo v tom má dost nahráno.

(A stejná nabídka platí i pro ostatní – jestli byste chtěli ohodnotit něco, co v databázi ještě není, dejte mi vědět a já to přidám.)

EDIT: Jo a nakonec jsem přece jenom rozhodil tu adventure path Iron Gods do samostatných anotací, kde jedna kniha = jedna anotace. Držíme takhle celou databázi a je to přehlednější i z hlediska toho, že ty knihy se kupují samostatně. Další adventure paths tam ještě nemáme, ale měly by mít stejný formát.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Stařec » 31. 5. 2021, 22:40

Vitus píše: 31. 5. 2021, 10:19 Jenom doplním, že Paizo vydávalo jednu dobu pro D&D3.5 časopisy Dragon a Dungeon, a vlastně v rámci toho druhého (Dungeon) se naučili chrlit pravidelně jednak jednotlivé dungeony, ale právě i Adventure Pathy. Nehrál jsem ani jedno z toho (ani D&D3.5e mne nelákalo a ani Pathfinder 1e nebo 2e), ale měl jsem možnost číst jak ty samostatné moduly, tak Adventure Path. Co si tak matně pamatuji, tak ty moduly mi přišly od začátku lepší, u těch Adventure Path pár jednotlivých Adventur na začátku nebylo špatných, ale celkově mi ten koncept neseděl.
Já mám docela pifku i na ta samostatná dobrodružství. Mám zkušenost s Hollow's Last Hope, Dragon's Demand, nějaké dva moduly ohledně koruny krále koboldů (něco takového - jeden byl myslím koruna koboldího krále, další asi návrat koboldího krále) a teda tragédie jedna vedle druhé. Nenašel jsem asi ani jedno pozitivum.

Kampaně měly výhodu alespoň v tom, že to byly kampaně - příběh se postupně (byť lineárně a neinteraktivně) rozrůstá, ke konci už je to řádně epické, sem tam se podaří to něčím trochu ozvláštnit a navíc se na tom výborně učí, jak GMovat tyhle pravidla. Ale pořád mám pocit, že dělat to špatně stojí stejné množství energie, jako dělat to aspoň trochu dobře.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Jiron » 31. 5. 2021, 11:27

On má Pathfinder fakt krásnej a vymazlenej setting, se kterým některé AP pracují až trestuhodně špatně.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Vitus » 31. 5. 2021, 10:19

Jenom doplním, že Paizo vydávalo jednu dobu pro D&D3.5 časopisy Dragon a Dungeon, a vlastně v rámci toho druhého (Dungeon) se naučili chrlit pravidelně jednak jednotlivé dungeony, ale právě i Adventure Pathy. Nehrál jsem ani jedno z toho (ani D&D3.5e mne nelákalo a ani Pathfinder 1e nebo 2e), ale měl jsem možnost číst jak ty samostatné moduly, tak Adventure Path. Co si tak matně pamatuji, tak ty moduly mi přišly od začátku lepší, u těch Adventure Path pár jednotlivých Adventur na začátku nebylo špatných, ale celkově mi ten koncept neseděl.

Na druhou stranu to Paizo od začátku vydávalo nejen jako rozpoznaná PDF, ale tuším s vrstvami, takže i technicky málo zdatní jedinci, jak moje maličkost, by z toho mohli rabovat vizuály (kterých tam mají bohatě taky od začátku) pro svoji potřebu, ale to je jiná story. Retrospektivně si myslím, že Paizo svým způsobem zase trochu posunulo laťku toho, co je profesionální dobře zpracovaný modul a přijde mi, že pokus WOTC převzít zpátky pod svá křídla Dragon a Dungeon, což mi taky přijde, že moc nezvládli, jen ukázal, jak WOTC ujíždí vlak. Ale to je taky jiná story :).

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Jiron » 31. 5. 2021, 08:49

Ty Adventure Path mají dost často docela zajímavý nápad, který se ale schová pod tunami a tunami různě zbytečného textu nebo pravidlovými technikáliemi. Je mi jasné, že docela vysoké procento hráčů Pathfinderu tyhle technikálie baví ale například Jade Regent pro mě skončil, když chtěl po hráčské skupině detailní soupis a systém cesty dálkové obchodní karavany, s vlastní "minihrou".

Musím doporučit samostatná dobrodružství. Ta mívají docela vysokou úroveň a nerozmnělňují se tak jako Adventure Paths.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Stařec » 31. 5. 2021, 02:13

Obsah nahnat možná musíš, ale úplně zbytečně. Scénář v každé knize zabírá vždy jen 50 stran, zbytek jsou poznámky. Vymyslet zbytecne historie mi navíc připadá vlastně náročnější než je tam nechat tak osiřelé. Vždyť v momentě, kdy máš vymyšlenou lokaci a NPC s historií a motivaci, zápletka se může přirozeně vytvořit kombinací obého, což je vlastně méně práce, ne?

Ale to je vlastně jen rečnicka otázka. Obsah zkratka není dobrý a asi není potřeba to rozebírat.

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Markus » 30. 5. 2021, 23:00

Stařec píše:Samotný scénář je bohužel krajně žalostný a obsahuje spoustu nešvarů, které mají PF Adventure Paths většinou společné. Mezi ty společné patří především pro mě nepochitelné zahlcování čtenáře hitorií každého NPC, která častokrát (možná dokonce vždy) není vůbec interaktivní a vy musíte přemýšlet, jak příběh NPC zakomponovat do hry, aby to nebyla totální trapárna typu "Ahoj, já jsem Khonnir Baine a býval jsem členem zlé magické organizace Technická Liga, dokud jsem nezachránil svou adoptovanou dceru Val, která je pro mě vším".
Někde těch 600 stránek na jednu kampaň nahnat musíš. 8)

Re: [d20] Pathfinder (1e)

od Markus » 30. 5. 2021, 22:17

Obrázek

Stařec poslal obsáhlou recenzi/komentář ke kampani Iron Gods. Rozhodl jsem se doplnit další díly, abychom drželi logiku jedna kniha = jedna anotace, ale proč to píšu... Poprvé jsem si totiž musel přečíst něco o tom, jak fungují Adventure Paths pro Pathfinder a teda... $-o

- Je to patnáctá Adventure Path
- Má šest dílů
- Každý díl má 100 stran
- Díly vycházejí pouhý měsíc po sobě

...a pak jsem zjistil, že takhle vychází jedno 100stránkové dobrodružství každý měsíc. Eh... A mezitím samozřejmě další rozšiřující příručky. Paizo je teda dobrý chrlič obsahu. Docela by mě zajímalo, jak to zvládají. Tohle na mě působí stylem, že rozdají kampaň šesti různým autorům, kteří to dělají víceméně nezávisle na sobě, každý svůj kousek, s nějakou lehkou návazností. Ale tta kadence je každopádně šílená.

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 24. 3. 2018, 12:02

Tak ta Resonance je taky zajímavá. Jde o to, že užívání magických předmětů je omezeno Rezonancí charakteru. Takže nemůžete vypít milion lahviček za den a vykouzlit milion fireballů z hůlky za den a seslat milion cure light wounds z hůlky za den. Všechno je to spjato s tou jednou hodnotou u každé postavy.

Na jednu stranu to řeší balancování toho, že je jedno, že magic user může vyrobit hafo předmětů, když stejně za den máte limit, kolik jich můžete použít.
Na druhou stranu to zavádí další 5 minute workday podnět, kdy se prostě, pokud to okolnosti dovolí, zbalíte a půjdete se do vesnice vychrápat, abyste si obnovili Resonanci a mohli zase všechno používat.

Ten 5 minute workday je stejně zajímavá věc. Je to vlastně hra o zdroje, které se žádné RPG nevyhne. Už minimálně tím, že máte HP. Akorát každá hra to má jinak nastavené. V dřívějších edicích když nemáte healobota, tak se sice 5mw dělalo jakože kvůli mágovi, co vypálil všechna kouzla a musel se jít vyspat a namemorovat, když ale když dostal fighter na budku a neměli jste healbota, tak vlastně trvalo mnohem déle, než jste se mohli vrátit do akce, kvůli pomalému uzdravování HP. Asi nejlepší průlom v tomhle udělala 4e, kde classy měly stejnou encounter/daily ekonomii abilit a healení bylo přes Healing Surge, čili systémově fakt ošéfovaný. V 5e se od tohohle upustilo a na otázku co s tím Mearls řekl, že balancovat tyhle věci má GM tím, že nechá/nenechá družinu odpočinout. Jak dobré to je řešení je na vkusu každého. Ale nastavení přesně tohohle mi přijde docela kruciální, něco jako, když v Dračáku kouzelník v prvním kole vyjebe všechny magy za kupu blesků a zbytek dne je k ničemu. Ten Vancian dělá aspoň to, že mág s kouzlama vydrží X kol a taková 3e měla tu super věc, že kouzelník hned od počátku mohl dělat itemy, takže si byl schopen předpřipravit nějaké svitky pro případ nouze, apod.

Re: Pathfinder

od York » 13. 3. 2018, 12:34

ShadoWWW píše: 13. 3. 2018, 12:19Proč tedy dělají novou edici, když ta stará je tak úspěšná?
Když pominu případné obchodní důvody, tak je to nepochybně proto, že každý složitější projekt potřebuje čas od času revidovat a pročistit. Je to nutný průvodní jev jakéhokoliv vývoje, kde přidáváš další věci, o kterých jsi při designu originální verze nemohl tušit.

Re: Pathfinder

od ShadoWWW » 13. 3. 2018, 12:19

Eerie: Tos mohl říct u DnD před pátou edicí taky, že když jdeš hrát DnD, tak hlavně kvůli vypiplávání postavy a hustejm soubojům. To, že 5E šla víc k rules-lite a DW a BitD slaví úspěch je proto, že celkově začíná hrát RPGčka mnohem víc lidí, pro které je tento nový přístup intuitivnější než ty staré.

Chápal bych, a podle prvních náznaků se zdálo, že udělají podobně rules-lite hru jako 5E s tím, že tam jako nástavbu (volitelná pravidla ve stylu multi-classu nebo featů v 5E) dají spoustu těch mechanických vypiplávaček, na které jseš z PF zvyklý. Výhodou je, že to jednoduché jádro ti naláká spoustu nováčků a ta komplexní nástavba ti přitáhne staré harcovníky. Když uděláš komplexní základ, tak moc nováčků nenalákáš. Viz DnD 4E.
Ta hra je úspěšná právě díky tomu, že zacílila na skupinu hráčů, kterým sedla rules-heavy 3.5e.
Proč tedy dělají novou edici, když ta stará je tak úspěšná? Pathfinder byl úspěšný díky tomu, že existovalo hafo hráčů, co chtěli dál hrát svou oblíbenou 3.5E a nechtěli přecházet na nic nového. 3.5E byla v té době zlatý standard, mainstream. To mělo dobrý důvod - srovnej dnešní hranost 4E a skoro dvacet let staré 3.5E. Problém je, že mainstramový trend se od té doby změnil a většina dnes nechce systémově složitou hru. Proto 5E (a jiné hry) zažily takový vzestup a PF pomalý, ale jistý sestup.

Pokud udělají obdobně komplexní i PF 2, nalákají tím staré hráče 3.5 a jim podobné, ale budou stát mimo dnešní mainstream a jejich vzestup hranosti nebude nijak dramatický. Píšu obdobně, protože podle nich je Dvojka méně komplexní. Což sice je, ale ne dostatečně. Asi jako 4E byla méně komplexní než 3.5E v poslední fázi svého životního cyklu. Jako jo, ale ne dostatečně.

Ale uvidíme, třeba s tím playtest ještě zamíchá.

Re: Pathfinder

od Pieta » 13. 3. 2018, 11:54

S těma reakcema mám dojem, že je to tak, že můžeš použít jednu z akcí na to, aby se ti otevřela možnost nějaké reakce. Příklad, který psali, byl, že za jednu akci se kryješ štítem, což má dva efekty - štít se počítá do obrany, a můžeš použít reakci na aktivní krytí, čili dát si damage resistance proti jednomu zásahu v hodnotě podle kvality štítu. Je to celkem zajímavá myšlenka - znamená to, že postava se štítem umí být mnohem tankovitější, než postava bez něj, ale taky, že se té obraně musí věnovat, čili to není z hlediska akcí zadarmo.

Co se týče složitosti systému, přišlo mi, že cíl je zjednodušit základy systému, ale nechat mechanicky složité postavy. Což pro Pathfinder nezní vůbec jako špatný úmysl.

Re: Pathfinder

od York » 13. 3. 2018, 11:22

ShadoWWW: Mně to dává velice dobrej smysl. Ta hra je úspěšná právě díky tomu, že zacílila na skupinu hráčů, kterým sedla rules-heavy 3.5e. Bylo by fakt divný, kdyby od toho teď ustřelili někam úplně jinam...

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 13. 3. 2018, 11:20

Je v poho, že to nebude 5e klon, ale pořád crunchy, trochu zjednodušená verze 3/4e DnD. Na druhou stranu je samozřejmě otázka, jak moc lidí to nadchne, protože na 5e lidi baví právě to, že je oproti předešlým edicím zjednodušená dost. Pořád si ale myslím, že udělat jednodušší, líp vymyšlenou verzi PF je dobrej nápad, protože 5e je pro lidi zvyklý na 3e až moc jednoduchá a původní PF problémy 3e spíš znásobil, než opravil.

A s tím herním plánem, jak psal York, když si jdu zahrát PF, tak jdu zahrát PF, a budu tam mít panáčky na linkovaným papíře, protože jsem si šel zahrát PF. Cílem PF není hrát jako v Dungeon Worldu nebo Blades in the Dark.

Nahoru