Corvus to vystihnul vcelku přesně.
Zkusímještě dodat:
Celý systém funguje na jednom hodu. Check= d20 + modifiers versus Difficulty.
Hráč si při tvorbě postavy vybere jeden ze tří archetypů (v originále "role"), který je jeho představě nejbližší. Jde o Warriora, Experta a Adepta. Tento výběr určuje základní schopnosti postav (počet skillů apod.) a oblast featů, ze které si bude moci postava brát při přestupech. Featy se rozdělují na general, expert, martial a supernatural.
Postava si může při přestupu i přibrat nový archetyp (de facto změna kariéry - "Místo žoldákem budu knězem."). Je dobré, že tenhle mechanismus existuje, ale jeho využití asi bude malé.
U skillů se doopravdy nepřidělují skillpointy. Všechny skilly jsou vlastně vymaxované. Navíc mi přijde, že jsou skilly, tak nějak užitečnější. Pole působnosti je trochu větší.
Conviction jsou jakési fate pointy, či willpower (z WoD), které může hrdina výměnou za bonusy spálit. Znovuzískávání se děje velmi podobným mechanismem jako v nWoD, to jest podleháním svým hříchům a prosazováním svých ctností (navíc ještě pomocí výrazných úspěchů v rámci dobrodružství).
Co se týče featů, chtěl bych říct, že v tom, že tento systém klade na featy velký důraz, je podle mého soudu velký klad. Úpravou featů, jejich přidáváním, či ubírání se dá systém celkem snadno tweakovat do podoby, která bude DM a hráčům vyhovovat.
Skillový (featový) systém magie dává velký prostor pro fantazii hráčů (neplést s nedodělaností
). Upravuje jednotlivé schopnosti (např. fire shaping, mind reading) obecně a přesto myslím dostatečně. Uprava je opět velice lehká.
Souboják zmiňoval Corvus. Jen připomenu, že jsem tam našel jednu z mála chyb v systému. Spočívající v tom, že ať už udržela postava jakoukoliv ránu, vždy začala umírat (nenastala okamžitá smrt) a klasicky si házela každé kolo save check na konstituci proti konstantímu DC, dokud se nějakým způsobem nestabilizovala. To jsem vyřešil, tím, že pokud postava u Corvem (Corvusem) zmiňovaného toughness savu (save na odolání ráně) neuspěla o 20 a více nastává instantní smrt a adresát takové rány jde okamžitě ke sv. Petrovi.
Navíc mě přijde, že souboják má více variant akcí (nikoliv jen charge, total defense apod.). Jejich seznam není vyčerpávající, ale je obsažnější, což beru jako malé bezvýznamné plus
V True 20 nexistuje XP. O levelování rozhoduje Narrator a to na základě úvahy a doporučení, že by postavy měli postupovat přibližně každé dva levely. Mňo, to mě moc nevyhovuje, ale budiž. opět zde není problém doplnit nějaký jiný systém z d20 univerza.
True 20 je fungující směsí DnD s přídavky z knihy Unearthed Arcana posypané nějakými mechanismy z nWoD a řádně dlouho pečené. Jak jsem již trochu zmínil, jeho největší předností je podle mě, lehká tweakovatelnost (hezké slovo) k obrazu DMa.
Corvus to vystihnul vcelku přesně.
Zkusímještě dodat:
Celý systém funguje na jednom hodu. Check= d20 + modifiers versus Difficulty.
Hráč si při tvorbě postavy vybere jeden ze tří archetypů (v originále "role"), který je jeho představě nejbližší. Jde o Warriora, Experta a Adepta. Tento výběr určuje základní schopnosti postav (počet skillů apod.) a oblast featů, ze které si bude moci postava brát při přestupech. Featy se rozdělují na general, expert, martial a supernatural.
Postava si může při přestupu i přibrat nový archetyp (de facto změna kariéry - "Místo žoldákem budu knězem."). Je dobré, že tenhle mechanismus existuje, ale jeho využití asi bude malé.
U skillů se doopravdy nepřidělují skillpointy. Všechny skilly jsou vlastně vymaxované. Navíc mi přijde, že jsou skilly, tak nějak užitečnější. Pole působnosti je trochu větší.
Conviction jsou jakési fate pointy, či willpower (z WoD), které může hrdina výměnou za bonusy spálit. Znovuzískávání se děje velmi podobným mechanismem jako v nWoD, to jest podleháním svým hříchům a prosazováním svých ctností (navíc ještě pomocí výrazných úspěchů v rámci dobrodružství).
Co se týče featů, chtěl bych říct, že v tom, že tento systém klade na featy velký důraz, je podle mého soudu velký klad. Úpravou featů, jejich přidáváním, či ubírání se dá systém celkem snadno tweakovat do podoby, která bude DM a hráčům vyhovovat.
Skillový (featový) systém magie dává velký prostor pro fantazii hráčů (neplést s nedodělaností :-D). Upravuje jednotlivé schopnosti (např. fire shaping, mind reading) obecně a přesto myslím dostatečně. Uprava je opět velice lehká.
Souboják zmiňoval Corvus. Jen připomenu, že jsem tam našel jednu z mála chyb v systému. Spočívající v tom, že ať už udržela postava jakoukoliv ránu, vždy začala umírat (nenastala okamžitá smrt) a klasicky si házela každé kolo save check na konstituci proti konstantímu DC, dokud se nějakým způsobem nestabilizovala. To jsem vyřešil, tím, že pokud postava u Corvem (Corvusem) zmiňovaného toughness savu (save na odolání ráně) neuspěla o 20 a více nastává instantní smrt a adresát takové rány jde okamžitě ke sv. Petrovi.
Navíc mě přijde, že souboják má více variant akcí (nikoliv jen charge, total defense apod.). Jejich seznam není vyčerpávající, ale je obsažnější, což beru jako malé bezvýznamné plus :-)
V True 20 nexistuje XP. O levelování rozhoduje Narrator a to na základě úvahy a doporučení, že by postavy měli postupovat přibližně každé dva levely. Mňo, to mě moc nevyhovuje, ale budiž. opět zde není problém doplnit nějaký jiný systém z d20 univerza.
True 20 je fungující směsí DnD s přídavky z knihy Unearthed Arcana posypané nějakými mechanismy z nWoD a řádně dlouho pečené. Jak jsem již trochu zmínil, jeho největší předností je podle mě, lehká tweakovatelnost (hezké slovo) k obrazu DMa.