[d20] True 20

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [d20] True 20

Re: True 20

od eerieBaatezu » 2. 10. 2013, 11:06

True 20 je nejvíc super. :)

Lze hrát stylem class and level i vytvářením si postavy za body. Nejsou tam hit pointy. Stoupá útok i obrana, armor je damage reduction. Nekouzlí se přes Vancian, ale přes vyčerpání se. Kouzla jsou velmi flexibilní, nejsou to ta konkrétní, jako známe z DnD, ale ta se tam klidně dají dodat. Kouzla lze například kouzlit jako reakci na nějakou akci, apod. Postava se může vyčerpávat k dosažení různých bonusů.

Pravidla jsou velmi flexibilní. Lze to hrát jako rule-heavy i jako old-school. Lze hrát tak, aby byla upřednostněna fantazie hráče před předepsanými možnostmi co dělat, třeba v souboji. Pomocí stuntů může hráč dělat co chce a pravidla to všechno mechanicky ošetřují, opravdu skvělé. Dokonce je to uděláné tak, že kdo to chce více realistické, tak se používají hody na všechny možné skilly a kdo to chce jednoduché, tak jen upravuje útočné a obranné číslo k vyhodnocení toho, zda se stunt povedl.

Pravidla jsou settingově univerzální. Rozšiřující příručky jsou zpracovány skvěle. Je v nich spousta návodů, jak hrát různé settingy a pravidla pro ně. A komu něco schází, může vzít cokoli od Dnd 3,5 po D20 Modern a bude mu to v True20 fungovat. Konverze damage a hit pointů je jednoduchá. V rozšířeních jsou pravidla pro všechno možné, od kouzlení rituálů a přivolávání přes pravá jména, po popis a pravidla pro spoustu magických tradic, vytváření magických předmětů, po stavění vesmírných lodí a power-armorů, dále popisy technologických epoch, různých podžánrů pro fantasy, sci-fi, horror a modern hraní, atd.

od Quentin » 15. 8. 2007, 15:54

system kolem d20 mi byl odjakziva sympaticky

(my jsme totiz jako mali kluci na zakladce dostali od nekoho 20ti stennou kostku a demo diabla jednicky a nase male mozecky nevymysleli nic lepsiho, nez udelat HnS figurkovku; az po case nam nekdo rekl, ze existuje jakesi draci doupe. Presedlali jsme na k6+ a zacali se ucit roleplayovat. V puli stredni skoly jsme se vratili ke sve milovane, vern a baculate pritelkyni d20, ale dnd3,5 se nam nezda uplne nejlepsi.)

nemate nekdo link, nebo nemuzete poslat pravidla?

od Joe » 14. 8. 2007, 10:15

Mozem potvrdit Tonyho verziu, True20 Adventure Roleplaying, @ 2005, 2006

Tam bude asi tvoj pes zakopaný, Corvus 8)

od Corvus » 14. 8. 2007, 09:23

:eyecrazy:

tak to mame nejake ine pravidla! v mojich tvoja veta urcite nie je.

v kapitole 2 je skill rank definovany:
Skill Rank: Your rank in a skill you know is your level +3. You can use some skills even if you aren’t trained in them (having no rank). This is
known as using a skill untrained.
co vydali daku reviziu alebo co? moja verzia je z roku 2005.

od tonydamage » 14. 8. 2007, 09:07

Som si istý - v kapitole 2 zručnosti je:
Skill Rank
Your rank in a skill indicates how well trained you are with it. You assign ranks from your role and level to skills, and the maximum rank you can have in any skill is your level +3. You can use some skills even if you aren’t trained in them (having no rank). This is known as using a skill untrained.
V preklade:
Tvoj stupeň zručnosti ukazuje ako dobre si trénovaný v danej zručnosti. Stupne, ktoré získaš vďaka role a úrovniam, rozdeľuješ medzi zručnosti. Maximálny stupeň zručnosti je tvoja úroveň + 3. Niektoré zručnosti môžeš použiť, aj keď nie si v nich trénovaný (nemáš žiaden stupeň). Je to netrénované použitie zručnosti.
Viem to, lebo pracujem na preklade pravidiel.

od Corvus » 14. 8. 2007, 08:33

si si isty?
True20 píše:Skill Rank: This lists the rank a hero has in any known skill. The rank
is equal to the hero’s level + 3.
ziadne pridelovanie bodov do zrucnosti som v pravidlach nezaznamenal. len si zvolis ktore mas ako trenovane a ktore nie.

od tonydamage » 14. 8. 2007, 01:36

Tie skilly (zručností) Corvus si zle pochopil. Maximálny stupeň je 4 + level, ale získané body si môžeš prerozdeľovať ako chceš, aj do nových skillov (zručností). Zručnosti nad maximum môžeš navíšiť pomocou featu (odbornosti) Talented. To čo si ty spomínal, bolo odporúčaný systém na rýchlu tvorbu NPC.

od Corvus » 27. 7. 2006, 08:32

dik za vysvetlenie :doh:

fakt rozmyslam ze to z toho true20 ukradnem $D

brzdi ma ale este fakt ze by som musel prejst cely cennik a vestky veci ohodnotit...

od Alnag » 27. 7. 2006, 08:28

Corvus píše:este k tomu wealth score...napada ma tam jeden taky logicky problem..

postava si ide kupit vec s DC 10. hodi si neuspeje a nemoze si ju dovolit. tak sa rozhodne ze si kupi nieco ine tiez s DC 10 uspeje.

ako toto poriesit.. ze na jednu vec co stala ma a na druhu rovnako drahu nie...
To je jednoduché. Prostě tu první věc nesehnala:
a) protože nebyla k mání
b) protože byla k mání, ale pořádně předražená
c) jiné okolnosti, znemožňující nákup

DC není přímo cenou a tudíž dvě věci s DC 10 nemají totožnou hodnotu. Je to obtížnost s jakou se ti podaří dané zboží pořídit v požadovaném čase a za požadovanou cenu, kterou si můžeš dovolit.

od Corvus » 27. 7. 2006, 08:23

este k tomu wealth score...napada ma tam jeden taky logicky problem..

postava si ide kupit vec s DC 10. hodi si neuspeje a nemoze si ju dovolit. tak sa rozhodne ze si kupi nieco ine tiez s DC 10 uspeje.

ako toto poriesit.. ze na jednu vec co stala ma a na druhu rovnako drahu nie...

od Beowulf » 7. 6. 2006, 13:49

Corvus to vystihnul vcelku přesně.

Zkusímještě dodat:
Celý systém funguje na jednom hodu. Check= d20 + modifiers versus Difficulty.

Hráč si při tvorbě postavy vybere jeden ze tří archetypů (v originále "role"), který je jeho představě nejbližší. Jde o Warriora, Experta a Adepta. Tento výběr určuje základní schopnosti postav (počet skillů apod.) a oblast featů, ze které si bude moci postava brát při přestupech. Featy se rozdělují na general, expert, martial a supernatural.

Postava si může při přestupu i přibrat nový archetyp (de facto změna kariéry - "Místo žoldákem budu knězem."). Je dobré, že tenhle mechanismus existuje, ale jeho využití asi bude malé.

U skillů se doopravdy nepřidělují skillpointy. Všechny skilly jsou vlastně vymaxované. Navíc mi přijde, že jsou skilly, tak nějak užitečnější. Pole působnosti je trochu větší.

Conviction jsou jakési fate pointy, či willpower (z WoD), které může hrdina výměnou za bonusy spálit. Znovuzískávání se děje velmi podobným mechanismem jako v nWoD, to jest podleháním svým hříchům a prosazováním svých ctností (navíc ještě pomocí výrazných úspěchů v rámci dobrodružství).

Co se týče featů, chtěl bych říct, že v tom, že tento systém klade na featy velký důraz, je podle mého soudu velký klad. Úpravou featů, jejich přidáváním, či ubírání se dá systém celkem snadno tweakovat do podoby, která bude DM a hráčům vyhovovat.

Skillový (featový) systém magie dává velký prostor pro fantazii hráčů (neplést s nedodělaností :-D). Upravuje jednotlivé schopnosti (např. fire shaping, mind reading) obecně a přesto myslím dostatečně. Uprava je opět velice lehká.

Souboják zmiňoval Corvus. Jen připomenu, že jsem tam našel jednu z mála chyb v systému. Spočívající v tom, že ať už udržela postava jakoukoliv ránu, vždy začala umírat (nenastala okamžitá smrt) a klasicky si házela každé kolo save check na konstituci proti konstantímu DC, dokud se nějakým způsobem nestabilizovala. To jsem vyřešil, tím, že pokud postava u Corvem (Corvusem) zmiňovaného toughness savu (save na odolání ráně) neuspěla o 20 a více nastává instantní smrt a adresát takové rány jde okamžitě ke sv. Petrovi.

Navíc mě přijde, že souboják má více variant akcí (nikoliv jen charge, total defense apod.). Jejich seznam není vyčerpávající, ale je obsažnější, což beru jako malé bezvýznamné plus :-)

V True 20 nexistuje XP. O levelování rozhoduje Narrator a to na základě úvahy a doporučení, že by postavy měli postupovat přibližně každé dva levely. Mňo, to mě moc nevyhovuje, ale budiž. opět zde není problém doplnit nějaký jiný systém z d20 univerza.

True 20 je fungující směsí DnD s přídavky z knihy Unearthed Arcana posypané nějakými mechanismy z nWoD a řádně dlouho pečené. Jak jsem již trochu zmínil, jeho největší předností je podle mě, lehká tweakovatelnost (hezké slovo) k obrazu DMa.

od Corvus » 7. 6. 2006, 10:40

tuto cast pravidiel som moc nestudoval. pouzivam normalne mince. ale funguje to asi tak ze mas nejake cislo X+Cha (true20 pouziva len bonusy -5 +5 ako atributy miesto 3-18) . toto cislo potom vyjadruje ako si na tom

Wealth Score Financial Condition
+0 Impoverished or in debt
+1 to +4 Struggling
+5 to +10 Middle class
+11 to +15 Affluent
+16 to +20 Wealthy
+21 to +30 Rich
+31 or higher Very rich

ak chces daco kupit tak si chodis wealth check proti DC co je cost tej veci. ak prehodis tak si ju mozes dovolit. ak nie tak mas smolu.
ak kupis nieco co ma vacsiu cost ako tvoje wealth score alebo ma cost vacsiu ako 15 tak sa ti znizi wealth score. a funguje to aj naopak, ked predavas veci tak sa ti zvysuje wealth score.... celkom dobry mechanizmus.

od Markus » 7. 6. 2006, 10:23

Corvus píše:miesto penazi sa sleduje tzv. Wealth score.
Tohle stojí za vypíchnutí. Ten bod mě velmi zaujal. Přemýšlím nahlas:

Vždycky mě strašně štvalo počítat každou minci, abych věděl, kolik ještě mám peněz. Takže jsme to nakonec vždy přestali počítat úplně a prostě se předpokládalo, že postava má vždycky dost peněz na to, co si chce koupit - v mezích rozumu, samozřejmě.

Wealth score... jak to funguje? Jsou to nějaké stupně jako "bohatý-majetný-průměrný-chudý-z ruky do huby-na mizině", po kterých se dá přecházet? Znamená to, že když například koupím něco drahého, klesnu ze stupně "chudý" na "na mizině" a nebudu si moct koupit už vůbec nic jiného?

od Corvus » 7. 6. 2006, 08:28

true20 mam celkom prestudovane. kopa zaujimavych napadov, par veci sa mi ale nepaci. (skill rank je dany pevne ako level+3, teda ziadne pridelovanie skillpointov). vsetko sa toci okolo featov.
dost som z neho tahal inspiraciu pre svoj system. hlavne skillovy system magie je zaujimavy )
postavy nemaju hitpointy ale ked je postava zasiahnuta hadze si na toughness proti damage a dostava podla toho postihy na dalsi toughness save a nejaku condition. neexistuju attacks of opportunity.
miesto penazi sa sleduje tzv. Wealth score.
existuje tzv. Conviction, nieco ako Fate pointy ktore sa pouzivaju na reroll alebo prezitie smrtelneho zranenia, docasne ziskanie featu a podobne pekne veci.

podla mna je to celkom dobra hra.

od Alnag » 6. 6. 2006, 18:06

Vítej zpět Beowulfe. Už jsem myslel, že jsme tě ztratili nadobro...

True d20: No ležím na compu coby studijní materiál, ale kromě občasného zalistování nemůžu sloužit. Ale můžu dodat, že Seb tvrdí, že dobrou adaptací true d20 je Blue rose. $P

Nahoru