Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od sirien » 27. 11. 2023, 19:17

Obvinění z nacismu sou new black, sem si jistej, že letěly vzduchem při více než jen jedné příležitosti.

Absurditu toho, že hraní komunistů je v pohodě podporované (tradičně se pojí třeba právě k těm Brujah, výslovně třeba přímo V5, str. 146, doslova na rovině tomu aby postava byla vegan nebo věřící), protože Stalinovy a Maovy gulagy a genocidy byly oproti Hitlerovejm ok, asi nemá smysl řešit o nic víc, než absurditu vytriggerování se kvůli herním možnostem v RPGčku.

S těma konzultantama bych byl opatrnej, bez toho aby se řeklo co vlastně komentovali a jak že to bylo ignorováno je to taky takový poněkud nejasný a jednostranný.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od MaMaHaJ » 27. 11. 2023, 17:51

Mam matny pocit ze ten nacismus se tykal nejake novejsi edice vlkodlaku - Gets of Fenrir meli byt explicitne nackove, coz je trochu ups, kdyz se jedna o jeden z backgrounds pro hrace.

Myslim ze to bylo i v kombinaci s tim ze vyhodili nejaky native american konzultanty, kteri si pak stezovali na to, ze nikdo neposlouchal jejich pripominky jak udelat novou edici citlivejsi smerem k native kulturam. (Coz mi prijde celkem blby, kdyz mas vaznou hru ktera se inspiruje native kulturama, tak by bylo v historickym kontextu americkych genocid a kolonialismu poslouchat co ti native rikaji...)

Ale vim o tom tuzku, hratelny nackove tam pry uz nejsou, a Racial Holy War (rpg) z toho asi nikdo delat neplanuje....

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od sirien » 27. 11. 2023, 17:08

Jo, nějaké obvinění z nacismu taky proletělo - a docela to podtrhávalo absurditu situace, kdy nemalá část kritiků ani nevěděla co kritizuje (do levelu že část z nich ani nebyli v žádném smyslu RPGčkaři). Ono to celé byla jedna z těch dost BS twitter afér.

Nicméně White wolf se nesnažili být "trochu edgy", White Wolf prostě šel dopředu ve své dříve popsané a předeslané tvůrčí vizi, která jasně zahrnovala "dospělé" ("mature") zpracovávání real-life shits témat (čímž navazovala na WoD tradici vidění RPG jako artové - a tedy reflexivní - formy; ok, možná to v 5e dotáhli o krok dál než dřív, kdy věci byly víc v rovině deklarací než realizace). Což je něco, co bylo velmi dobře cítit už v úvodní V5 v jejich zpracování událostí a následků 11. září.

Cokoliv dalšího je, jak sem už napsal, dost spekulativní - a je to dungeon co může vést hodně hluboko, klidně až k tomu, jak ve finalizaci V5 museli u klanu Brujah (což je klan spojenej s řekněme militantně-revolučním, až aktivistickým pojetím ideologií) přejmenovat klanovou slabinu, protože termín "triggered" některé příliš triggeroval (ironie věci zůstala bohužel z většiny nedoceněna). Nebo k oněm deklarovaným super-ambiciózním cílům, u kterých není jasné jak moc byly PR, jak moc real ale self-imposed a jak moc Paradoxí zadání. IMO to nemá moc smysl řešit, protože jak sem psal se nemáš jak dopracovat k něčemu věrohodnýmu.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 27. 11. 2023, 09:02

Dík. Já v tom zas nejsem tak kovanej, takže jsem rád, když mě někdo upozorní na nepřesnosti. Trochu jsem to přeformuloval a to Čečensko napsal šalamounsky jako "jednu z příčin".

Mám dojem, že tam ještě někde lítalo nějaké obvinění z podporování neonacistické symboliky? Ale k tomu jsem víc nenašel. Zároveň ta hra myslím explicitně řídká, ať ji náckové ani nečtou, takže to je trochu zvláštní obvinění.

Já si nemyslím o White Wolfech v zásadě nic zlého, podle mě se prostě jenom snažili být trochu edgy a neodhali reakce. Taky jsem četl, že většina těch „problematických“ věcí byla ve WoD od devadesátých let, jen prostě tvůrci neodhadli, jak se od té doby posunula dobová mentalita. Působí to spíš dojmem, že je Paradox rozpustil, aby si ušetřil starosti a ochránil reputaci – je to velká značka z peněz převážně z videoher, co s tímhle nesouvisí, neměl zapotřebí nechat se někde zatáhnout do nějakých kulturních válek, takže nejsnazší prostě bylo úplně od toho dát ruce pryč.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od sirien » 26. 11. 2023, 11:17

Zaprvé to máš in-lore faktograficky blbě, Camarilla je v první řadě mocenská organizace - pro některé mocensky samoúčelná, pro jiné s nějakými záměry a konspiračními účely v pozadí (okolo Jyhadu a geheny popř. střetu se Sabbatem atp.), ale rozhodně mocenská. Vynucování Maškarády určitě není jejím cílem, jako spíš prostředkem popř. možná pragmatickou potřebou.

Zadruhé tu kontroverzi kolem Čečny máš popsanou dost ploše.
a) to je poněkud jednostranné - ano ta kritika byla o tomhle, ale šla z "jednoho tábora" kritiků - jiní členové LGBT a různí (twitter) aktivisti naopak argumentovali že to byl velmi efektivní awareness rising lidskoprávní problematiky v Čečně a nic necitlivého na daném zpracování neviděli. Což je docela důležitý aspekt celé aféry.
b) těch kontroverzí zase tak moc víc nebylo. Na druhou stranu se do věci dost míchala ekonomická stránka věci, zejména v kontextu původních cílů, které White Wolf pro 5WoD vyhlásil (resp. možná jim je Paradox nadiktoval jako zadání... těžko říct) a které byly - diplomaticky řečeno velmi ambiciózní (multimedia-franchise se seriálama a kino-filmama...) a není moc jasné jak moc byly naplňované (resp. není moc informací o tom, že by se k jejich naplnění mířilo... but again, nejsou známé ani Paradoxem požadované KPI a jejich hodnoty, takže...)

Celkově je opětovné zrušení WW krajně chaotická a nejasná aféra, která koresponduje s touhle IMAO naprosto stupidní "nekontroverzí", ale korelace neni kauzalita a i když to může být fakt tak že to Paradox vysrabil, tak to taky může bejt tak že to byla jen vhodná záminka k zaříznutí z jejich poohledu ekonomicky neúspěšného projektu - nebo to mohlo být jen o ekonomii a ta aféra tam nefungovala ani jako záminka a fakt se tam sešla jen náhodou.

Bojím se že nebudeme vědět, dokud nějakej insider jednou nezačne vzpomínat. Což taky může být nikdy.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 26. 11. 2023, 10:13

Kdyby vás zajímalo na to, co to vlastně bylo před pár lety za humbuk s rozpuštěním White Wolfů kvůli nějakému Čečensku – a kdo tu hru vlastně vůbec vyvíjí a vydání –, zkusil jsem k tomu něco sepsat.

Přidáno do hlavní anotace Vampire 5e:
Pátou edici iniciovalo nakladatelství Paradox Interactive potom, co koupilo (tou dobou už nefunkčního) vydavatele předchozích titulů White Wolf a spolu s ním i jednotlivé hry. White Wolf byl oživen s novým tvůrčím týmem jako plně vlastněná dceřiná společnost pod Paradox Interactive a pověřen vývojem této edice. Kniha nese i logo nakladatelství Modiphius Entertainment, ale to zajišťovalo jen distribuci, nikoli vývoj. Nový White Wolf vydal základní pravidla i pár rozšiřujících příruček, ale stal se terčem kritiky (mimo jiné) kvůli tomu, jak v rozšíření Camarilla (2018) znázornil čistky homosexuálů v Čečensku. Paradox se rozhodl White Wolf rozpustit a hru svěřil v licenci nakladatelství Renegade Game Studios, které ji dál rozvíjí.
Dotyčné rozšíření:

Obrázek

:arrow? Camarilla (2018)
Camarilla je rozšíření pro pátou edici Vampire: the Masquerade, popisující významnou upírskou frakci Camarilla, jejímž cílem je vynucovat Maškarádu – utajení upírů před lidským světem. Camarilla kdysi bývala nejmocnější organizací upírů na světě, ale v poslední době se drolí na změť neofeudálních konspirací, které se snaží především ubránit smrtící hrozbě Druhé inkvizice. Zároveň zápasí s potřebou udržet Maškarádu ve světě moderních technologií.

200stránková kniha obsahuje podrobné informace o této mocné frakci a jejím místě ve světě, nové klany (Ashirra a Banu Haquim), podrobnosti i o ostatních klanech v rámci Camarilly, nové rituály atd. Stručně taky představuje Druhou inkvizici jako mocnou frakci antagonistů – ta byla později rozvinuta v knize Second Inquisition (2022).

Kniha byla předmětem kontroverze kvůli tomu, jak autoři zobrazili (reálné) čistky homosexuálů v Čečensku. V alternativní realitě této knihy měli Čečensku vládnout upíři, přičemž vyhlazování homosexuálů sloužilo jen k odvrácení pozornosti od toho, že upíři se ujali moci. Pobouření kvůli nešetrnému znázornění skutečného porušování lidských práv vedlo k tomu, že vývojářské studio White Wolf bylo svým majitelem Paradox Interactive rozpuštěno a hru převzali licenční vývojáři. Kniha pak vyšla v opravené verzi, ve které jsou problematické pasáže odstraněné.
Z článku na Rock Paper Shotgun:
Reports, including graphic testimonies, say that Chechnya has arrested and tortured hundreds of LGBTQ+ people, and killed at least three. Chechen officials, on the other hand, claim that these international media reports are false, because “you cannot arrest or repress people who just don't exist in the republic.”

The Camarilla handbook, which has now been delayed by approximately three weeks so that these sections can be edited out, explained that Chechnya is run by vampires, and described the atrocities as “a clever media manipulation." It reads: "While homosexuals are indeed held in detention facilities for days, and humiliated, starved, tortured, and eventually fed upon and killed, this is not the point. The point is to distract from the truth of what Chechnya has become."

In other words, the real-world imprisonment, torture, and murder of LGBTQ+ people is presented as secondary to the political goals of fictional monsters, simultaneously downplaying the human tragedy and erasing much of its context.

Chechen officials also objected to the portrayal. According to Crime Russia, a spokesperson for Head of the Republic Ramzan Kadyrov said: "This is a continuation of the campaign to slander Russia and Chechnya. I am sure that the same organization that claimed about the persecution of sexual minorities stands behind it."

Ono těch kontroverzí bylo víc, ale tohle byla zřejmě poslední kapka.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 17. 11. 2023, 21:31

Pokud jste to nepostřehli, letos vyšli noví vlkodlaci. Můj skromný pokus o anotaci:

Obrázek

:arrow? Werewolf: The Apocalypse (5e)
Pátá edice Werewolf: the Apocalypse je třetí hrou ze série novodobých rebootů klasické řady World of Darkness. Hráči se v temné alternativní verzi současnosti stanou „garou“ – tvory schopnými měnit podobu mezi člověkem a vlkem, kteří se marně snaží chránit Matku Zemi. Hra sice navazuje na předchozí Werewolf: The Apocalypse (1. až 3. edice) a Werewolf: The Apocalypse (20th Anniversary), ale přináší radikální změnu v základním konceptu – zatímco v předchozích titulech se vlkodlaci snažili odvrátit Apokalypsu, teď o pár desítek let v budoucnosti už Apokalypsa probíhá, kapitalismus vyhrál a svět míří k záhubě. Hra zkoumá témata jako radikální řešení environmentálních problémů, spiritualismus, konflikt mezi lidskou a zvířecí stránkou.

Pravidla vycházejí z úspěšné upírské hry Vampire: The Masquerade (5e) (2018) a stejně jako ona se soustředí na podporu vyprávění. Postavy jsou spíš než čísly popsané svými vztahy a osobností. Každý vlkodlak si volí kmen, ze kterého pochází, a potom „auspice“ – fázi měsíce a zároveň roli, která mu byla ve vlkodlačí společnosti přidělena. Ty pak ovlivňují bodový nákup základních vlastností, dovedností a výběr speciálních schopností zvaných „dary“. Dále pravidla pracují s „kostkami vzteku“ a dílčími subsystémy, které můžou způsobit, že postava propadne depresi nebo naopak slepému fanatismu.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od sirien » 28. 10. 2023, 23:56

Markus píše: 28. 10. 2023, 21:43Určitě byly mooooc populární. Protože GURPS a WoD zní jako dokonalé partnerství. :)
oh my sweet summer child... pro 1e oWoD (a, ehm, 2e... a vlastně 3e...) by GURPS byly v něčem možná i zlepšení :D Plus ti nechci způsobit kulturní šok, ale o McWoDu si už slyšel? :D (pokud tě to morbidně zaujme, tak na dané téma o pár článků dál najdeš i další detaily).

Obrázek

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Passingby » 28. 10. 2023, 22:53

Markus píše: 28. 10. 2023, 21:43 Určitě byly mooooc populární. Protože GURPS a WoD zní jako dokonalé partnerství. :)
Tak nějak... Ale čísla by možná překvapila, SJG mají na stránce GURPS VtM errata pro tři vydání (prints). Nechme z hlubin času promluvit samotného designéra GURPS VtM:
Jeff Koke píše: The task was insidiously difficult. When I was given the opportunity to write this book, I thought most of the hard work had been done already. It was an easy thing to believe. Vampire has a gorgeous, dark and detailed background, and GURPS is... well, it's GURPS - a sophisticated rules system that certainly doesn't need any improvement from me. I thought my job would be simple.

It wasn't.

I began by playing the game that I was to adapt to the GURPS system. I dove deep into that shadowy world, and discovered exactly what it is that makes Vampire a game like no other. It is a world where a character's personality is more important than his statistics, and where mood and ambiance take precedence over die rolls and tallying hit points. The game allows background to overshadow the rules... and it works.

And that's when the big question hit me. How do I adapt a game that underemphasizes rules to a system that has rules for everything? I mulled it over and lost some sleep. And when I was about to hand the project to someone else, I found the answer. I had been trying too hard. There was no dilemma to begin with. GURPS is a universal system. It was, however, going to be an interesting test of how far you could stretch the system before it would break... pretty far, I guessed, and it didn't break.

So, with the hard thinking behind me, I started writing.

...

I have to thank Chris McCubbin for stepping in and finishing out the adventure. He helped me quite a bit, and did an excellent job realizing the plot that I had only roughly sketched out. I must admit, near the end I came to a point where I did not want to see or hear the word “vampire.” I was even avoiding people with pale skin.

...
Celý projekt skončil cca v polovině, protože se Steve Jackson (SJG, GURPS) na Usenetu veřejně pohádal se Steve Wieckem (White Wolf a koukám, že i zakladatel DriveThruRPG) a ten SJG licenci na další plánované příručky a hry (Wraith, Changeling) zrušil. Odkaz na to dávat nebudu, protože 30 let starý flamewars dneska nikoho zajímat nebudou, ale dá se to dohledat.

Oh, a Jeff Koke si po napsání GURPS VtM asi musel trochu upustit páru, protože potom do Pyramid (herní časopis vydávaný SJG) napsal paradii VtM pro Toon - Hampire: The Masked Ace Raid :think: :D
hampirelg.jpg

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 28. 10. 2023, 21:43

Passingby dokazuje, že další pravidlo internetu by mělo znít "If it exists, there's a GURPS sourcebook of it."

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? GURPS Vampire: The Masquerade (1993)
:arrow? GURPS Werewolf: The Apocalypse (1993)
:arrow? GURPS Mage: The Ascension (1994)

Určitě byly mooooc populární. Protože GURPS a WoD zní jako dokonalé partnerství. :)

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od sirien » 18. 1. 2023, 19:01

Chill, ve skutečnosti je to easy, viz přiloženej diagram.

Trik je v tom že v historii WoD došlo ke dvěma (třem) určujícím událostem:

1) v určitou chvíli se WW rozhodli ukončit původní setting i s původním systémovým jádrem a otevřít nový s novým systémovým jádrem (obdobný, ale vlastně jiný - jak setting, tak systém).
1a) ...nicméně pár let zpátky se zase rozhodli vrátit k tomu původnímu settingu, ale se třetím systémovým jádrem.

Tyto dva settingy tvoří efektivně dvě odlišné hry. Na ten třetí systém se nedívej jako na odlišnou hru, ale jako na nový systém pro původní hru.

2) White Wolf studio v jednu chvíli umřelo a autoři WoD pokračovali ve vydávání onoho druhého settingu pod novou značkou Onyx Path - a pozdějc k tomu přihodilo i původní setting když vydalo updatenuté edice k dvacátému výročí příslušných her.


Důležité tady je vědět, že:
Storyteller = zrezivělá herka, dneska hrát nechceš
Storytelling = vcelku standardní systém 3. generace, solidní, ale dneska asi ničím neohromí. Oproti názvu ve skutčnosti vcelku gamistický.
Storytellers = moderní fáro, první ze série který je skutečně stavěný s důrazem na drama a naraci - a je to cítit. Stejně jako předchozí to je design posouvající inovativní záležitost, ale je tak mladý že mnoho jeho mechanik stále působí velmi svěže a neotřele.

Dál je důležité vědět, že 5. edice WoD sice přímo navazuje na původní oWoD, ALE navazuje na něj - slovy původních 5e autorů - "tak jako Renewed Doctor Who navazuje na původního Doctora Who". Tj. v mnoha směrech tam je zásadní rebuild a reinterpretace (prakticky všechno jsou velmi výrazná zlepšení)
- původní Reckoning: hraješ lidi posedlý spiritama, efektivně další supernaturály
- Vigil: hraješ skutečně mortály co dou proti monstrům
- nový Reckoning: hraješ mortály co dou proti monstrům, protože zatimco Reckoning byl okrajová hra kterou valstně nikdo neměl rád, Vigil byla oproti původnímu plánu a očekávání hvězda nWoDu kterou hrálo víc lidí jak Mágy nebo Vlkodlaky, možná dokonce i víc než upíry... minimálně místy. Takže proč se vracet k sucks Reckoningu když můžeme vydat Vigil na Storytellers pravidlech jen pod starou vykuchanouy Reckoning značkou :D

(Jak moc tam je Vigil zachovanej popř. jak moc tam sou případně přenesené nějaké prvky z Reckoning aspoň jako kulisy netušim, ještě sem se nedostal k tomu si to přečíst)


EDIT: co tim chci říct je, že pokud nevíš co (což zjevně nevíš), tak chceš novej Reckoning.


EDIT: shrnutí historie výše je high-level. můžeš jít do hloubky všech jednotlivých momentů a - well... stane se to velmi, velmi bordeloidní. Jakože "OMFG proč to neni tak krásně přehledný jako všechny edice a klony DnDčka" bordeloidní.
Přílohy
WoDchart.png

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od York » 18. 1. 2023, 18:27

Markus píše: 18. 1. 2023, 16:54 V zásadě si představ, že je to něco jako:
- Vyšlo Dračí doupě
- Vyšlo Dračí doupě plus
- Vyšlo Dračí doupě II

... a teď někdo vydává Dračí doupě páté edice, které je druhou edicí Dračího doupěte. Easy, ne? $D
Dobrej tip, ale Bouchi byl proti, takže z toho bohužel nic nebude :p

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 18. 1. 2023, 17:13

A jestli vám přijde, že v názvech Huntera je bordel, tak co teprve v názvech Vampire. Cituju ze svojí historie o kousek výš:
:arrow? Onyx Path ale chtěli především zrevidovat pravidla nového WoD. Původní pravidla vyšla v roce 2004 a všechny dílčí hry vyžadovaly příručku napsanou v roce 2004. Onyx ji chce o deset let později revidovat, ale majitel White Wolfů, CCP, k tomu odmítá dát svolení (cosi cosi kvůli názvům, matení fanoučků a plánované MMO). Onyx se proto rozhodne šalamounsky to obejít. Vydá rozšíření pro nWoD God–Machine Chronicle (2013), což je technichy vzato „rozšiřující příručka“ pro nWoD, která reviduje základní pravidla do výrazně přepracované podoby. Ve stejném roce (2013) vydají hru Blood and Smoke: The Strix Chronicle, což se tváří jako nová hra, ale ve skutečnosti je to druhá edice Vampire: the Requiem, akorát majitel licence jim nedovolí říkat tomu druhá edice Vampire: the Requiem.

:arrow? CCP si připouštějí, že MMO World of Darkness nikdy neudělají, a v roce 2015 prodávají skořápku s názvem White Wolf (a spolu s ní všechny licence) Paradoxu. Osvícenější Paradox Onyxům rázem povoluje dělat si, co uznají za vhodné, a tak Onyx konečně vydává druhou edici nWoD, při kteréžto příležitosti hru i celou související řadu/rodinu přejmenovává na Chronicles of Darkness. V tomhle roce taky vydá druhou edici V:tR, což je totéž jako před dvěma lety Blood and Smoke, ale konečně pod nezamaskovaným názvem.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od . » 18. 1. 2023, 16:57

Existuje oWoD/cWoD/WoD - old World of Darkness, classic World of Darkness, World of Darkness. To jsou různé označení pro jeden herní setting (používající Storytellers System jakožto mechanické jádro), který začal s první edicí Vampire: the Masquerade. Součástí toho settingu je i herní linie Hunter: the Reckoning. Což byla hra, která se věnovala "lidským lovcům nadpřirozena" - reálně šlo o původně lidi, kteří se staly schránkami pro spirity pomsty a prostě to byli další supernaturálové, kteří akorát lovily ostatní.

Pak vzniklo nWoD/CofD - new World of Darkness, Chronicles of Darkness (přesné důvody vzniku viz předchozí diskuze, příspěvky Markuse a siriena, ti to probírají do hloubky). Tohle jsou dvě označení pro nový herní setting (používající Storytelling System jakožto mechanické jádro), který se inspiruje původním World of Darkness, ale je prostě jiný. Součástí tohoto settingu vyšla linie Hunter: the Vigil. Kde jsou protagonisté opravdu obyčejní lidi, kteří bojují proti nadpřirozenu (max. mají občas nějakou slabší schopnost, protože si nechali voperovat něco z mrtvého supernaturála, nebo protože mají Lucifera ve své pokrevní linii ...).

A teď se dostáváme do současnosti, kdy se oživil původní WoD setting tím, že vyšla pátá edice V:tM.

Hunter: the Reckoning 5e je zasazené do původního settingu, používá Storytellers System, je narativnější a volnější. Již v něm hraješ za normální lidi, co se rozhodli lovit supernaturální bytosti.

Hunter: the Vigil 2e (už mimochodem vyšla, minimálně KS backeři ji už mají doma) je hra, která je zasazená do nového settingu, používá Storytelling System a je gamističtější a trochu svázanější. Taky se v něm hraje za normální lidi, co se rozhodli lovit supernaturální bytosti.
=====================================
A pokud by někoho zajímalo, proč to dělají, tak je to z toho důvodu, že práva na původní WoD vlastní White Wolf (případně kdokoliv v současnosti vlastní WW) a hry vytváří studia, která se s WW dohodnou - V:tM 5e vytvořilo Modiphius Entertainment, H:tR 5e vytvořilo Renegade Studios.
Práva na CofD vlastní Onyx Path Studios, kteří si vydávají věci sami (V:tR 2e, W:tF 2e, M:tAwk 2e, B:tP, D:tR, CofD, H:tV 2e, Ch:tL ...).

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

od Markus » 18. 1. 2023, 16:54

V zásadě si představ, že je to něco jako:
- Vyšlo Dračí doupě
- Vyšlo Dračí doupě plus
- Vyšlo Dračí doupě II

... a teď někdo vydává Dračí doupě páté edice, které je druhou edicí Dračího doupěte. Easy, ne? $D

Nahoru