Kritéria hodnocení v databázi

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Kritéria hodnocení v databázi

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od sirien » 1. 11. 2023, 18:15

Markus: jinak s tím že to hodnocení nejde trochu objektivně zarovnat nemáš úplně pravdu - to, že je něco subjektivní, neznamená, že tam nejde udělat nějaké vyrovnání toho jak lidi převádí svůj subjektivní dojem na objektivní hodnocení, marketing a design na to mají spoustu různých triků, namátkou například pojmenování jednotlivých bodů stupnice (počtu hvězdiček), color coding (míň hvězdiček = negativnější tónování), měnící se smilies...

Jasně, nedosáhneš tím toho aby byli všichni stejně kritický nebo náročný atp., ale hodně tím srovnáš to co tím kterým hodnocením kdo myslí. Což se zrovna v RPG D která jede na malém počtu hodnocení může dost projevit.

Samozřejmě to je akademická poznámka, tenhle vlak už docela dost ujel (bohužel stejně jako možnost dávat odpadní 0* hodnocení, která tu zoufale chybí).

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od KDolecek » 1. 11. 2023, 17:38

Mně spíš přijde, že lidi mají tendenci po zahrání hodnotit smířlivěji, protože "jsme se vlastně u toho bavili".

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od Nordoslav » 1. 11. 2023, 16:38

Díra v Dubu je když nad tím přemýšlím podle mého hodnocení za čisté dvě hvězdičky, Grota dvě a půl, protože moje stupnice je:

🥷🥷🥷🥷🥷: Vrchol designu
🥷🥷🥷🥷: Doporučuju zahrát, skvělý zážitek
🥷🥷🥷: Pohodová hra, rozhodně neurazí
🥷🥷: Na hraní vyžaduje moc úprav, ale dá se z toho něco vykrást
🥷: Nope. Prostě nope.

Edit: Ale jinak se s Markusem shodnu, že objektivizace recenzí je prostě nesmysl, vždy to bude subjektivní dojem a je na čtenáři, aby si našel recenzenta se stejným vkusem.

Kde se s Markusem neshodnu je hodnota modulu bez zahrání. Noc krve jsem třeba docenil až po zahrání a považuju ji za skvělý modul i když špatn napsaný. U Grot jsem zase až po odehrání ocenil, jak moc se ta hra rozpadá, jakmile hráči zapojí mozek a začnou uvažovat nad čímkoliv.

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od sirien » 1. 11. 2023, 16:35

Markus píše: 1. 11. 2023, 15:57Ze srandy, Bifi, ze srandy. :) Asi jako když lidi sledují výsledky ve fotbale.
Tak hlavně že to nikdo nebere vážně a nezačne se s tim třeba ohánět v propagaci.
Oh, wait a second...

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Vitus » 1. 11. 2023, 16:01

Markus píše: 1. 11. 2023, 15:44
Vitus píše: 1. 11. 2023, 13:43 Hm, jenže tohle už pomalu směřuje k tomu definovat a co vlastně 1, 2, 3, 4 a 5 hvězdiček znamenají, a to nikoliv z hlediska jednotlivce, ale (aby to bylo přenositelné) i z hlediska třeba širšího týmu nebo (snad dokonce) i z hlediska pokusu o objektivizaci...
Tohle je cesta do pekel.
Souhlas se vším, co píšeš dál, proto jsem tam dal " :think: ", protože netuším, zda neexistuje nějaká další (třetí ?) dobrá (lepší ?) cesta :D

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od Markus » 1. 11. 2023, 15:57

Ze srandy, Bifi, ze srandy. :) Asi jako když lidi sledují výsledky ve fotbale.

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Bifi » 1. 11. 2023, 15:52

Markus píše: 1. 11. 2023, 15:44 Ty především musíš chápat, že nějaké hvězdičky jsou jenom velice hrubá a velice orientační informace.
Načo ale potom zverejňuješ mesačné rebríčky, kde sú rozdiely medzi produktami v desatinách, ak nie stotinách hviezdičkovej škály?

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Markus » 1. 11. 2023, 15:48

York píše: 1. 11. 2023, 12:00 Určitě by bylo dobrý to rozlišovat. Komentář čistě na základě přečtení má jinou hodnotu než komentář po odehrání, i kdyby bylo hodnocení stejný.
Komentáře na základě hraní jsou cennější, protože jsou informovanější. V tom souhlas.

Neztotožňuju se ale s tím, že je potřeba hodnotit jen na základě odehrání. To píšu především jako konzument recenzí – když najdu nějakého recenzenta, kterému věřím, tak chci, aby toho recenzoval co nejvíc a co nejrychleji. Chci znát co nejvíc jeho názorů a doporučení. Recenzent, co mi napíše jednu recenzi za tři měsíce až půl roku – podle toho, jak ty moduly stíhá reálně hrát – mi zas tak platnej není, protože toho prostě zrecenzuje hrozně málo.

Kvantita má kvalitu sama o sobě.

EDIT: A nepodceňujte váhu objemu. Když má někdo přečteno a ohodnoceno (což vyžaduje hlubší zamyšlení než jen povrchní čtení) přes stovku dobrodružství, už to samo o sobě je nějaká celkem cenná zkušenost a... ehm... "erudice", která člověku umožní leccos poznat čistě ze čtení. Kor když se to částečně konfrontuje se zkušeností u stolu a koriguje podle ní.

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Markus » 1. 11. 2023, 15:44

Vitus píše: 1. 11. 2023, 13:43 Hm, jenže tohle už pomalu směřuje k tomu definovat a co vlastně 1, 2, 3, 4 a 5 hvězdiček znamenají, a to nikoliv z hlediska jednotlivce, ale (aby to bylo přenositelné) i z hlediska třeba širšího týmu nebo (snad dokonce) i z hlediska pokusu o objektivizaci...
Tohle je cesta do pekel.

Tahle linie úvah tě zavede k tomu, že začneš sepisovat hodnotitelské manuály, školit potenciální hodnotitele v tom, co mají a nemají dělat, možná dokonce i vyžadovat hodnotitelské zkoušky, než dostanou právo něco hodnotit :) , to všechno ve snaze dosáhnout toho, aby hodnocení byla „objektivní“ – což je snaha nesmyslná od samého základu. Jediný praktický efekt bude, že se ti na to všichni vykašlou a nikdo nebude chtít nic hodnotit, protože nebude mít zapotřebí nechat se zavalit tvými hodnotitelskými manuály, školeními a zkouškami.

O něčem podobném se možná dá uvažovat v nějaké soutěži, kde chceš mít "expertní porotu" a záleží ti na tom, aby se porota zkoordinovala. Ale jediná schůdná cesta v jakémkoli veřejném projektu typu databáze mít naprosto nulové pokyny, co mají lidi dělat – a prostě nechat lidi hodnotit, jak to sami cítí, a důvěřovat jim, že se s tím nějak poperou.

Tíha zodpovědnosti tu není na hodnotitelích, ale na tobě jako čtenářovi. Ty především musíš chápat, že nějaké hvězdičky jsou jenom velice hrubá a velice orientační informace. Musíš se je naučit konfrontovat s tím, co lidi píšou za text a jak svoje hodnocení vysvětlujou. Možná se dokonce časem naučit rozlišovat, komu věříš / s kým se shoduješ víc, kdo podle tebe má cenné postřehy a můžeš mu nejvíc věřit.

Ale to hodnocení je tak nevděčná činnost – a vlastně i náročná (vyžaduje to, aby ses zamyslel, nějak si věci přebral v hlavě, vytvořil si nějaký vlastní konzistentní hodnocení rámec) – že i bez jakýchkoli podmínek je ji ochotno provádět jen celkem málo lidí. Za každého z nich bys měl být rád a měl bys uvažovat, jak odstraňovat překážky pro potenciální hodnotitele, ne jak přidávat další.

EDIT:

Čím neříkám, že není zajímavé nezávazně si mezi sebou povídat o tom, jak hodnotíme a proč. To je naopak velice zajímavé a podnětné, mně to docela pomáhá konfrontovat svoje přístupy s ostatními. Ale musí to být na dobrovolné, nadšenecké bázi, ne na bázi toho, že po lidech budeme chtít dodržovat hodnotitelské guideliny a potom je tepat za to, když se od nich odchýlí (což tady naštěstí nehrozí, píšu to jako příklad ad absurdum).

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od MarkyParky » 1. 11. 2023, 15:35

Jerson píše: 1. 11. 2023, 15:14 A když je to opačně, a někdo jen z pouhého přečtení usoudí, že to stojí za houby?
Tam jsem nevysledoval zákonitosti.

Re: Kritéria hodnocení v databázi

od Antharon » 1. 11. 2023, 15:15

Budeme teraz hodnotit recenzentov a trestat ich za nazor? Dlho sme tu nikomu nic prospesne neznechutili?

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Jerson » 1. 11. 2023, 15:14

MarkyParky píše: 1. 11. 2023, 10:46 - Pokud Markus něco hrál a napsal o tom, že je to dobrý, zpravidla je to dobrý
- Pokud Markus něco jenom četl, ale nehrál to, a napíše o tom, že je to dobrý, zpravidla si při pokusu to hrát nabijete hubu :)

EDIT: Ale to jméno Markusovo tam vlastně je zavádějící. Asi by bylo lepší napsat "kdokoliv".

Berte to primárně jako rant proti recenzím napsaným na základě pouhého přečtení, bez zahrání. To je něco jako recenze opery podle děje z programu nebo recenze filmu podle knihy, kterou zpracovává.
A když je to opačně, a někdo jen z pouhého přečtení usoudí, že to stojí za houby?

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Markus » 1. 11. 2023, 13:58

Já to mám takhle . Osobně mi to funguje a dává smysl, byť zrovna mezi *** a **** často váhám a občas něco přesouvám tam a zpátky. Aktualizované znění.

* Hrát se to moc nedá. Tady není nic k vidění ani k vykradení.
** Hrát se to sice dá, ale nehrál bych to, protože je to špatně vymyšlené, nedodělané nebo prostě nudné. Některé pasáže můžou stát za vykradení.
*** Hrál bych, kdybych neměl po ruce nic jiného. Pohodově hratelný, byť nijak nevyčnívající produkt. Často vás ještě bude stát nějakou práci.
**** Hrál bych. Dobré dobrodružství, které můžete vzít tak, jak je, a prakticky bez práce z něj dostanete zábavnou hru.
***** Chci to hrát teď! Výjimečný počin slibující nezapomenutelný herní zážitek. Nad čtyřmi hvězdičkami vyniká něčím extra, třeba jedinečnou atmosférou, skvělým zpracováním nebo inspirativními nápady.

Jo a jdu tuhle diskuzi někam oddělit, už to není zrovna o OSE, ale spíš o hodnocení dobrodružství obecně. Ale kam s ní, kam s ní...

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od sirien » 1. 11. 2023, 13:49

Markus píše: 1. 11. 2023, 11:36A naopak srážet tyhle pětkové věci na dvě hvězdy taky nechci, protože špatné nejsou.
To je jen tim že si moc měkkej - kdybys to jako já nahodil se 2* jako standardem, s tim že v záplavě věcí cokoliv horšího nestojí za pozornost a padá to do jednoho 1* pytle, tak bys měl nad svým standardem pohodlné tři další úrovně na rozlišování těch fakt dobrejch věcí (plus bys pomohl trochu rozlišit ty 5* hype hodnocení co se maj tendenci střádat u všeho co upoutá obecnější pozornost).

Re: [OSR] [CZ] Old School Essentials (OSE)

od Vitus » 1. 11. 2023, 13:43

Markus píše: 1. 11. 2023, 11:36 Pro srovnání: Na průměrných *** mám většinu věcí pro 5e, například ty úvodní kampaně (Phandelver, Dragon of Icespice Peak) a prostě nemám srdce dát Gavinovu tvorbu na stejnou úroveň – protože je prostě lepší a přijde mi podstatně zábavnější (byť má omezenější využití a vyhraněnější styl). A naopak srážet tyhle pětkové věci na dvě hvězdy taky nechci, protože špatné nejsou.
Hm, jenže tohle už pomalu směřuje k tomu definovat a co vlastně 1, 2, 3, 4 a 5 hvězdiček znamenají, a to nikoliv z hlediska jednotlivce, ale (aby to bylo přenositelné) i z hlediska třeba širšího týmu nebo (snad dokonce) i z hlediska pokusu o objektivizaci. Jenže takhle (aspoň mám pocit) vlastně to hvězdičkování nefunguje, každý je tam dává subjektivně a výsledkem nakonec je jejich devalvace :think: .
York píše: 1. 11. 2023, 12:00 Komentář čistě na základě přečtení má jinou hodnotu než komentář po odehrání, i kdyby bylo hodnocení stejný.
Souhlas, proto se bráním hodnotit něco, co jsem nehrál a komentovat něco, co jsem ani neviděl zahrané pasivně (tedy coby divák).
Markus píše: 1. 11. 2023, 12:08 U čehokoli, co napíšeš na internet, hraničí pravděpodobnost, že někoho urazíš, s jistotou. :>;o)
Škrtni slovo internet, je jedno, kam to napíšeš :).

Nahoru