Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Ota » 12. 3. 2024, 17:33

Markus píše: 12. 3. 2024, 17:03 Dá se v Zapovězených zemích odpočívat vícekrát za den? Kdykoli postavy chtějí?
Koukám do knížky, ale striktní zákaz vícenásobného odpočinku nenacházím. Sám nevím, jak bych odpočinek postavám zakázal.
Ovšem šestihodinové odpočívání sebou nese šest šancí na náhodné události (pokud postavy nespí, házím v okolí komplexu na náhodnou událost 1x za hodinu). Měli jste kliku :) .

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Markus » 12. 3. 2024, 17:03

Ota píše: 8. 3. 2024, 00:41 jde se spát. Těsně před svítáním se objeví uslintané lišky a napadnou skupinu. Jsou zlikvidovány bez utrženého šrámu, ale vlkenka si sama způsobila nepříjemné zranění a musí si ráno ještě oddychnout.
To mi připomnělo něco, co nedávno chvílí řešil u OSE.

Dá se v Zapovězených zemích odpočívat vícekrát za den? Kdykoli postavy chtějí?

Tím nechci zpochybňovat tvoje rozhodnutí, spíš mě zajímá, jak je to oficiálně.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Náhodný Kolemjdoucí » 19. 1. 2024, 16:07

Zdravíčko v naší skupině sme zatím omezili jen orčí rodový talent a teď budem testovat nerf hobitího talentu. Se skřetem sme hráli teď pár posledních her. Ve své podstatě jeho rodový talent nebyl až tak využit protože jak je zde už psáno skupinka stejně svítí loučemi nebo lucernami. Jeho výhoda spočívala v tom že vidí dál než dosvítí lucerna. Nejvíc se ale asi využil jako průzkumník. Bez světla neupoutal pozornost občíhl situaci a nastínil skupince co tam je. Která tam pak stejně vpadla se světlem. Takže za mě to není až tak silné spíše naopak oproti ostatním dost slabé. Zvrat by ale přícházel kdyby byla skupinka tvořena jen skřety zloději kteří by fungovali jen přes noc potažmo jen ve tmě to už by mohl být řádný masakr...... Takže sme to hráli tak že skřet vidí ve tmě více méně jak přes den a přes den to byl jen takový RP prvek že mu to světlo vadí na hru to nemělo vliv. Možná není špatný nápad otočit ty postihy když by člověk fakt chtěl nějaký nerf jakože ve tmě nemá postih žádný a na přímem slunci stejný postih jako mají postavy ve tmě.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Ota » 16. 1. 2024, 18:09

Hmm, záležitost vysvětlena synovi. Chápe, že otestovat jeskynní modul zrovna se skřetem vidícím ve tmě není to pravé, co člověk od testu čeká. Zatím jsme se dohodli na následujícím:

- skřet vidí ve tmě na krátkou vzdálenost obstojně a při boji na blízko tak netrpí postihy za tmu, zároveň se nepočítá do počtu osob, které spolu potřebují nějaký zdroj světla (house rule)
- o zónu dál už vidí velmi matně, spatří jen velké kontrasty
- dál už nevidí
- co se týče jeho bolení očí v denním světle, ještě něco vymyslím :)

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od tochalius » 16. 1. 2024, 10:53

My používáme omezení (a). Termovizí dobře spočítáš počet osob na druhém konci jeskyně, uvidíš proud teplého vzduch, jakž takž rozeznáš tvar dveří, pokud je v místnosti na jejich druhé straně rozpálený krb, pohybovat se za její pomoci v podzemí je ale jen nepatrně lepší než úplná tma. A navíc termovizi úplně ruší blízkost jakémukoliv zdroji světla, ze kterého sálá teplo. Teplo z pochodně v ruce vidíš příliš silně na to, abys byl schopný rozeznávat vzdálenější nuance.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Markus » 16. 1. 2024, 10:38

V D&D se vidění ve tmě často omezuje tak, že buď:

(a) je to termovize, tj. vidíš teplotní stopy a dokážeš se maximálně tak hodně blbě orientovat v prostoru (rozdíl teploty mezi stěnami a vzduchem bude minimální?), ale do pasti pravděpodobně šlápneš... tohle je dost silné omezení.

nebo

(b) je to nějaké takové šedivé vidění základních tvarů a obrysů, asi jako když půjdeš bytem v noci, kam ti přichází nějaké zbytečky světla z venku; o gauč se nepřerazíš, postavy taky uvidíš, ale na čtení knížek to není. A na hračky na zemi asi šlápneš.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od smrq » 16. 1. 2024, 00:33

Jo, je to proti ostatním OP. Ano, taky jsem si říkal, že bych to zmírnil a dal mu aspoň postih, že třeba vidí jakoby v šeru nebo mu naopak dával postih během slunečného dne.
Ale nakonec jsme to nikdy neudělali a prostě jsem skřetí zrak toleroval. A nemůžu říct, že by to nějak zásadně rozbíjelo hru.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Ota » 15. 1. 2024, 22:04

Vypadá to, že poprvé bude mít minimálně jeden hráč za postavu skřeta.
Chci se pozeptat na zkušenosti ostatních ohledně skřetího nočního vidění.
Podle pravidel skřeta tma nijak neomezuje, což podle mého názoru kazí hru (taktika postupu se světlem, zdroje) a v podzemí to zbytek družiny staví do role poloslepých králíků.
Omezili jste skřetům tento rodový talent nebo jste nějak drsně pravidlově vyjádřili jeho nenávist denního světla?
Je mi jasné, že synátor (potenciální hráč skřeta) bude brblat, ale nechat jeho skřeta vidět ve tmě bez žádné nevýhody mi přijde jeho jazykem celkem "OP" :).

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od smrq » 11. 12. 2023, 00:59

Trefné připomínky, ale v zájmu snadnější hry to neřešíme. Všechny rody mluví stejnou řeči a rozumí si.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Ota » 10. 12. 2023, 17:53

Jak ve vašich hrách pracujete s jazyky?
Po zmizení Krvavé mlhy se odvážní šílenci vydávají objevovat svět a nacházejí různé staré ruiny, hrobky či vyvražděné komunity.
Samozřejmě je možné, že na svých cestách narazí na vyryté nápisy, prastaré almanachy či hliněné destičky popsané runovým písmem.
Má u vás každá rasa svůj jazyk a své písmo nebo už se to dávno před Krvavou mlhou smíchalo do nějaké obecné řeči?
Berete v potaz, že téměř 300 let izolace jednotlivých komunit mohlo značně poznamenat možnost se vzájemně domluvit?

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od smrq » 29. 11. 2023, 07:58

Nemám teď v ruce pravidla, ale pokud vím, většina zvířat, které by útoky na osobnost nebo bystrost mohly zasáhnout, tam tyto vlastnosti má. Že třeba takový červ nejde manipulovat nebo zastrašit, je, vzhledem k jeho mozkové kapacitě, logické. Zvířata IMHO nepodléhají tabulce kritických zranění. Když se na družinu vrhnou psi nebo medvěd, ale i nestvůry, vypravěč jim nehází na kritické zranění. Když jezdci někdo napadne koně, nehází se na kritická zranění. Nevím, proč by to had kolem krku měl mít jinak.
Pokud je to potřeba a vhodné pro příběh, může si vypravěč u vyřazeného zvířete nějaké zranění jednorázově vymyslet.

Nicméně, jak jsem psal už dřív, jestli vám to nevadí, klidně se na tom se spoluhráči domluvte. Je to hra a má být zábavná. Jestli vás tabulka kritických zranění pro zvířata udělá šťastnější, klidně si nějakou vymyslet. Jen... je tu opět riziko spirály hráčské kreativity. Po psovi u hraničáře bude chtít tabulku i jezdec pro koně. Pak Franta, kterému pes hlídá jeho barák. Pak to bude chtíti někdo pro svého cvičeného poštovního holuba. Pak... A skončí to tím, že budete házet kritické zranění u každého krtka, nestvůry a kostlivce.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Náhodný Kolemjdoucí » 29. 11. 2023, 07:31

Jak by ste hráli útoky strachem nebo nějaké kouzla co jdou po osobnosti / bystrosti ?? Protože nikde sem nenašel kolik kdo má osobnosti a bystrosti. Nebo to na pety prostě nefunguje a hotovo? Další věc když je pet vyřazen síla na 0 tak neumře hned jako třeba vlk kterého vyřadíš někde v lese po tom co ti napadl osla hádám to by bylo zvrácené. Ale s tímto pak zas dost kritických zranění nedává smysl třeba takový had s ránou do rozkroku xD nebo s rozdrceným kolenem xD to nechceš xD a zas aby na peta nefungovalo kritické zranění je asi taky divné.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Náhodný Kolemjdoucí » 27. 11. 2023, 18:10

Jako bylo by to asi už moc na low fantasy s tím tetováním i když v zz je spousta zajímavých kouzel a magických věci tohle by nebylo nejzvracenejsi ... Tak v tom případě nevím jak to vyřešit. Asi jen jak psal výše něco jako ta tchořice a nevyhnutelně z toho pak udělat jen rp prvek. Nebo pak fakt nabušeným postavám dovolit ochočit nějakého gryfa nebo nevím 😅 každopádně děkuji za názory ☺️

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od smrq » 27. 11. 2023, 14:57

Náhodný Kolemjdoucí píše: 27. 11. 2023, 13:19 Můj návrh byl že lovec má tetování a jen za použití bodů vůle dané tetování jak by obživne a něco udělá... průzkum léčení nebo ten jeden útok cesta šelmy 3 jinak v podstatě neexistuje... výhoda nedá se na něj útočit nevýhoda neexistuje dokud nedáš bod vůle a urychlí to i hru s ochočování když had s 1 životem umře není v boji takže o hody méně atd atd ale zepry to je na lovce už velká magie jak by
Takže lovec má na krku vytetovaného hada a ten obživne, když spálí bod vůle a pak zaútočí na nepřítele? :D
Pokud bych to měl brát aspoň trošku realisticky, tak bych to nedovolil. Protože aby ten had na někoho dosáhnul, musel by mít krk dlouhý jak brontosaurus. Ten cca půlmetr, který by v reálu byl schopný dosáhnout, zdaleka nestačí a nevyrovná se bojující postavě se zbraní v natažené ruce, která je schopná různě přiskakovat a odskakovat.
Možná tak nějaké plivnutí jedu, kousnutí ne.

Ale jak jsem psal výše, pokud to u vás nikomu nevadí a dohodnete se na tom, tak proč ne. Jde hlavně o zábavu.
Jen pozor, roztáčíte tím nebezpečnou spirálu kreativity hráčů, kteří budou vymýšlet podobné kraviny dál a přicházet s čím dál odvážnějšími kousky a argumentovat tím, že když se dovolilo to posledně, tak proč by nešlo tohle.
A skončíte tak, jak mnohé skupiny hráčů ve starém DrD v devadesátých letech, kdy meče měly vedle sebe dvě čepele, jedním hodem na útok dávaly dva útoky a ještě měly všelijaké bonusy za zvláštní kovy a zvláštní jedy a navíc jsou to očarované meče... Takže útočné číslo je místo třeba 5+1 takových 15+7, dé se jimi házet na dálku a pak se vracejí přesně do dlaně majiteli, a když svítí úplněk... Nepřeháním, to se opravdu dělo.

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

od Náhodný Kolemjdoucí » 27. 11. 2023, 13:19

Můj návrh byl že lovec má tetování a jen za použití bodů vůle dané tetování jak by obživne a něco udělá... průzkum léčení nebo ten jeden útok cesta šelmy 3 jinak v podstatě neexistuje... výhoda nedá se na něj útočit nevýhoda neexistuje dokud nedáš bod vůle a urychlí to i hru s ochočování když had s 1 životem umře není v boji takže o hody méně atd atd ale zepry to je na lovce už velká magie jak by

Nahoru