od Elenistar » 30. 8. 2022, 11:17
POZOR SPOILER!
Dobrodružství jsem si vybral jako svou velkou premiéru v roli vypravěče, ve které jsem chtěl ukázat svým přátelům Zapovězené země. Měl to být one shot asi na 4 hodiny max a nechtěl jsem to roztáhnout do více sezení, protože jsem věděl, že pokud by se povedla vybudovat hororová atmosféra, druhý den by se mohla jednoduše ztratit. Postavy byly připravené předem a tak trochu jsem je vmánévroval do barda(kdyby bylo potřeba zvýšit nějaké staty), lovce(mohlo se to odehrávat i v přírodě) a kouzelníka symbolistu. Ten byl klíčový v závěru. Nutno podotknout, že všichni hrají RPG rádi, ale pro všechny to bylo po hodně dlouhé době RPG s vypravěčem - obvykle hrajeme hry bez vypravěče a předchozí přípravy.
Dopředu jsem si to dvakrát přečetl a vše vytiskl a vystříhal. Byl jsem dost nervozní a chtěl jsem, aby to bylo co nejlepší. Od začátku nám ze spotify hrála nějaká nekonečná smyčka bouřky, deště a hromů (to bylo fajn, doporučuji). Hned po tom, co nabrali Milii tak jsem jim hodil do cesty vystrašeného vlka. Říkal jsem si, že to bude bojový tutorial a zároveň skrze lovce napovím, že ho asi v lese něco hodně vystrašilo. Nicméně se mu vyhli a došli k hostinci. Celou dobu byli dost opatrní a neustále jsem jim opakoval, že je něco z lesa sleduje. V hostinci šlo vyšetřování plynule. Postupně si s každým povídali a nořili se hlouběji a hlouběji do záhady. První šel na řadu Ted, který chtěl zkontrolovat klisničku. Jeden šel s ním, protože něco kul. Tak jsem si vymyslel, že kůň už byl spálený a následně jsem nechal v agonii zabít i samotného Teda jako první očividný kontakt se světlem. Pak se rozhodli, že uvnitř jsou v bezpečí a chtěli počkat do rána. Tak jsem jim tam hodil vystrašeného toho valibuka od Rymy. Tím se rozpletla záhada, kdo asi za tím stojí a po dramatické scéně s Rymou s kuší v ruce ji zvládli odzbrojit. Ukázalo se, že nejsou v bezpečí a je třeba jednat. Využili vylibuka, který utekl ven a získali trochu času, aby se dostali do zeleného panství. S sebou vzali svázanou Rymu a šel s nimi i opilec Bolek. Zde mi do toho hodil vidle čas... blížila se v reálném čase půlnoc a to byl předem domluvený takový deadline. Věděl jsem, že to chci dohrát, a proto jsem s těžkým srdcem nevyvolal boj se světlem. Nakonec to však skončilo bojem morálním, kdy se dlouho domlouvali koho obětují. Ryma? Bolek? Nebo se snad obětuje sám čaroděj? Tím, že tam byl, tak jsem jim problém předeslal tak, že to musí udělat on jako odborník na symboly a tudíž se cítíl, že on má prst na spoušti a rozhodnutí není tak jednoduché. Cítil jsem velkou satisfakci, že toto rozhodnutí brali velice vážně a nakonec po dlouhém rozmýšlení popravili Rymu.
Hra se moc líbila a vedlo se mi to pěkně. Hodně pomáhaly portréty, které jsem vyložil na stůl a hráči se jednoduše orientovali v postavách. To bych si určitě připravil i na další dobrodružství. Měl jsem trochu problém na konci druhé třetiny, kdy jsem měl pocit, že je vyloženě tlačím na to panství. To bylo způsobeno tím, že jsem neměl těch 20 minut navíc, abych vybudoval strach z toho, že ani v hospodě u ohně nejsou v bezpečí. Takže ano, byl jsem na ně hodný. Chtěl jsem jim ukázat aspon trochu mechanik, byť opravdové ZZ neviděli - survival, cestování atd. Předem jsem jim řekl, že to může mít hororový nádech, tak ať s tím počítají a berou to vážně. To se celkem povedlo. Jinak se obávám, že horor je spíše složitější disciplína.
POZOR SPOILER!
Dobrodružství jsem si vybral jako svou velkou premiéru v roli vypravěče, ve které jsem chtěl ukázat svým přátelům Zapovězené země. Měl to být one shot asi na 4 hodiny max a nechtěl jsem to roztáhnout do více sezení, protože jsem věděl, že pokud by se povedla vybudovat hororová atmosféra, druhý den by se mohla jednoduše ztratit. Postavy byly připravené předem a tak trochu jsem je vmánévroval do barda(kdyby bylo potřeba zvýšit nějaké staty), lovce(mohlo se to odehrávat i v přírodě) a kouzelníka symbolistu. Ten byl klíčový v závěru. Nutno podotknout, že všichni hrají RPG rádi, ale pro všechny to bylo po hodně dlouhé době RPG s vypravěčem - obvykle hrajeme hry bez vypravěče a předchozí přípravy.
Dopředu jsem si to dvakrát přečetl a vše vytiskl a vystříhal. Byl jsem dost nervozní a chtěl jsem, aby to bylo co nejlepší. Od začátku nám ze spotify hrála nějaká nekonečná smyčka bouřky, deště a hromů (to bylo fajn, doporučuji). Hned po tom, co nabrali Milii tak jsem jim hodil do cesty vystrašeného vlka. Říkal jsem si, že to bude bojový tutorial a zároveň skrze lovce napovím, že ho asi v lese něco hodně vystrašilo. Nicméně se mu vyhli a došli k hostinci. Celou dobu byli dost opatrní a neustále jsem jim opakoval, že je něco z lesa sleduje. V hostinci šlo vyšetřování plynule. Postupně si s každým povídali a nořili se hlouběji a hlouběji do záhady. První šel na řadu Ted, který chtěl zkontrolovat klisničku. Jeden šel s ním, protože něco kul. Tak jsem si vymyslel, že kůň už byl spálený a následně jsem nechal v agonii zabít i samotného Teda jako první očividný kontakt se světlem. Pak se rozhodli, že uvnitř jsou v bezpečí a chtěli počkat do rána. Tak jsem jim tam hodil vystrašeného toho valibuka od Rymy. Tím se rozpletla záhada, kdo asi za tím stojí a po dramatické scéně s Rymou s kuší v ruce ji zvládli odzbrojit. Ukázalo se, že nejsou v bezpečí a je třeba jednat. Využili vylibuka, který utekl ven a získali trochu času, aby se dostali do zeleného panství. S sebou vzali svázanou Rymu a šel s nimi i opilec Bolek. Zde mi do toho hodil vidle čas... blížila se v reálném čase půlnoc a to byl předem domluvený takový deadline. Věděl jsem, že to chci dohrát, a proto jsem s těžkým srdcem nevyvolal boj se světlem. Nakonec to však skončilo bojem morálním, kdy se dlouho domlouvali koho obětují. Ryma? Bolek? Nebo se snad obětuje sám čaroděj? Tím, že tam byl, tak jsem jim problém předeslal tak, že to musí udělat on jako odborník na symboly a tudíž se cítíl, že on má prst na spoušti a rozhodnutí není tak jednoduché. Cítil jsem velkou satisfakci, že toto rozhodnutí brali velice vážně a nakonec po dlouhém rozmýšlení popravili Rymu.
Hra se moc líbila a vedlo se mi to pěkně. Hodně pomáhaly portréty, které jsem vyložil na stůl a hráči se jednoduše orientovali v postavách. To bych si určitě připravil i na další dobrodružství. Měl jsem trochu problém na konci druhé třetiny, kdy jsem měl pocit, že je vyloženě tlačím na to panství. To bylo způsobeno tím, že jsem neměl těch 20 minut navíc, abych vybudoval strach z toho, že ani v hospodě u ohně nejsou v bezpečí. Takže ano, byl jsem na ně hodný. Chtěl jsem jim ukázat aspon trochu mechanik, byť opravdové ZZ neviděli - survival, cestování atd. Předem jsem jim řekl, že to může mít hororový nádech, tak ať s tím počítají a berou to vážně. To se celkem povedlo. Jinak se obávám, že horor je spíše složitější disciplína.