od smrq » 29. 11. 2023, 07:58
Nemám teď v ruce pravidla, ale pokud vím, většina zvířat, které by útoky na osobnost nebo bystrost mohly zasáhnout, tam tyto vlastnosti má. Že třeba takový červ nejde manipulovat nebo zastrašit, je, vzhledem k jeho mozkové kapacitě, logické. Zvířata IMHO nepodléhají tabulce kritických zranění. Když se na družinu vrhnou psi nebo medvěd, ale i nestvůry, vypravěč jim nehází na kritické zranění. Když jezdci někdo napadne koně, nehází se na kritická zranění. Nevím, proč by to had kolem krku měl mít jinak.
Pokud je to potřeba a vhodné pro příběh, může si vypravěč u vyřazeného zvířete nějaké zranění jednorázově vymyslet.
Nicméně, jak jsem psal už dřív, jestli vám to nevadí, klidně se na tom se spoluhráči domluvte. Je to hra a má být zábavná. Jestli vás tabulka kritických zranění pro zvířata udělá šťastnější, klidně si nějakou vymyslet. Jen... je tu opět riziko spirály hráčské kreativity. Po psovi u hraničáře bude chtít tabulku i jezdec pro koně. Pak Franta, kterému pes hlídá jeho barák. Pak to bude chtíti někdo pro svého cvičeného poštovního holuba. Pak... A skončí to tím, že budete házet kritické zranění u každého krtka, nestvůry a kostlivce.
Nemám teď v ruce pravidla, ale pokud vím, většina zvířat, které by útoky na osobnost nebo bystrost mohly zasáhnout, tam tyto vlastnosti má. Že třeba takový červ nejde manipulovat nebo zastrašit, je, vzhledem k jeho mozkové kapacitě, logické. Zvířata IMHO nepodléhají tabulce kritických zranění. Když se na družinu vrhnou psi nebo medvěd, ale i nestvůry, vypravěč jim nehází na kritické zranění. Když jezdci někdo napadne koně, nehází se na kritická zranění. Nevím, proč by to had kolem krku měl mít jinak.
Pokud je to potřeba a vhodné pro příběh, může si vypravěč u vyřazeného zvířete nějaké zranění jednorázově vymyslet.
Nicméně, jak jsem psal už dřív, jestli vám to nevadí, klidně se na tom se spoluhráči domluvte. Je to hra a má být zábavná. Jestli vás tabulka kritických zranění pro zvířata udělá šťastnější, klidně si nějakou vymyslet. Jen... je tu opět riziko spirály hráčské kreativity. Po psovi u hraničáře bude chtít tabulku i jezdec pro koně. Pak Franta, kterému pes hlídá jeho barák. Pak to bude chtíti někdo pro svého cvičeného poštovního holuba. Pak... A skončí to tím, že budete házet kritické zranění u každého krtka, nestvůry a kostlivce.