od sirien » 21. 2. 2022, 17:11
Jain.
Explicitní setting tam není. Ale je tam docela intenzivní implicitní setting a je dobré ho brát v úvahu. Prozačátek existence Psychickýho maelströmu je hodně výrazný prvek libovolného settingu (o jeho stylizaci nemluvě), stejně jako předpoklad nedostatku a zcela zhroucené civilizace (které ve skutečnosti není nutně platný pro všechna postapa... ale AW s ním prostě počítá) atd.
Setting ve smyslu mapy a konkrétních postav tam ale samozřejmě není. Bohužel tam není ani návod k jeho tvorbě a z (nejen) mé zkušenosti to je blbý protože tam jsou místa kde si můžeš jako nováček trochu naběhnout. Kdysi sem o tom chtěl napsat článek, ale pak mě psaní o AW nějak omrzelo... (tak moc že sem nenapsal ani jeho recenzi - a teď mě tak napadá že ani tu slíbenou kritickou analýzu...) Anyway, na co dávat bacha:
- pokud z nějakého důvodu explicitně nechceš jinak, tak hned z kraje hry chceš mít několik dalších osad v rozumném dosahu (dojezdu) od místa, ve kterém pobývají postavy. Může jít o jiné državy nebo jen o nějaké statky nebo pevnůstky (/doly /farmy...), ale později ve hře rozhodně oceníš mít poruce nějaké místo kde něco může být, ale které není hned za rohem (a tedy v triviálním dosahu a navíc permanentně všem na očích)
- Je dobré se trochu zamyslet nad tím kde se berou aspoň některé základní zdroje. Je dobré vymyslet si hned z kraje aspoň něco zajímavého co se v dané državě dělá / získává a co je trochu unikátní.
- Je dobré si rovnou v úvodní lokaci rozvrhnout víc konkurenčních frakcí s nějakým napětím mezi nimi. Je dobré aby tyto nebyly totožné (dva gangy jsou míň zejámavé než gang a sekta)
(ano, jde to dělat i jinak a i úplně opačně a bla bla bla... ale když to uděláš takhle, tak si dost usnadníš život - minimálně v prvních hrách než si ošaháš jak ta hra vůbec celkově funguje. Minimálně co do settingu, teda.)
Jain.
Explicitní setting tam není. Ale je tam docela intenzivní [i]implicitní[/i] setting a je dobré ho brát v úvahu. Prozačátek existence Psychickýho maelströmu je hodně výrazný prvek libovolného settingu (o jeho stylizaci nemluvě), stejně jako předpoklad nedostatku a zcela zhroucené civilizace (které ve skutečnosti není nutně platný pro všechna postapa... ale AW s ním prostě počítá) atd.
Setting ve smyslu mapy a konkrétních postav tam ale samozřejmě není. Bohužel tam není ani návod k jeho tvorbě a z (nejen) mé zkušenosti to je blbý protože tam jsou místa kde si můžeš jako nováček trochu naběhnout. Kdysi sem o tom chtěl napsat článek, ale pak mě psaní o AW nějak omrzelo... (tak moc že sem nenapsal ani jeho recenzi - a teď mě tak napadá že ani tu slíbenou kritickou analýzu...) Anyway, na co dávat bacha:
- pokud z nějakého důvodu explicitně nechceš jinak, tak hned z kraje hry chceš mít několik dalších osad v rozumném dosahu (dojezdu) od místa, ve kterém pobývají postavy. Může jít o jiné državy nebo jen o nějaké statky nebo pevnůstky (/doly /farmy...), ale později ve hře rozhodně oceníš mít poruce nějaké místo kde něco může být, ale které není hned za rohem (a tedy v triviálním dosahu a navíc permanentně všem na očích)
- Je dobré se trochu zamyslet nad tím kde se berou aspoň některé základní zdroje. Je dobré vymyslet si hned z kraje aspoň něco zajímavého co se v dané državě dělá / získává a co je trochu unikátní.
- Je dobré si rovnou v úvodní lokaci rozvrhnout víc konkurenčních frakcí s nějakým napětím mezi nimi. Je dobré aby tyto nebyly totožné (dva gangy jsou míň zejámavé než gang a sekta)
(ano, jde to dělat i jinak a i úplně opačně a bla bla bla... ale když to uděláš takhle, tak si dost usnadníš život - minimálně v prvních hrách než si ošaháš jak ta hra vůbec celkově funguje. Minimálně co do settingu, teda.)