[AW] Houserule - Otevřené hodiny

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [AW] Houserule - Otevřené hodiny

[AW] Houserule - Otevřené hodiny

od MarkyParky » 5. 5. 2020, 10:35

Podělím se ještě o jedno houserule, které se mi osvědčilo.

As-written si MC má u hrozby načrtnout její pravděpodobný vývoj a rovnou do hodin u segmentů popsat, co se v nich stane, s tím, že:

* Funguje to preskriptivně (když přemýšlí o tahu s danou hrozbou, podívá se na příští segment hodin a zahraje, co tam má připravenp)
* Funguje to i deskriptivně (když během hry nastane situace popsaná v hodinách, prošktají se k příslušnému segmentu)
* U čistě NPC událostí si má MC připravovat, co udělají
* Je-li zapojena PC si má MC psát podmínkové události (aby neporušil "play to find out" a netlačil do něčeho hráče)
* a když se hodiny vykolejí, má je zahodit.

Zejména ten poslední bod se nám stával při hrách hrozně často a tak jsem začal hodiny používat trochu jinak. Nepředepisuji do nich dopředu, co se má stát v kterém segmentu, nechávám je otevřené. Zapisuji si do nich jen to, co už se v tomhle oblouku stalo. To trochu změní jejich fungování (ale ne moc):

* Preskriptivně hodiny neříkají co přesně se stane ... ale říkají, jak moc eskalovaná má být ta událost, co se stane (tzn. v praxi vlastně nemám konkrétní podobu eskalaci nalajnovanou dopředu, ale vymýšlím jí v ten okamžik, kdy jsem na tahu, podle:
> předchozího vývoje hodin
> impulzu hrozby
> aktuálně zahraného tahu a
> situace ve fikci
a pak samozřejmě proškrtnu segment a výsledek tam zapíšu:
* Deskriptivně hodiny neproškrtávají segment ve chvíli, kdy se stane co v nich bylo napsáno ... ale proškrtávájí ho ve chvíli, kdy nastane nějaká událost, co svým významem/eskalací sedne do volného segmentu hodin a navazuje na jejich dosavadní vývoj. Samozřejmě s proškrtnutím ji tam zase zapíšu, aby mi doplnila představu pro příště.
* Díky tomuhle si nemusím moc připravovat dopředu a vůbec nehrozí, že bych někam hráče nebo příběh tlačil
* a hodiny vykolejí mnohem méně často (zpravidla jen na předčasnou eliminaci hrozby) ... a občas se i vykolejení dá dohrát (např. pokud postavy zabijí NPC, kterého se hodiny týkají v 10:00, tak to navádí na to, že by se měly ve hře stát ještě dvě post-mortem události - třeba kolem pozůstalých, pomsty, závěti, nějakého tajmeství co si měl vzít do hrobu a pod.... )

Význam segmentů se pak trochu změní proti as-written:
03:00 - 09:00 nejsou "Tady se dá ještě hrozbě zabránit", ale spíš "Tady se hrozba představuje a je možné její vývoj formovat"
10:00 - 11:00 nejsou "Tady se už nedá hrozbě zabránit", ale spíš "Už víme, co je hrozba zač a eskalujeme její vyvrcholení"
12:00 pak je shodně ono velké vyvrcholení, jen není dopředu připravené s hrozbou, ale je víc "play to find out"

Nahoru