od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 20:28
Škoda, no.
Když jsem začínal s DnD 5E, hrával jsem v prostředí Asterionu dobrodružství, která jsme původně hrávali v DrD 1.5. Zážitek z toho byl dost podobný. Myslím, že když budeš hrát DotMM v DrDW, bude to dost obdobný zážitek jako v DnD 5E. Jen prostě v jiných pravidlech, která ti víc vyhovují. Znám hráče, kteří hrávají DrD a DnD dobrodružství ve Fate Core a taky z toho mají obdobný zážitek, jen prostě v pravidlech, která jim líp padnou.
Na vydaných světech a dobrodružstvích mě baví, že máš sdílený zážitek, který přesahuje tvou skupinu. Že když potkáš někoho, kdo hrál Tomb of Horrors nebo Ravenloft (Curse of Strahd), budete se moci bavit o svých zážitcích, jako byste hráli spolu ve skupině. Nebo dokonce líp, protože každý to dobrodružství zažil trochu jinak a vyprávění ti do toho dobrodružství dodá detaily a náhledy, které jsi do té doby se svou skupinou neměl.
Pravidla hry jsou v tomto podobná. Když se sejdou dva hráči DnD 5E, budou mít víc společné půdy, než dva hráči dvou různých systémů nebo dva bezpravidloví hráči. Přesto jsem zjistil, že společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.
Kdysi jsme se s Gurneym bavili, jestli má v rámci JaD cenu přiblížit se obdobě DrD 1 a případně nakolik. Přišli jsme na to, že DrD má s DnD mnohem víc společného než DnD s DrD. Jinými slovy, že dříve nebo později by hráčům fantasy přestalo DrD stačit a očekávali by rozmanitější pravidla. Nemělo tedy smysl tlačit moc JaD do stylu DrD, protože v JaD je ten styl více méně již obsažený plus něco navíc.
[quote]Škoda, no.[/quote]
Když jsem začínal s DnD 5E, hrával jsem v prostředí Asterionu dobrodružství, která jsme původně hrávali v DrD 1.5. Zážitek z toho byl dost podobný. Myslím, že když budeš hrát DotMM v DrDW, bude to dost obdobný zážitek jako v DnD 5E. Jen prostě v jiných pravidlech, která ti víc vyhovují. Znám hráče, kteří hrávají DrD a DnD dobrodružství ve Fate Core a taky z toho mají obdobný zážitek, jen prostě v pravidlech, která jim líp padnou.
Na vydaných světech a dobrodružstvích mě baví, že máš sdílený zážitek, který přesahuje tvou skupinu. Že když potkáš někoho, kdo hrál Tomb of Horrors nebo Ravenloft (Curse of Strahd), budete se moci bavit o svých zážitcích, jako byste hráli spolu ve skupině. Nebo dokonce líp, protože každý to dobrodružství zažil trochu jinak a vyprávění ti do toho dobrodružství dodá detaily a náhledy, které jsi do té doby se svou skupinou neměl.
Pravidla hry jsou v tomto podobná. Když se sejdou dva hráči DnD 5E, budou mít víc společné půdy, než dva hráči dvou různých systémů nebo dva bezpravidloví hráči. Přesto jsem zjistil, že společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.
Kdysi jsme se s Gurneym bavili, jestli má v rámci JaD cenu přiblížit se obdobě DrD 1 a případně nakolik. Přišli jsme na to, že DrD má s DnD mnohem víc společného než DnD s DrD. Jinými slovy, že dříve nebo později by hráčům fantasy přestalo DrD stačit a očekávali by rozmanitější pravidla. Nemělo tedy smysl tlačit moc JaD do stylu DrD, protože v JaD je ten styl více méně již obsažený plus něco navíc.