DrD World

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: DrD World

Re: DrD World

od eerieBaatezu » 7. 12. 2018, 05:16

A proč to PvP neumí? Vím, že myslím Quentin říkal, že mu vadí, že DW mechanika neumí pracovat s obtížností nepřátel, tak jsem si ji hackoval tak, že při hodu od hráčova atributu odečítám atribut potvor, takže stupnice 6, 7-9, 10+ zůstává stejná, ale je opravena o to, jak je nepřítel dobrý, čili hodit to samé proti drakovi je těžší, než proti skřetovi, takže by to možná umělo řešit i postavy mezi sebou, ale třeba to nejde z úplně jiného důvodu (sry, DW extra dobře neznám).

Re: DrD World

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 22:14

ShadoWWW píše:Ještě mě napadlo zmínit, že DotMM je dobrodružství pro 5.-20. úroveň a bude tomu odpovídat síla nestvůr a celkově prostředí (což samozřejmě můžeš v DrDW upravit, ale jen abys to věděl).
To samozřejmě vím, ale nestvůry nebudu konvertovat 1:1 (ani bych nevěděl jak), nýbrž je budu převádět na míru levelům v DrDW, takže tohle zrovna mi nevadí.

A naopak se mi hodí nastíněný princip "co patro, to level", protože si na tom dobře otestuji škálování protivníků.

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 22:12

Sosacek: Já vím, taky mě to trochu saje.

Na druhou stranu vypuštění PvP mi v tuhle chvíli umožnilo udělat IMHO elegantní mechaniku pro skupiny, která nevyžaduje šílené účetnictví a přitom je hrozně flexibilní v jejich spojování a rozdělování, což je na nějaké nahánění se v dungu docela potřeba.

A popravdě, přijde mi férovější hráčům říct: "PvP neumím", než jim předložit nevyvážené a hlavně nedořešené PvP jako v AW a předstírat, že to funguje.

Re: DrD World

od Sosacek » 6. 12. 2018, 21:43

Toho PvP mi prijde skoda. Kazda hra ma PvP, driv nebo pozdeji - kazda skupinka dobrodruhu nebo shadowrunneru nebo koho se driv nebo pozdeji pohada. Kdyz autor rekne "pravidla PvP nemaji" tak to znamena "PvP bude nevyvazene nebo rozbite".

Ale chapu, ze systemech co nefunguji jako simulator sveta je to tezky udelat.

Re: DrD World

od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 21:39

MarkyParky píše:Zároveň prvních pět levelů maji postavy spíš tahy do dungu a ty tahy do venkovního prostředí se objevují až od levelu 6+ (v souladu s původním konceptem v DrDO).
Ještě mě napadlo zmínit, že DotMM je dobrodružství pro 5.-20. úroveň a bude tomu odpovídat síla nestvůr a celkově prostředí (což samozřejmě můžeš v DrDW upravit, ale jen abys to věděl). Dragon Heist je městské dobrodružství od 1. do 5. úrovně, na které DotMM volně navazuje...

Re: DrD World

od eerieBaatezu » 6. 12. 2018, 21:05

Tyjo Marky, vypadá to skvěle, škoda, že se mi nelíbí *worldí movy. $D Asi si budu muset navyknout.

Re: DrD World

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 20:58

MarkyParky píše: ... společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.
Jo, tohle si tak nějak myslím taky, takže jsem na to zvědavý.

Re: DrD World

od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 20:28

Škoda, no.
Když jsem začínal s DnD 5E, hrával jsem v prostředí Asterionu dobrodružství, která jsme původně hrávali v DrD 1.5. Zážitek z toho byl dost podobný. Myslím, že když budeš hrát DotMM v DrDW, bude to dost obdobný zážitek jako v DnD 5E. Jen prostě v jiných pravidlech, která ti víc vyhovují. Znám hráče, kteří hrávají DrD a DnD dobrodružství ve Fate Core a taky z toho mají obdobný zážitek, jen prostě v pravidlech, která jim líp padnou.

Na vydaných světech a dobrodružstvích mě baví, že máš sdílený zážitek, který přesahuje tvou skupinu. Že když potkáš někoho, kdo hrál Tomb of Horrors nebo Ravenloft (Curse of Strahd), budete se moci bavit o svých zážitcích, jako byste hráli spolu ve skupině. Nebo dokonce líp, protože každý to dobrodružství zažil trochu jinak a vyprávění ti do toho dobrodružství dodá detaily a náhledy, které jsi do té doby se svou skupinou neměl.

Pravidla hry jsou v tomto podobná. Když se sejdou dva hráči DnD 5E, budou mít víc společné půdy, než dva hráči dvou různých systémů nebo dva bezpravidloví hráči. Přesto jsem zjistil, že společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.

Kdysi jsme se s Gurneym bavili, jestli má v rámci JaD cenu přiblížit se obdobě DrD 1 a případně nakolik. Přišli jsme na to, že DrD má s DnD mnohem víc společného než DnD s DrD. Jinými slovy, že dříve nebo později by hráčům fantasy přestalo DrD stačit a očekávali by rozmanitější pravidla. Nemělo tedy smysl tlačit moc JaD do stylu DrD, protože v JaD je ten styl více méně již obsažený plus něco navíc.

Re: DrD World

od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 15:37

Věci pro DnD 5E doporučuji nekupovat na Roll20.

Pokud hraješ přes net, je lepší koupit materiály na Fantasy Grounds. Má ve svém uživatelském rozhraní zásadně lepší podporu pravidel i všeho okolo. Pokud hraješ živě u stolu jak já, je lepší tištěná kniha nebo DnD Beyond (zkr. DDB). DDB je lepší i tehdy, když hraješ přes Roll20 a nevyužíváš rozhraní specificky pro pravidla DnD 5E. (Obrázky, mapy a texty v poho přetáhneš z DDB do Roll20.) Jde totiž o to, že to stejné stojí na FG o půlku levněji než na Roll20 a na DDB se v době slevových akcí dostaneš klidně na čtvrtinu toho, co za to chce Roll20.

Jinak Roll20, FG i DDB nabízí mapy s variantami pro PJ a hráče.

ShadoWWW

Re: DrD World

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 14:16

ShadoWWW: Škoda, no.

Ještě se tě zeptám, než koupím zajíce v pytli - netušíš, zda má Roll20 Dungeon of the Mad Mage (Map & Card Deck Addon) má:

- vyrendeřené ty mapy ve vyšší kvalitě než příručka?
- pokud ano, tak jestli má verzi, kde nejsou vidět na první pohled tajné dveře a místnosti?
- a pokud ne, tak jestli se to dá z Roll20 verze nějak snadno vytáhnout a v photokrámu upravit, než to předhodím hráčům?

Re: DrD World

od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 13:02

Uf, měl jsem rozepsaný delší příspěvek, a když jsem dal "odeslat", vyzvalo mě to k přihlášení a po přihlášení mně to celý text v textovém okně smazalo. :-/ Znovu ho psát nebudu.

Zlatá Kostka, kde se text průběžně ukládá dokonce do cache na serverové straně, takže například můžete půlku napsat na mobilu a druhou na PC nebo naopak.

Re: DrD World

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 11:48

ShadoWWW píše: Nechdeš zkusit v DrD Worldu i Dragon Heist a podělit se o zážitky?
Tahy pro hru mimo jeskyni mám teprve nastřelené od boku a hráli jsme s nimi jen jedno dobrodružství, takže zatím jsem si říkal, že nebudu spěchat.

Zároveň prvních pět levelů maji postavy spíš tahy do dungu a ty tahy do venkovního prostředí se objevují až od levelu 6+ (v souladu s původním konceptem v DrDO).



DotMM mě fakt láká a představa, že prolezeme 32 pater a postupně na tom v relativně kontrolovaném prostředí otestujeme levelování Světa dračáku mi vyhovuje.

Navíc zatím jsem měl čas projít první patro, a to si vyloženě říká i o použití mechaniky hrozeb pro Undertakes i Xanthar Guild.

Uvidíme, jak to půjde hlouběji.
ShadoWWW píše: Jinak ikonické Forgotten Realm prostředí Undermountain a svět Dračího doupěte - není to protimluv :-)= ?
Červená linka, vinoucí se veškerými připomínkami, co jsem měl na předchozí verze, byla: "Jako děláš dračák, dobrý, ale je to moc dračák. Udělej to obecnější, aby se v tom dalo hrát i něco jiného."

Tak to beru jako takový prubířský kámen ;o)

Re: DrD World

od ShadoWWW » 6. 12. 2018, 11:36

Pak dej vědět, jak se ti v tom ten Dungeon of the Mad Mage hrál.

Nechdeš zkusit v DrD Worldu i Dragon Heist a podělit se o zážitky? Na mě osobně ty pletichy frakcí a celkově to městské dobrodružství působilo báječně a i zbytek naší skupiny si to docela užil (příští středu finišujeme), ale z toho megadungeonu mám trochu obavy (obecně jsem spíš pro dobrodružství pod širým nebem než pro jeskyně).

Jinak ikonické Forgotten Realm prostředí Undermountain a svět Dračího doupěte - není to protimluv :-)= ? Kdybys chtěl být stylový, počkáš si na vydání Derteonu. ;-) Jak už jsem totiž psal: když jsme hráli DrD a Asterion, v Píscích proroctví byla zmínka o Derteonu, podzemní knížecí město z dávných dob. Jak se později ukázalo, byla to dračákovská předělávka slavného Undermountain. Modul Derteon měl vyjít *brzy* a představa obrovského, živoucího podzemního města mě tehdy nadchla (jen jsem doufal, že to nebude další Karak). Bohužel jsem si musel počkat dalších 18 let, až vyjde remake Undermountainu jako Dungeon of the Mad Mage. V DrD World bys mu ale měl říkat Derteon. :wink:

Re: DrD World

od MarkyParky » 6. 12. 2018, 10:04

Díky tomu, že:

- Sarsaparillos mi dodal skvělý feedbeck
- Já měl po dlouhé době zase chvíli čas a kreativní náladu
- A chci si v něčem zahrát Dungeon od Mad Mage (a zároveň fakt nechci, aby to byly DnD5.E)

jsem se trochu hecnul. Tak sosejte:

https://drive.google.com/open?id=1Y-nrU ... TyyRF8wsqK

Hlavní změny:
* opustil jsem životový systém. Já vím, byla to svatá kráva, ale nedělalo to dobrotu. Momentálně je ve hře systém zásahů a zranění, který si bere něco z AW HARM systému a něco z F4C stressu.
* na základě silného feedbacku jsem se rozhodl ustoupit z toho, že to musí být čistě odlehčená zábava striktně napodobující Dračák a jeho chyby. Základ obsahu tedy stále zůstává dračákovský, ale jednak se snažím o větší variabilitu, aby ten, kdo chce ve hře i jiné varianty vývoje měl z čeho vybírat, a vykopávám/předělávám ty úplně největší pí**viny trochu seriózněji.
* ještě víc jsem se posunul k PvE. Původně tam PvP nebylo, protože jsem na něj neměl čas. Nový soubojový systém a systém zranění je ale stavěný dost asymetricky, čistě PvE a PvP už vůbec nepředpokládám.
* první pokus o balanc mezi povoláními i jinak, než čistě mechanicky. Taky už lépe nastavené některé potvory. Většina bestiáře je ale stále nastřílená od oka. Bestiář také je zatím hodně Dračákovský, chce to míň kopromlasků a hlenů a víc "normálních" potvor. Ale to ještě potrvá, musím v tom něco nahrát.
* předělal jsem multiclass, je teď řešený přes trvalé kouzlené předměty, což víc odpovídá původnímu pojetí


Zpětná vazba vítána.

Re: DrD World

od eerieBaatezu » 28. 12. 2017, 13:10

Hoďte pls odkaz na aktuální verzi do prvního příspěvku nebo tak něco. :)

Nahoru