od boubaque » 5. 2. 2019, 17:28
Téma. Ok, ale zatím mě nijak neinspirovalo. Snad se to spraví, až budu mít samotný nástřel.
.
Obrázky mě nezaujaly, možná "black metal" a mrtvola (?) obřího jelena (draka?). Projdu a vyberu později, až budu mít představu o slovních ingrediencích. Myšlenka "co se bude dít dál?" nebo "jak jsme se dostali do téhle situace?" mi naskočila asi jen u robota s miminem. Obecně jsou to obrázky dělané na cool-efekt, a pokud nechci "přepíčenost" a/nebo z mého pohledu béčková témata, tak se vybírá těžko
.
Slovní ingredience mi přijdou, že jsou víc omezující než inspirující a jsou spíš jednostranně využitelné, člověk se musí víc snažit, pokud je má aplikovat na systém/setting jinak než přímočaře (což není ve skutečnosti problém, spíš mě zase moc nezaujaly). Konkrétně:
Síla živlů.
Settingově: hm, nezájem (možná jako živelní katastrofy - zemětřesení, záplavy/cunami, hurikán/tornádo..., ale to už je na mě moc post-apo, survival nebo přímo apokalyptický setting).
Systémově: Nic moc, jako položky na deníku je to nuda (navíc je to pak návrat k settingu); možná to zkusit využít kreativně jako voda ve sklenici (Bacchanal!), kamínky?, fén?
, sirky?
=> spíš nic
Classic with a twist
Settingově: eeeee... Neinspiruje, dokud člověk nemá představu obecně. Nejdřív musím hledat tu klasiku.
Systémově: Není to přímočaře systémová ingredience, ale v tomhle pojetí je ve skutečnosti asi nejzajímavější - využít klasické vyhodnocení, s nějakým "twistem", což není dneska úplně snadné, ale nápad bych měl - otočit vyhodnocení tak, aby měla machanika FitM postup, ale v podstatě FitE pořadí (teď to neprozradím, počkejte si na to).
=> systémově ok, settingově ví bůh
Hráči používají mechanické pomůcky (mimo kostky)
Settingově: Vzhledem k tomu, že se mluví o hráčích, asi to settingu nemám šanci dostat, leda bych vymyslel nejdřív pomůcku a pak z ní odvodil setting, což už je dost za roh :/
Systémově: Přímočaře stačí použít žetony a hotovo
Deník postavy je taky mechanická pomůcka
Jinak se dají použít věci jako roboti z Lega (co to bylo za hru?), sklenice s vínem (Bacchanal), ... Rád bych použil pro každou postavu kartu/podložku, jako mají deskovky (a vůbec se přiblížil uvedení do hry tak, jak to mají deskovky, což se ale nohužel dost bije s podmínkou 1000 slov).
=> systémově snad ok, settingově nepoužitelné
Všichni za jednoho, jeden za všechny
Settingově: Čtyři mušketýrky! Classic with a twist! A D'Artagnanka bude ohnivě vášnivá, Athoska silná jako skála a AraMISSka bude trochu do větru... Bleh.
Systémově: Kooperativka (příp. GM vs hráči). Anebo rozbití vazby hráč-postava, tj. všichni hrají jednu postavu, anebo všichni hrají všechny postavy.
=> systémově snad, settingově asi nic
Vzácné zdroje
Settingově: Nevím, zas mě to tlačí do post-apa/survivalu. Nechci.
Systémově: Velmi obecné, vlastně to vynucuje nějakou formu početně omezené karma-based mechaniky. Což asi není špatně, ale těžko se hledá nějaké kreativní použití (ovšem funguje to s tou výš naznačenou mechanikou). Možná omezený přísun nových postav po smrti těch předchozích (postavy jako kononfutr)
=> systémově možná, settingově meh
.
Shrnutí prvních myšlenek
Jsem schopný na základě ingrediencí vyplodit něco systémově, ale settingově mi ingredience neposkytly zatím žádné vodítko, ani malé dílky, ze kterých bych setting složil nebo které by mě navedly k něčemu zajímavému. Může v tom hrát roli i moje únava v posledních (tý)dnech, ale ani racionální rozepsání slovních ingrediencí mě k ničemu použitelnému (mnou) nepřivedlo.
.
boubaque píše: ↑5. 2. 2019, 17:26
Omezení na 1000 slov. Je to málo, reálně jsou to 2 strany souvislého textu ve Wordu. Navíc se to bije s tímhle doporučením:
• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.
Tři věty (setting, postavy, konflikt) u zadání tématu a popis použitých ingrediencí se počítají do limitu 1000 slov?
Všechny moje předchozí hry (které považuju za poměrně stručné a kterým mimochodem skoro vždycky citelně chybí příklady) mají 2000–3000 slov, jen
Mezi psem a vlkem má kolem 3600 (ale je tam plno nepodstatných vtípků a pro hru zbytečná slova v layoutu). Mimochodem Bartova
Nejkrutější válka vesmíru, která je superstručná a prakticky neobsahuje setting, má 700 slov.
Ale zkusím se s tím poprat...
[b]Téma.[/b] Ok, ale zatím mě nijak neinspirovalo. Snad se to spraví, až budu mít samotný nástřel.
.
[b]Obrázky[/b] mě nezaujaly, možná "black metal" a mrtvola (?) obřího jelena (draka?). Projdu a vyberu později, až budu mít představu o slovních ingrediencích. Myšlenka "co se bude dít dál?" nebo "jak jsme se dostali do téhle situace?" mi naskočila asi jen u robota s miminem. Obecně jsou to obrázky dělané na cool-efekt, a pokud nechci "přepíčenost" a/nebo z mého pohledu béčková témata, tak se vybírá těžko :(
.
[b]Slovní ingredience[/b] mi přijdou, že jsou víc omezující než inspirující a jsou spíš jednostranně využitelné, člověk se musí víc snažit, pokud je má aplikovat na systém/setting jinak než přímočaře (což není ve skutečnosti problém, spíš mě zase moc nezaujaly). Konkrétně:
:arrow? [i]Síla živlů.[/i]
Settingově: hm, nezájem (možná jako živelní katastrofy - zemětřesení, záplavy/cunami, hurikán/tornádo..., ale to už je na mě moc post-apo, survival nebo přímo apokalyptický setting).
Systémově: Nic moc, jako položky na deníku je to nuda (navíc je to pak návrat k settingu); možná to zkusit využít kreativně jako voda ve sklenici (Bacchanal!), kamínky?, fén? :D , sirky?
=> spíš nic
:arrow? [i]Classic with a twist[/i]
Settingově: eeeee... Neinspiruje, dokud člověk nemá představu obecně. Nejdřív musím hledat tu klasiku.
Systémově: Není to přímočaře systémová ingredience, ale v tomhle pojetí je ve skutečnosti asi nejzajímavější - využít klasické vyhodnocení, s nějakým "twistem", což není dneska úplně snadné, ale nápad bych měl - otočit vyhodnocení tak, aby měla machanika FitM postup, ale v podstatě FitE pořadí (teď to neprozradím, počkejte si na to).
=> systémově ok, settingově ví bůh
:arrow? [i]Hráči používají mechanické pomůcky (mimo kostky)[/i]
Settingově: Vzhledem k tomu, že se mluví o hráčích, asi to settingu nemám šanci dostat, leda bych vymyslel nejdřív pomůcku a pak z ní odvodil setting, což už je dost za roh :/
Systémově: Přímočaře stačí použít žetony a hotovo 8) Deník postavy je taky mechanická pomůcka :P Jinak se dají použít věci jako roboti z Lega (co to bylo za hru?), sklenice s vínem (Bacchanal), ... Rád bych použil pro každou postavu kartu/podložku, jako mají deskovky (a vůbec se přiblížil uvedení do hry tak, jak to mají deskovky, což se ale nohužel dost bije s podmínkou 1000 slov).
=> systémově snad ok, settingově nepoužitelné
:arrow? [i]Všichni za jednoho, jeden za všechny[/i]
Settingově: Čtyři mušketýrky! Classic with a twist! A D'Artagnanka bude ohnivě vášnivá, Athoska silná jako skála a AraMISSka bude trochu do větru... Bleh.
Systémově: Kooperativka (příp. GM vs hráči). Anebo rozbití vazby hráč-postava, tj. všichni hrají jednu postavu, anebo všichni hrají všechny postavy.
=> systémově snad, settingově asi nic
:arrow? [i]Vzácné zdroje[/i]
Settingově: Nevím, zas mě to tlačí do post-apa/survivalu. Nechci.
Systémově: Velmi obecné, vlastně to vynucuje nějakou formu početně omezené karma-based mechaniky. Což asi není špatně, ale těžko se hledá nějaké kreativní použití (ovšem funguje to s tou výš naznačenou mechanikou). Možná omezený přísun nových postav po smrti těch předchozích (postavy jako kononfutr) :D
=> systémově možná, settingově meh
.
[b]Shrnutí prvních myšlenek[/b]
Jsem schopný na základě ingrediencí vyplodit něco systémově, ale settingově mi ingredience neposkytly zatím žádné vodítko, ani malé dílky, ze kterých bych setting složil nebo které by mě navedly k něčemu zajímavému. Může v tom hrát roli i moje únava v posledních (tý)dnech, ale ani racionální rozepsání slovních ingrediencí mě k ničemu použitelnému (mnou) nepřivedlo.
.
[quote=boubaque post_id=552239 time=1549383993 user_id=1217]
[b]Omezení na 1000 slov.[/b] Je to málo, reálně jsou to 2 strany souvislého textu ve Wordu. Navíc se to bije s tímhle doporučením:
[quote]• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.[/quote]
Tři věty (setting, postavy, konflikt) u zadání tématu a popis použitých ingrediencí se počítají do limitu 1000 slov?
Všechny moje předchozí hry (které považuju za poměrně stručné a kterým mimochodem skoro vždycky citelně chybí příklady) mají 2000–3000 slov, jen [i]Mezi psem a vlkem[/i] má kolem 3600 (ale je tam plno nepodstatných vtípků a pro hru zbytečná slova v layoutu). Mimochodem Bartova [i]Nejkrutější válka vesmíru[/i], která je superstručná a prakticky neobsahuje setting, má 700 slov.
Ale zkusím se s tím poprat...
[/quote]