od Kurush » 8. 4. 2015, 21:06
Omlouvám se delší neaktivitu kvůli problémům s účtem zde na fóru a nedostatku času. Ale teď by to snad mělo být lepší a tak to napravím.
Nekra:
Abychom si rozumněli. Porovnej moji necelou stránku odrážek s min. 50 stranami rad pro tvorbu světa a vedení hry v DrD+
MarkyParky:
Jsem si vědom, že setting by jiným hráčům hodně pomohl, ale nevyšel mi na něj tehdy čas (a já osobně navíc settingy čtu jen výjmečně, protože mi stačí i vágní obecný zápis).
Naložení má jednoduchý účel. Hru jsem koncipoval tak, aby i nováčci nedělali přešlapy. Zkušenější hráči vědí, co asi budou potřebovat, ale nováčci jsou ochotní jít do příběhu "nalehko" a pak jim potřebné vybavení může chybět. Mechanika tohle řeší, protože "máš přece ještě batoh plný vybavení". Není blíže specifikované, jakého vybavení, ale až to bude potřeba, tak se to vyjasní. Jinak by se postavám zázračně objevovaly batohy plné jídla a vody, lana přes rameno nebo dokonce celá paleta různých užitečných zbraní.
Matení není záměrné, ale snažil jsem se přiblížit názvy nejvíce zastoupeným povoláním a nejvíce potřebným dovednostem a schopnostem (shodneme se, že obchodník musí být v první řadě přesvědčivý a vědět, jak zboží vnutit zákazníkovi a až potom, jestli ho vnutil naprosto nejvhodnějšímu zákazníkovi. Obchodník, který sice ví, komu ho prodat nejlépe, bude dobrý obchodník, ale ten, který ho umí prodat komukoli bude ještě lepší). A takhle je to asi se vším. Skoro každé povolání se dá vmáčknout do více přístupů.
Co se týče zvýhodnění aktivních hráčů, tak to bude asi pravda. Na druhou stranu, méně aktivní hráči toho asi budou zase méně dělat a tak jim BM budou spíše zůstávat a tak to nebude tak "strašné", jak to popisuješ. Jinak odměna GM funguje stejně jako u hráčů. Pokud se hráčům líbí jak GM zahraje prostředí nebo CP, tak ho mohou odměnit jako kteréhokoli jiného hráče.
Tady bych v polovině případů doporučit pročíst znovu pravidla
-Početnější strana? Si děláš srandu, že neumíš spočítat 3 žoldáky a proti nim 2 členy družiny. Ano, v případě hejn či rojů a jiných větších celků tvořených z jednotlivců, se dá hovořit o tom, že hejno bude jako jeden účastník konfliktu. Vyjímkou budou stáda, armády atd. kde za sebe může jedinec volně rozhodovat a silně tak ovlivnit situaci (narozdíl od hejna myší).
-Ano, souhlasím, že vítěztví jsem blíže nedefinoval, tak to pro tebe napravím. Vítěztví jedné strany je dosažení svých stanovených cílů (obchodník přesvědčí zákazníka, aby zboží koupil, dobrodruh zabije útočícího lapku).
-Opět, doporučuji pročíst pořádně pravidla. Útočník vybere, který přístup se v konfliktu využije a podle něj, jsou poté obě strany posuzovány při automatickém výsledku (jinak dále rozhoduje uplácení).
-Tento případ jsem zapomněl zmínit, ale pokud dojde k remíze, musí hráč GM uplatit. Pokud by automaticky vítězil aktér, nelišilo by se to od jakékoli jiné činnosti ve hře a ergo pak by ztížené podmínky vůbec nenastaly (a jak jinak chceš hráče prostředím limitovat, aniž by jsi jim danou možnost neznemožnil?)
-Zase zbytečná námitka, stačí pročíst pravidla. Pokud neexistuje nic, co by postavě bránilo, prostě udělá, co udělat chce a jedná se tak o dohodu. Pokud se to GM nelíbí, provede se uplácení a je vyřešeno.
-Neeeeee. (snaha o sarkasmus v textu). Jistě že to je tak, jak jsi napsal (opět, pravidla napoví
)
-Zde záleží na situaci. Pokud bude postava šplhat po skalní římse několikset metrů nad zemí, asi jí neuspěch bude znamenat smrt. Pokud se však pokusí přelézt 2m vysokou zeď, asi si jen podře ruce a kolena (nemluvě že u tohoto případu se až na výjmečné situace bude jednat o samozřejmou činnost, kterou zvládne každý). Jinak se vyhodnocuje situace podle pravidel pro automatický úspěch a pokud je neúspěch nepřijatelný, je nutné provést uplácení.
Hrdinská smrt je zde hlavně pro "final bosse", kdy už není co ztratit, ale všichni by chtěli vyhrát a dokončit tak hru. Pokud bude někdo jen tak během hry odpalovat postavy, ať si to hráči nějak adekvátně vyřeší mezi stebou.
Nevím, co přesně míníš "příběhovými sázkami". Na hře bych klidně dále pracoval, ale podle ohlasů zde na fóru další vývoj bude asi marný a kromě mě a v lepším případě i tebe, si to nikdo nezahraje. Pokud mě tu někdo vyvede z omylu, budu jen rád. Jinak děkuji za hodnocení, ale příště si některé pasáže lépe pročti
Co se asociací týče, já stavěl spíše na hrách Mateusze Skutnika a jeho hrách Submachine a Daymare town. Ikdyž Malý princ se dá zahrát také
Omlouvám se delší neaktivitu kvůli problémům s účtem zde na fóru a nedostatku času. Ale teď by to snad mělo být lepší a tak to napravím.
Nekra:
Abychom si rozumněli. Porovnej moji necelou stránku odrážek s min. 50 stranami rad pro tvorbu světa a vedení hry v DrD+ ;)
MarkyParky:
Jsem si vědom, že setting by jiným hráčům hodně pomohl, ale nevyšel mi na něj tehdy čas (a já osobně navíc settingy čtu jen výjmečně, protože mi stačí i vágní obecný zápis).
Naložení má jednoduchý účel. Hru jsem koncipoval tak, aby i nováčci nedělali přešlapy. Zkušenější hráči vědí, co asi budou potřebovat, ale nováčci jsou ochotní jít do příběhu "nalehko" a pak jim potřebné vybavení může chybět. Mechanika tohle řeší, protože "máš přece ještě batoh plný vybavení". Není blíže specifikované, jakého vybavení, ale až to bude potřeba, tak se to vyjasní. Jinak by se postavám zázračně objevovaly batohy plné jídla a vody, lana přes rameno nebo dokonce celá paleta různých užitečných zbraní.
Matení není záměrné, ale snažil jsem se přiblížit názvy nejvíce zastoupeným povoláním a nejvíce potřebným dovednostem a schopnostem (shodneme se, že obchodník musí být v první řadě přesvědčivý a vědět, jak zboží vnutit zákazníkovi a až potom, jestli ho vnutil naprosto nejvhodnějšímu zákazníkovi. Obchodník, který sice ví, komu ho prodat nejlépe, bude dobrý obchodník, ale ten, který ho umí prodat komukoli bude ještě lepší). A takhle je to asi se vším. Skoro každé povolání se dá vmáčknout do více přístupů.
Co se týče zvýhodnění aktivních hráčů, tak to bude asi pravda. Na druhou stranu, méně aktivní hráči toho asi budou zase méně dělat a tak jim BM budou spíše zůstávat a tak to nebude tak "strašné", jak to popisuješ. Jinak odměna GM funguje stejně jako u hráčů. Pokud se hráčům líbí jak GM zahraje prostředí nebo CP, tak ho mohou odměnit jako kteréhokoli jiného hráče.
Tady bych v polovině případů doporučit pročíst znovu pravidla ;)
-Početnější strana? Si děláš srandu, že neumíš spočítat 3 žoldáky a proti nim 2 členy družiny. Ano, v případě hejn či rojů a jiných větších celků tvořených z jednotlivců, se dá hovořit o tom, že hejno bude jako jeden účastník konfliktu. Vyjímkou budou stáda, armády atd. kde za sebe může jedinec volně rozhodovat a silně tak ovlivnit situaci (narozdíl od hejna myší).
-Ano, souhlasím, že vítěztví jsem blíže nedefinoval, tak to pro tebe napravím. Vítěztví jedné strany je dosažení svých stanovených cílů (obchodník přesvědčí zákazníka, aby zboží koupil, dobrodruh zabije útočícího lapku).
-Opět, doporučuji pročíst pořádně pravidla. Útočník vybere, který přístup se v konfliktu využije a podle něj, jsou poté obě strany posuzovány při automatickém výsledku (jinak dále rozhoduje uplácení).
-Tento případ jsem zapomněl zmínit, ale pokud dojde k remíze, musí hráč GM uplatit. Pokud by automaticky vítězil aktér, nelišilo by se to od jakékoli jiné činnosti ve hře a ergo pak by ztížené podmínky vůbec nenastaly (a jak jinak chceš hráče prostředím limitovat, aniž by jsi jim danou možnost neznemožnil?)
-Zase zbytečná námitka, stačí pročíst pravidla. Pokud neexistuje nic, co by postavě bránilo, prostě udělá, co udělat chce a jedná se tak o dohodu. Pokud se to GM nelíbí, provede se uplácení a je vyřešeno.
-Neeeeee. (snaha o sarkasmus v textu). Jistě že to je tak, jak jsi napsal (opět, pravidla napoví ;) )
-Zde záleží na situaci. Pokud bude postava šplhat po skalní římse několikset metrů nad zemí, asi jí neuspěch bude znamenat smrt. Pokud se však pokusí přelézt 2m vysokou zeď, asi si jen podře ruce a kolena (nemluvě že u tohoto případu se až na výjmečné situace bude jednat o samozřejmou činnost, kterou zvládne každý). Jinak se vyhodnocuje situace podle pravidel pro automatický úspěch a pokud je neúspěch nepřijatelný, je nutné provést uplácení.
Hrdinská smrt je zde hlavně pro "final bosse", kdy už není co ztratit, ale všichni by chtěli vyhrát a dokončit tak hru. Pokud bude někdo jen tak během hry odpalovat postavy, ať si to hráči nějak adekvátně vyřeší mezi stebou.
Nevím, co přesně míníš "příběhovými sázkami". Na hře bych klidně dále pracoval, ale podle ohlasů zde na fóru další vývoj bude asi marný a kromě mě a v lepším případě i tebe, si to nikdo nezahraje. Pokud mě tu někdo vyvede z omylu, budu jen rád. Jinak děkuji za hodnocení, ale příště si některé pasáže lépe pročti ;)
Co se asociací týče, já stavěl spíše na hrách Mateusze Skutnika a jeho hrách Submachine a Daymare town. Ikdyž Malý princ se dá zahrát také :)