od Tindo » 12. 3. 2011, 23:17
Hra Zlatý muž je jistě zajímavá, bojím se však, že mě osobně by moc nebavila. Obávám se, že ve hře by nebyl dostatek napětí, které by udrželo naplno pozornost. Z hry mám pocit, že je kostra příběhu jasně dána předem a hráči jen upřesňují, jak to bude.
Napětí rozhodně asi nepřidává to, že mám z hry dojem, že se vlastně zlatému muži vše povede. Všichni hráči stojí na jeho straně. Chybí mi tu nějaká mechanika, která by hlavní postavě přinesla nečekaný neúspěch, aby si hráči nebyli jistí, že všechno dopadne dobře.
Jedna věc mi z pravidel bohužel není jasná. Jak to je s vizemi, třeba když se přechází ze scény do scény?
Na hře my přijde nejzajímavější to, že hráči zastupují jednotlivé elementy, je velká škoda, že to není více rozpracováno v následujících částech textu.
Kelton píše:Takhle na hrubé přečtení se mi zdá, že by mohlo být snadné ovládnout daný akt, když bude mít hráč štěstí v házení. Zdá se mi, že tam máš pozitivní zpětnou vazbu, a kdo vyhraje jednou, má pak stále se zvyšující šanci vyhrávat dál. Rozdělení na akty sice omezuje rozsah následků, ale i tam se mi to nezdá úplně ideální.
Mám z toho stejný pocit. Možná by pomohla nějaká mechanika, která by vedla k tomu, aby příště byl jen sázející pro alternativu někoho jiného. Třeba, že by se ke slovu mohl následně dostat jen pomocí úplatku.
Kelton píše:Řekl bych taky, že lepších výsledků by se dosáhlo kooperativní hrou (text docela směřuje k antagonismu mezi hráči). Myslím si, že nějak kloudně se přetahovat o děj a zároveň udržet společné téma není úplně jednoduché.
Já osobně bych se přimlouval za to, dodat do hry nějaké napětí a neúspěchy. Takový společný systémový nepřítel, proti kterému musí hráči stát společně.
Antharon píše:Bohužiaľ, hra nevyzerá tak ako som pôvodne plánoval.
Ve hře Zlatý muž jsou dobré nápady. Bohužel ty nejzajímavější (elementy a vize) nejsou jasně popsány a rozvinuty do celé hry. Ale to zcela chápu. Já s tím mám také problémy, nejspíše ještě mnohem větší, protože hru do RPG kuchyně jsem zatím vždy psal až na poslední chvíli, i když jsem celé dva týdny měl hlavu plných nápadů.
Snad se objeví verze, která dopracována podle původních plánů.
Nerad bych, abys to co jsem psal, bral jako nějakou kritiku, spíš jsem se snažil o zpětnou vazbu, která by vedla k vylepšení hry.
Hra Zlatý muž je jistě zajímavá, bojím se však, že mě osobně by moc nebavila. Obávám se, že ve hře by nebyl dostatek napětí, které by udrželo naplno pozornost. Z hry mám pocit, že je kostra příběhu jasně dána předem a hráči jen upřesňují, jak to bude.
Napětí rozhodně asi nepřidává to, že mám z hry dojem, že se vlastně zlatému muži vše povede. Všichni hráči stojí na jeho straně. Chybí mi tu nějaká mechanika, která by hlavní postavě přinesla nečekaný neúspěch, aby si hráči nebyli jistí, že všechno dopadne dobře.
Jedna věc mi z pravidel bohužel není jasná. Jak to je s vizemi, třeba když se přechází ze scény do scény?
Na hře my přijde nejzajímavější to, že hráči zastupují jednotlivé elementy, je velká škoda, že to není více rozpracováno v následujících částech textu.
[quote="Kelton"]Takhle na hrubé přečtení se mi zdá, že by mohlo být snadné ovládnout daný akt, když bude mít hráč štěstí v házení. Zdá se mi, že tam máš pozitivní zpětnou vazbu, a kdo vyhraje jednou, má pak stále se zvyšující šanci vyhrávat dál. Rozdělení na akty sice omezuje rozsah následků, ale i tam se mi to nezdá úplně ideální.[/quote]
Mám z toho stejný pocit. Možná by pomohla nějaká mechanika, která by vedla k tomu, aby příště byl jen sázející pro alternativu někoho jiného. Třeba, že by se ke slovu mohl následně dostat jen pomocí úplatku.
[quote="Kelton"]Řekl bych taky, že lepších výsledků by se dosáhlo kooperativní hrou (text docela směřuje k antagonismu mezi hráči). Myslím si, že nějak kloudně se přetahovat o děj a zároveň udržet společné téma není úplně jednoduché. [/quote]
Já osobně bych se přimlouval za to, dodat do hry nějaké napětí a neúspěchy. Takový společný systémový nepřítel, proti kterému musí hráči stát společně.
[quote="Antharon"]Bohužiaľ, hra nevyzerá tak ako som pôvodne plánoval. [/quote]
Ve hře Zlatý muž jsou dobré nápady. Bohužel ty nejzajímavější (elementy a vize) nejsou jasně popsány a rozvinuty do celé hry. Ale to zcela chápu. Já s tím mám také problémy, nejspíše ještě mnohem větší, protože hru do RPG kuchyně jsem zatím vždy psal až na poslední chvíli, i když jsem celé dva týdny měl hlavu plných nápadů.
Snad se objeví verze, která dopracována podle původních plánů.
Nerad bych, abys to co jsem psal, bral jako nějakou kritiku, spíš jsem se snažil o zpětnou vazbu, která by vedla k vylepšení hry.