od MarkyParky » 22. 5. 2023, 10:58
Přesun sem, ať neplevelíme.
Quentin píše:BTW "výhoda = lepší kostka" není ani v Grimoáru ani ve 2400, ale už jsem to viděl v obou hrách lidi používat. Asi to bude hodně intuitivní mechanika
Grimoár výhodou a nevýhodou posunuje obtížnosti na stupnici -/2/4/6/-. A hlavní rozdíl s házením dvakrát a počítáním lepší/horší, je výhodný roll k4, který má při obtížnosti 2 šanci na úspěch 75%, a při házení dvěma kostkami pouze 44%.
Zvolil jsem posun obtížnosti namísto házení dvěma kostkama hlavně proto, aby při klesnutí sesílacích kostek na k4 pořád mělo smysl vymýšlet nějaké cool taktiky a nepovažovat to za zbytečné kostky (protože posun z 25% bez nevýhody na 75% s výhodou za to přemýšlení stojí)
Nějak jsem si uložil do mozku, že:
- posun kostky = stav postavy
- posun obtížnosti = stav okolí
Ale teď na to koukám, že je to moje houserule, že ty máš:
- posun kostky = mechanické featy
- posun obtížnosti = situace ve fikci
Jinak já mám ty pravděpodobnosti proti tobě stejně posunuté, pže mám rád částečné úspěchy, takže basic obtížnost mám:
2 a míň = miss
3-4 = úspěch za cenu
5 a víc = plný úspěch
Snadné akce jsou:
1-2 úspěch za cenu
3 a víc = plný úspěch
A naopak obtížné akce jsou:
4 a míň = miss
5-6 = úspěch za cenu
7 a víc = plný úspěch
Tzn. problém s marnými hody na d4 nemám (vyjma obtížných akcí), dávám u nich 50 na 50 pro úspěch za cenu, jen s d4kovou dovedností nemáš šanci dát plný úspěch, vždy je tam nějaká cena.
To mi mimochodem dovoluje dělat ty one-roll útoky/obrany, co jsme nedávno diskutovali, protože pak v boji proti basic protivníkovi mám:
2 a míň = dostaneš víc, nerozdáš nic
3-4 = dáte si vzájemně standard
5 a víc = rozdáš víc, nedostaneš nic
Přesun sem, ať neplevelíme.
[quote="Quentin"]BTW "výhoda = lepší kostka" není ani v Grimoáru ani ve 2400, ale už jsem to viděl v obou hrách lidi používat. Asi to bude hodně intuitivní mechanika :D
Grimoár výhodou a nevýhodou posunuje obtížnosti na stupnici -/2/4/6/-. A hlavní rozdíl s házením dvakrát a počítáním lepší/horší, je výhodný roll k4, který má při obtížnosti 2 šanci na úspěch 75%, a při házení dvěma kostkami pouze 44%.
Zvolil jsem posun obtížnosti namísto házení dvěma kostkama hlavně proto, aby při klesnutí sesílacích kostek na k4 pořád mělo smysl vymýšlet nějaké cool taktiky a nepovažovat to za zbytečné kostky (protože posun z 25% bez nevýhody na 75% s výhodou za to přemýšlení stojí)
[/quote]
Nějak jsem si uložil do mozku, že:
- posun kostky = stav postavy
- posun obtížnosti = stav okolí
Ale teď na to koukám, že je to moje houserule, že ty máš:
- posun kostky = mechanické featy
- posun obtížnosti = situace ve fikci
Jinak já mám ty pravděpodobnosti proti tobě stejně posunuté, pže mám rád částečné úspěchy, takže basic obtížnost mám:
2 a míň = miss
3-4 = úspěch za cenu
5 a víc = plný úspěch
Snadné akce jsou:
1-2 úspěch za cenu
3 a víc = plný úspěch
A naopak obtížné akce jsou:
4 a míň = miss
5-6 = úspěch za cenu
7 a víc = plný úspěch
Tzn. problém s marnými hody na d4 nemám (vyjma obtížných akcí), dávám u nich 50 na 50 pro úspěch za cenu, jen s d4kovou dovedností nemáš šanci dát plný úspěch, vždy je tam nějaká cena.
To mi mimochodem dovoluje dělat ty one-roll útoky/obrany, co jsme nedávno diskutovali, protože pak v boji proti basic protivníkovi mám:
2 a míň = dostaneš víc, nerozdáš nic
3-4 = dáte si vzájemně standard
5 a víc = rozdáš víc, nedostaneš nic