Co si myslíte o tomhle přístupu k náhodným setkáním? Ze Starter Setu The One Ring. Jsme mezi hobity v Kraji. Tohle je tabulka náhodných setkání při návštěvě jednoho městečka. Doslovný kontext:
Jeden den v Rozcestí
Výlet do Rozcestí není nikdy nudný, a pokud se tu hrdinové rozhodnou strávit odpoledne, může Vypravěč hodem kostkou skutků na následující tabulku určit náhodnou událost, případně nějakou vymyslet sám.
Drtivá většina setkání v tabulce je úplně stupidní, respektive o ničem, třeba:
Hrdinové stráví dlouhý večer výměnou nejnovějších zpráv s místními a dozvědí se nějakou informaci nebo stopu, která přijde vhod v nadcházejících dobrodružstvích.
Hrdinové se doslechnou zvěsti o nějaké jiné osobě nebo místu v Kraji, které znějí věrohodně, ale nakonec se ukážou být nepravdivé.
Tohle jsou náhodná setkání s prominutím úplně na hovno, protože mají nulovou informační a inspirativní hodnotu a jenom mnoha slovy říkají „Něco si vymysli sám.“ Fakt dík.
Ale na to jsem se zeptat nechtěl. Chci se zeptat na tohle:
Některý hrdina zjistí, že na trhu špatně nakoupil a chybí mu několik mincí, případně vyměnil cenný předmět na nějakou bezcennou tretku.
Postavě se podařilo uzavřít dobrý obchod, a tak teď odchází s nějakým novým nástrojem nebo předmětem, který se v budoucnu může hodit (určí Vypravěč).
Mně tady okamžitě irituje skutečnost, že nějaká pitomá náhodná tabulka říká hráči, co jeho postava dělala! Tak pokud má postava někde něco nakupovat, tak to přece musí být iniciováno tím, že hráč řekne „strávím odpoledne nakupováním“, možná dokonce „konkrétně sháním tohle a tohle“. A ano, potom můžu mít nějaká pravidla nebo tabulku, která mi určí, jestli to sehnal, jestli byl obchod výhodný, nebo jestli ho někdo ošidil.
Ale přece hra nefunguje tak, že hráči řeknou „strávíme odpoledne ve městě nějakými blíže nepopsanými aktivitami“ a tabulka potom řekne „ty blíže nepopsané aktivity byly to, že jste šli na nákupy“ (případně doplněno o úžasné Vypravěčovo „a teď mi řekni, co sis koupil“).
Přijde mi to jako úplně zvrhlá a naruby obrácená logika hry. Jako kdyby autor té náhodné tabulky v životě nehrál RPGčko a nevěděl, jak RPGčka fungují.
Nebo žiju v bublině a takhle se běžně hraje?
EDIT: Každopádně opět se tím utvrzuje můj (hodně zkratkovitý) dojem z Free League: mají dobré writery, ale špatné designéry. Dokud píšou atmosférické a inspirativní texty, případně faktografii světa, je to super. Jak se pokusí dělat přímé herní materiály, je to bída.
Co si myslíte o tomhle přístupu k náhodným setkáním? Ze Starter Setu The One Ring. Jsme mezi hobity v Kraji. Tohle je tabulka náhodných setkání při návštěvě jednoho městečka. Doslovný kontext:
[quote][b]Jeden den v Rozcestí[/b]
Výlet do Rozcestí není nikdy nudný, a pokud se tu hrdinové rozhodnou strávit odpoledne, může Vypravěč hodem kostkou skutků na následující tabulku určit náhodnou událost, případně nějakou vymyslet sám.[/quote]
Drtivá většina setkání v tabulce je úplně stupidní, respektive o ničem, třeba:
[quote]Hrdinové stráví dlouhý večer výměnou nejnovějších zpráv s místními a dozvědí se nějakou informaci nebo stopu, která přijde vhod v nadcházejících dobrodružstvích.[/quote]
[quote]Hrdinové se doslechnou zvěsti o nějaké jiné osobě nebo místu v Kraji, které znějí věrohodně, ale nakonec se ukážou být nepravdivé.[/quote]
Tohle jsou náhodná setkání s prominutím úplně na hovno, protože mají nulovou informační a inspirativní hodnotu a jenom mnoha slovy říkají „Něco si vymysli sám.“ Fakt dík.
Ale na to jsem se zeptat nechtěl. Chci se zeptat na tohle:
[quote]Některý hrdina zjistí, že na trhu špatně nakoupil a chybí mu několik mincí, případně vyměnil cenný předmět na nějakou bezcennou tretku.[/quote]
[quote]Postavě se podařilo uzavřít dobrý obchod, a tak teď odchází s nějakým novým nástrojem nebo předmětem, který se v budoucnu může hodit (určí Vypravěč).[/quote]
Mně tady okamžitě irituje skutečnost, že nějaká pitomá náhodná tabulka říká hráči, co jeho postava dělala! Tak pokud má postava někde něco nakupovat, tak to přece musí být iniciováno tím, že hráč řekne „strávím odpoledne nakupováním“, možná dokonce „konkrétně sháním tohle a tohle“. A ano, potom můžu mít nějaká pravidla nebo tabulku, která mi určí, jestli to sehnal, jestli byl obchod výhodný, nebo jestli ho někdo ošidil.
Ale přece hra nefunguje tak, že hráči řeknou „strávíme odpoledne ve městě nějakými blíže nepopsanými aktivitami“ a tabulka potom řekne „ty blíže nepopsané aktivity byly to, že jste šli na nákupy“ (případně doplněno o úžasné Vypravěčovo „a teď mi řekni, co sis koupil“).
Přijde mi to jako úplně zvrhlá a naruby obrácená logika hry. Jako kdyby autor té náhodné tabulky v životě nehrál RPGčko a nevěděl, jak RPGčka fungují.
Nebo žiju v bublině a takhle se běžně hraje?
EDIT: Každopádně opět se tím utvrzuje můj (hodně zkratkovitý) dojem z Free League: mají dobré writery, ale špatné designéry. Dokud píšou atmosférické a inspirativní texty, případně faktografii světa, je to super. Jak se pokusí dělat přímé herní materiály, je to bída.