od Jerson » 22. 9. 2008, 11:29
Belbog píše:Pokud jde o tu uvěřitelnost a nenápadnost, nevím přesně, jak to myslíš. Cena kouzla se odvíjí od jeho kvantifikovatelných parametrů, přičemž zde jsou zohledněny i takové věci jako konkrétnost vyvolávané bytosti (ve 3 či 5 stupních, nevím přesně).
6. podobně jako boj je ztížena i magie – šance na úspěšné seslání kouzla je na začátku max. 43%, postupně roste. Tři magické disciplíny umožňují postavám provádět všechny možné druhy kouzel – od klasického čarodějnictví přes přírodní (psychickou) magii až po velké rituály, jimiž lze např. přivolat démony z jiných sfér (případně je tam opět odvolat); více viz bod 10. Problém spočívá v tom, že maximum magenergie (ostatně stejně jako „životy“) postavám nepřibývá – musejí tedy využívat jiné zdroje, ať už jde o předměty či spojení sil s jiným kouzelníkem
...
10. magie se dělí na tři obory podle přístupu ke kouzlení a energii: 1. čarodějnictví, což jsou kouzla s krátkou dobou sesílání určená pro rychlé a praktické řešení okamžitých problémů (srov. např. čaroděj v DrD), kouzelník zde využívá vlastní energie, případně energie ze zvláštních zásobníků (např. hůl); 2. přírodní magie - magie založená na snaze kouzelníka neznásilňovat energii okolí - díky tomu má k dispozici energii předmětů a míst (genius loci), ale k některým účelům ji nemůže používat (zejm. ke zranění), hlavním využitím je věštění, telepatie, posílení smyslů a psychická kouzla, 3. rituální magie - toto je jediné řešení, jak může kouzelník seslat kouzla vyžadující opravdu hodně magenergie (desetkrát, ale i stokrát dražší než u předchozích způsobů kouzlení), navíc nepoužívá svou energii, ale energii obětin (ale shánějte někde 40 černých býků ), navíc obvykle potřebuje nějaké učedníky/asistenty a seslání trvá v řádu hodin. Obligátním využitím je přivolání démona z jiné dimenze, konverzace s bohy, seslání živelné katastrofy na nejbližší město apod.
Pro přehlednost jsem to sem zkopíroval, a teď k mé otázce.
Vezmu třeba člověka typu Saturnin, svého oblíbence. Není to mág a každý by o něm řekl, že jde o výstředního osobního sluhu, nicméně velmi schopného. Kdykoliv totiž jeho pán něco potřebuje, ať jde o deky pro nenadálé přespání v přírodě, láhev alkoholu pro zahřátí nebo čisté oblečení, on to má u sebe. Jsou dvě možnosti - buď je vyjímečně předvídavý, nebo skutečně vidí do budoucnosti, případě dokáže dané věci teleportovat.
Hráč takové postravy ale nemá možnosti spisovatele a obvykle neví, jaké předměty by mohl potřebovat, takže si je nemůže připravit dopředu. Potřeboval by schopnost, klidně skoromagickou, aby je měl ve správný okamžik při ruce, aby naplnil image sluhy připraveného na vše.
Ve FATE má takovou schopnost jakákoliv postava, takže nemusí jít nutně o kouzlo, ale pak to ztráce svou herní přitažlivost a výjimečnost. V DrD něco takového umí jen mág a daná schopnost (tedy kouzlo) je dost náročná, navíc omezená. Ve tvém popisu magie jsem nanašel možnost, jak toto vyřešit, tak by mě zajímalo, jestli jdi počítal i s takovým druhem magie. (Mám v zásobě dalších deset jiných efektů různého ražení, pokud bys potřeboval víc příkladů.)
[quote="Belbog"]Pokud jde o tu uvěřitelnost a nenápadnost, nevím přesně, jak to myslíš. Cena kouzla se odvíjí od jeho kvantifikovatelných parametrů, přičemž zde jsou zohledněny i takové věci jako konkrétnost vyvolávané bytosti (ve 3 či 5 stupních, nevím přesně).
[i]6. podobně jako boj je ztížena i magie – šance na úspěšné seslání kouzla je na začátku max. 43%, postupně roste. Tři magické disciplíny umožňují postavám provádět všechny možné druhy kouzel – od klasického čarodějnictví přes přírodní (psychickou) magii až po velké rituály, jimiž lze např. přivolat démony z jiných sfér (případně je tam opět odvolat); více viz bod 10. Problém spočívá v tom, že maximum magenergie (ostatně stejně jako „životy“) postavám nepřibývá – musejí tedy využívat jiné zdroje, ať už jde o předměty či spojení sil s jiným kouzelníkem
...
10. magie se dělí na tři obory podle přístupu ke kouzlení a energii: 1. čarodějnictví, což jsou kouzla s krátkou dobou sesílání určená pro rychlé a praktické řešení okamžitých problémů (srov. např. čaroděj v DrD), kouzelník zde využívá vlastní energie, případně energie ze zvláštních zásobníků (např. hůl); 2. přírodní magie - magie založená na snaze kouzelníka neznásilňovat energii okolí - díky tomu má k dispozici energii předmětů a míst (genius loci), ale k některým účelům ji nemůže používat (zejm. ke zranění), hlavním využitím je věštění, telepatie, posílení smyslů a psychická kouzla, 3. rituální magie - toto je jediné řešení, jak může kouzelník seslat kouzla vyžadující opravdu hodně magenergie (desetkrát, ale i stokrát dražší než u předchozích způsobů kouzlení), navíc nepoužívá svou energii, ale energii obětin (ale shánějte někde 40 černých býků ), navíc obvykle potřebuje nějaké učedníky/asistenty a seslání trvá v řádu hodin. Obligátním využitím je přivolání démona z jiné dimenze, konverzace s bohy, seslání živelné katastrofy na nejbližší město apod. [/i][/quote]
Pro přehlednost jsem to sem zkopíroval, a teď k mé otázce.
Vezmu třeba člověka typu Saturnin, svého oblíbence. Není to mág a každý by o něm řekl, že jde o výstředního osobního sluhu, nicméně velmi schopného. Kdykoliv totiž jeho pán něco potřebuje, ať jde o deky pro nenadálé přespání v přírodě, láhev alkoholu pro zahřátí nebo čisté oblečení, on to má u sebe. Jsou dvě možnosti - buď je vyjímečně předvídavý, nebo skutečně vidí do budoucnosti, případě dokáže dané věci teleportovat.
Hráč takové postravy ale nemá možnosti spisovatele a obvykle neví, jaké předměty by mohl potřebovat, takže si je nemůže připravit dopředu. Potřeboval by schopnost, klidně skoromagickou, aby je měl ve správný okamžik při ruce, aby naplnil image sluhy připraveného na vše.
Ve FATE má takovou schopnost jakákoliv postava, takže nemusí jít nutně o kouzlo, ale pak to ztráce svou herní přitažlivost a výjimečnost. V DrD něco takového umí jen mág a daná schopnost (tedy kouzlo) je dost náročná, navíc omezená. Ve tvém popisu magie jsem nanašel možnost, jak toto vyřešit, tak by mě zajímalo, jestli jdi počítal i s takovým druhem magie. (Mám v zásobě dalších deset jiných efektů různého ražení, pokud bys potřeboval víc příkladů.)