Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Jerson » 27. 7. 2021, 04:50

Angri píše: 26. 7. 2021, 23:34Jersone , ještě jestli jsme to pochopil , tak vy hrajete ponorky každý proti každému ??
A jaká je velikost území pro ty 4 ponorky?? Stačí zhruba.
Hrál jsem to jen na jedné akci, na tábory nejezdím. Takže tam jsme to hráli na čtyři a pak tři ponorky všichni proti všem, ale dá se to hrát i na týmy. A prostor tak 15×15 metrů stačil.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 26. 7. 2021, 23:44

Do úložiště zde:

https://drive.google.com/drive/u/1/fold ... 5o_8A6u7fe

Jsem přidal další Larpovou hříčku od Jasona Morningstara - Out of Dodge. (Opět přeložené do češtiny)
Zkušenosti z toho jsou takové, že jsem musel po čase partu která to hrála trochu popohánět v ději a nějaké kreativitě.
Dělal jsem to tak že jsem jim do kabiny automobilu házel papírky s tím co se děje okolo. Např. že jso usledování , že od nich tajemný muž naboural apod..

Co se týká hry Climb - tak tam je dobré to opravdu zahrát v noci ve stanech, mít připraveny helmy a horolezecké úvazky, čelovky. Podporuje to hodně atmosféru.

Pokud máte ještě někdo nějaké nápady, podklady pro zajímavou hru na tábor a jak vidíte hodí se cokoliv nejen Larp , ale třeba i hříčka tipu "Rudý říjen" (díky Jersone) , tak sem s tím.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 26. 7. 2021, 23:34

Jerson píše: 26. 7. 2021, 16:23 Takhle - ve čtyřech ponorkách nám bitva netrvala déle než tři minuty, .....
Jersone , ještě jestli jsme to pochopil , tak vy hrajete ponorky každý proti každému ??
A jaká je velikost území pro ty 4 ponorky?? Stačí zhruba.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Jerson » 26. 7. 2021, 16:23

Takhle - ve čtyřech ponorkách nám bitva netrvala déle než tři minuty, takže myslím, že na nějaké přivážení zásob nebo blokády ani nedojde. V první fázi bych nechal jen ponorková družstva, nějaké fyzické překážky jako malé ostrovy, z nichž na několika můžou být míčky na doplnění munice, a po pár hrách uvidíš, zda je účelné nějaké herní prvky přidávat.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 26. 7. 2021, 15:45

Jerson píše: 26. 7. 2021, 12:50 Ostrovy jsou dobrý nápad i z taktického hlediska, jen počítej s tím, že provazy se dají míčkem přehodit, což moc neodpovídá tomu, že má jít o torpédo.
U zásobovacích lodí nevím, zda budou dost zábavné, když nemůžou střílet. To už by bylo lepší dát jako ponorku čtyři lidi - kapitán vzadu, před ním "motor" (hráč který při pohybu vydává zvuky motoru) , před ním "sonar", který stále vydává zvuk "poiing"), a úplně vpředu "torpédomet". Při zásahu se mimo hrací plochu v rolích vystřídají a až si každý vyzkouší všechny funkce, tak ve hře končí.
Ahoj Jersone , tak jsem o tom ještě přemýšlel.
Člověk co by dělal sonar by se podle mě nudil - ale je pravda že po zásahu, by se zase měl vystřídat.
Kapitán lodi, ale vždy ví že se jedná o nepřátelskou či spojenecou ponorku, což nevím jak je v realitě.

Ponechám to asi na tom původním 3 hráči do ponorky.

Lodě bych nechal také 3 hráče s tím že jeden by mohl torpédovat ponorky, ale jen v případě:
Ten kdo vede hru by dal signál píš´talkou , kdy se musí všechny ponorky vynořit nad hladinu, proto aby nabrali kyslík (bohužel nevím jak to rozlišit - leda jedno písknutí - 1. skupina , dvě písknutí 2. skupina). Na další povel např. tři písknutí se mohou všechny ponorky ponořit)
Právě ve chvíli vynoření, by mohli střílet i lodě.

Ostrovy snad budou dobré, ponorky by tam mohli dělat blokády proti dovozu munice. Ale i tak je musím udělat dost veliké aby se to nezvrhlo, jen na hloučky ponorek kolem ostrovů.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Korhul » 26. 7. 2021, 13:33

Tyhle pocity je samozřejmě po hře dobré ventilovat při reflexi. Hru jsem hrál už mnohokrát, zatím jsem se nesetkal s nějakou vyloženě nežádoucí emocí. Ale předesílám, že většinou byli účastníci kolem 15 let, schopní pracovat se svými pocity. Většinu lidí spíše mrzelo, že se nemohli dále zapojit do hry. Možná by bylo fajn domyslet těm duchům nějakou roli, aby jejich účast neskončila jen dalším poslouchání hry. Nejaké vyřizování meziskupinových vztahů samozřejmě nelze vyloučit, proto je dobré dát si záležet na tom atmosferickém počátku, aby se hráči odpoutali od svých person. Na druhou stranu taky jsem nezažil, že by se někdo tak ponořil do své postavy, že by pak těžce nesl její ztrátu. Většinou ty postavy nejsou příliš detailně definované a není tu zas takový prostor pro zotožnění. Ostatně jsem hru vždy hrál spíše v humorném duchu, čemuž ostatně přispěje právě vhodná volba povolání, kam je dobré přihodit pár zdánlivě absurdních voleb (kosmonaut, popelář, žokej, call girl) a dát je do rukou těch nejschopnějších hráčů, ať si s tím poradí. Méně průbojným je naopak dobré dát nějaká solidní povolání (lékař, soudce, vědec apod.). Je teda výhoda, když člověk své hráče zná.

Angri: pro deset hráčů mě přijde OK nechat přežít (zvítězit) poslední 3, což vyjde na cca 5 - 7 kol, podle toho, jak se ti to bude v průběhu hry zdát.

Jinak to Tržiště se špatně rozepisuje na malém prostoru, protože je to málostrukturovaná hra, ideálně pro všechny děti v táboře. Prostě si to představ, že tábor proměníš na ten jarmark, kde instruktoři představují jednotlivé stánkaře a další osoby. Cílem dětí, jako účastníků hry, může být získání nějakých předmětů nebo informací - záleží, jestli to máte zapojené do nějaké celotoáborové hry třeba. Ty mají určité postavy na jarmaku nebo jsou třeba někde skryté v táboře, ale nikdo jim na přímý dotaz neřekne, za kým jít, nebo kde je věc schovaná. Děcka mezi trhovci chodí zcela volně a snaží se nimi navázat rozhovory. Většiná stánků má nějaký zdržovací úkol (poražte mě v dámě, přineste mi 30 šišek na topení v peci, složte písničku), terpve po jeho splnění se s detma začne stánkař bavit o tom, co děti potrebuji. Buď je navede na někoho jiného, nebo jim prozradí indicii k heslu apod. Samozřejmě tohle všechno si člověk musí předem připravit do podrobného scénáře. Vlastně je to prostě takový malý larp... Zkusím malý zjednodušený příklad:

Cílem dětí ve hře je zjistit, jakou barvu mají šejkovy kalhoty.

Pekař - Bude se s dětma bavit, když mu pomůžou upéct housky (musí nosit šišky do pece). Za splněný úkol prozradí, že strážný bere úplatky.
Kejklíř - Za složení básně na zadané téma zaplatí 1 zlaťák.
Písař - za vyluštění šifry prozradí, že heslo na audienci k šejkovi je JETEL.
Strážný - hlídá vchod do stanu, kde leží šejk. Pustí jen toho, kdo zná heslo. Případně za úplatek 1 zlatý.

Tedy jsou dvě cesty jak se dostat k šejkovi splněním dvou úkolů. Děcka půjdou ke strážnému. Musí mu říct, co potřebují. Ten jim řekne, že chce heslo a dál se s nima bavit nebude. Děcka musí obejít stanoviště, zjistit, jaké jsou tam úkoly a jaká je za to "odměna". Postupně tak přijdou na to, co je potřeba udělat, aby dosáhli svého cíle. Samozřejmě tam může být twist, že až se dostanou k šejkovi, zjistí, že ten má jen trenýrky a kaťata jsou v truhle, na které sedí. Jak ho přesvědčit, aby jim je ukázal? Samozřejmě hra musí být mnohem víc rozvětvená, než je naznačeno, aby měla smysl. Snad jsem to trochu líp vysvětlil. Děcka to většinou dost baví, je to náročné na týmovou spolupráci, zvláště když víc oddílů závodí v tom, kdo splní cíl první / splní jich co nejvíc. Ale taky je třeba připravit ten scénář, což také není jednoduché, aby to bylo dostatečně spletité a zároveň se v tom ještě orientovali všichni vedoucí. Na druhou stranu z pohledu hráčů není nutné, aby to bylo zas tak komplexní, jak si někdy člověk v roli organizátora myslí.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od boubaque » 26. 7. 2021, 13:30

Zkus jeste Mexicky pat, neni to sice moc pohybove, ale je to sranda a da se projet nekolik kol (navic kazde dalsi kolo byva o neco zabavnejsi).

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Jerson » 26. 7. 2021, 12:50

Ostrovy jsou dobrý nápad i z taktického hlediska, jen počítej s tím, že provazy se dají míčkem přehodit, což moc neodpovídá tomu, že má jít o torpédo.
U zásobovacích lodí nevím, zda budou dost zábavné, když nemůžou střílet. To už by bylo lepší dát jako ponorku čtyři lidi - kapitán vzadu, před ním "motor" (hráč který při pohybu vydává zvuky motoru) , před ním "sonar", který stále vydává zvuk "poiing"), a úplně vpředu "torpédomet". Při zásahu se mimo hrací plochu v rolích vystřídají a až si každý vyzkouší všechny funkce, tak ve hře končí.

Korhule, jaký pocit že hry měli hráči, kteří byli jako první vybráni jako "zbytečná přítěž"?

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 26. 7. 2021, 08:56

Díky moc Korhule za návod na hru. Asi zkusím hrát v malém kolektivu cca do 10-ti hráčů a uvidíme.

Jersone - ještě jsem přemýšlel o ponorkách - Rudý říjen.
Plochu pro hraní omezím - louka
Vymezím tam pomocí provazů ostrovy , kde budou moci ponorky nabírat munici.
Ještě přemýšlím o tom že by mohly na dané ostrovy dovážet munici zásobovací lodě - musím vymyslet kolik lidí bude tvořit loď a kdo tam co bude mít za funkci - nestříleli by - jen by dováželi munici na ostrovy.
Pokud je někdo sestřelen, rozváže si oči, odebere se mimo herní plochu, kde si může zvolit jeslti chce být zásobovací lodí nebo ponorkou a po určité době může opět vyplout.
A dále mě napadá do toho nějak začlenit zvuk - např. stále někdo píská na píš´talku - ale nemám vymyšleno co by to znamenalo.
Hraje se na 2 tými , hra končí po stanoveném čase - kdo má více zásahů , vyhrál.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Korhul » 26. 7. 2021, 08:41

Vzducholoď

Příprava: Je dobré mít prostor ke hře, který může nějakým způsobem připomínat prostor vzducholodi, letadla anebo i parníku (i ten se může potápět a je třeba mu odlehčovat). Dále je potřeba nachystat vstupenky, herní role pro každého z hráčů, kostýmy (s nimi je hra lepší, hráči se odpoutají od svých osobností a více s do hry vžijí), drobné občerstvení.

Průběh hry: Jeden instruktor má roli kapitána, který celou hru moderuje (je vhodné, aby měl taky kostým). Kapitán přijde pozvat hráče na vzduchoplavbu. Rozdá jim třeba vstupenky, na druhé straně mohou mít napsáno, koho budou hráči ve hře hrát (hoteliér, chirurg, zpěvák, vědkyně, jůtuberka atd. - čím jsou děti hráči starší tím šílenější věci lze vymyslet, je vhodné role rozdělit tak, aby hráčům sedly na tělo), případně včetně stručného osobního minipříběhu, pokud je čas ho vymyslet. Zatím neříkej hráčům nic o tom, co na ně čeká v dalším průběhu hry. Pouze je pozvi na slavnostní raut před odletem vzducholodě a pobídni je k tomu, aby se v rolích svých postav seznámili, aby se pokusili o ostatních zjistit co nejvíce. Po cca 5 minutách proveď start vzducholodi (např. s pomocí nějaké zvukové stopy, nebo zapoj hráče do uvolňování lan a různých povelů, aby se do hry dále lépe vžili). Po startu dej ještě pár okamžiků na seznámení postav a dokončení konverzací. Pak oznam nějakým alarmem nebo zvoněním, že došlo k nehodě. Vzducholoď se nachází nad oceánem / pouští a uniká z ní plyn. Aby ostatní přežili a doletěli do civilizace, je třeba bohužel každých deset minut odhodit zátěž v podobě 1 cestujícího. Od této chvíle kapitán moderuje diskusi a vyzývá hráče, aby navrhovali, kdo je podle nich nejzbytečnější a bude společnosti nejméně chybět, vše je třeba samozřejmě stručně odůvodnit. Vždy po cca 10 minutách se pak hlasuje cca o třech nejvážnějších návrzích a ten, kdo obdrží nejvíce hlasů spolucestujících, musí plavidlo opustit a zahyne. Zbytek cesty může sledovat jako duch.

Poznámky: Podle počtu hráčů je dobré si stanovit kolik lidí má přežít - tedy kdy hra skončí. Podle zkušeností doporučuju max. 70 - 90 minut té fáze hry, kdy se hlasuje. Pak už je to repetitivní a koncentrace hráčů opadá. Pokud je hráčů opravdu moc, lze v každém kole vyhazovat po dvou i třech, nebo počet vypadnuvších různě měnit podle pokynů kapitána a tím měnit dynamiku hry. Je dobré na to mít ale nějaký plán.

Volitelné pravidlo - OSUD: To jsem zkoušel jako novinku cca před měsícem. Jeden z instruktorů měl roli tzv. osudu. Každý hráč měl právo se ho jednou za hru zeptat na svůj budoucí osud, pokud let přežije. Ostatní hráči pak mohli hlasováním (bílé vs. černé žetony) ovlivnit věštbu, zda bude negativní nebo pozitivní). Hlasovat mohli tajně nebo veřejně dle svých preferencí. Věštba osudu se však vždy prezentovala co nejvíc nejednoznačně a nedával se k ní žádný výklad. Bylo to docela pěkné zpestření.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 26. 7. 2021, 07:25

Korhule , díky za náměty, ten první bohužel nemám sílu do tlačit a z popisu mi není úplně jasné jak to funguje.

U druhého by se mi hodily přesnější pravidla, jestli mají vylosované roli ve Vzducholodi nějakou funkci? Nebo zdali to jsou pouze názvy. Jak probíhá hlasování, nějak se domlouvají to chápu , ale to finální rozhodnutí padne jak ?? Každý na papírek napíše jméno koho chce vyhodit ?
Díky za případné doupřesnění.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Korhul » 24. 7. 2021, 23:07

Moje oblíbená hra je Tržiště. Vedoucí si rozdělí role různých obchodníků, kejkliru a jiných postaviček, co se můžou vyskytovat na tržišti (je jedno, jestli je to jarmark, bazar nebo Mos Eisly). Mezi ně se rozhodli nejaké indicie, co potřebuji děti zjistit pro další pokračování táborové hry. Mezi různé postav se mohou vymyslet i nějaké konflikty a mikropribehy k reseni a drobné ukoly. Jde o to, aby děti navázaly interakce s postavami, plnily pro ně úkoly ATP. No je pravda, že tohle je spíš koncept a ne hotová hra, ale je to nejblíž zadání.

Další co mám je Vzducholoď. Hráči si vylosují různá povolání. Následně jsou pozváni na vzduchoplavbu. Jenže v průběhu letu dojde k nehodě, vzducholoď klesá. Posádka musí v pravidelných intervalech hlasovat, koho hodí přes palubu, aby loď doletěla do cíle. V podstatě takové městečko Palermo. Dost často vyhrají ta povolání, která na začátku všichni tipují, že vypadnou jako první. :-) Tohle je ale asi vhodnější pro starší děti / mládež.

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Jerson » 24. 7. 2021, 22:52

Ponorky jsou dobré tak ve čtyřech a více skupinách, ve třech jsme vždy skončili na tom, že dva bojovali spolu a třetí dorazil vítěze. Vymezený prostor nebyl potřeba.

Věc jsme hráli asi v patnácti lidech? Mám z toho i videa, už bych je měl taky konečně sestříhat :-)

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Angri » 24. 7. 2021, 21:57

Jersone, díky moc za vyčerpávající odpověď.
Jo takové hříčky jako ponorka by mohli být moc pěkné, jestli ještě někdo o něčem víte , sem s tím prosím.

Doplňující otázky na Rudý říjen:
1. V kolika skupinách (ponorkách) hrajete ??
2. Máte nějak defnované území v kterém se může ponorka pohybovat?

Doplňující otázka na Věc (jinak je to moc pěkný nápad a pěkně je vymyšlená provázanost životů s nákazou - to se Ti povedlo, evím jestli to upotřebím spíš s ohledem na věk máme děti věkově 7+)
1. V kolika lidech jste tu Věc hráli ??

Re: Larpík , Zajímavé hry apod. na dětský tábor

od Jerson » 24. 7. 2021, 21:38

To první není larp. Věc jsme jako larp hráli.

Nahoru