od Antharon » 2. 11. 2008, 14:35
Tak ako na postavy. Hráčov je ťažké zaujať, a najviac PJ naštve, keď si vytvorí detailnú postavu, a hráči je pri prvom stretnutí zabijú.
Každopádne u mňa to funguje asi takto:
1, mám prvotný archetyp, napríklad, vrah, politik, zlodej a podobne
2, rozviniem pár vlastností, ktoré sú pre tento archetyp nutné
tu u väčšiny NPC na odstrel končím, občas sa s ňou ale treba pohrať
3, každá postava, ktoré má byť zaujímavá musí mať nejaký zvláštny detail. Napríklad steampunkový kúzelní, ktorý za každého počasia nosí dáždnik a podobne. Ideálne je, ak je tento detail vidno na prvý pohľad, alebo počutie, aby zaujal pozornosť odlíšil postavu
4, rozvinieme detaily, ktoré by mohli mať súvis s daným detailom. Napríklad naša postava musí mať dáždnik, pretože je ohnivý mág a pod klobúkom má vtáčika ktorý stráži oheň a nemôže zmoknúť. Tu sme rozvinuli jednou vetou pomerne veľa a tak môžeme prejsť na ďalší krok.
5, rozpor. v každej správnej postave potrebujeme nejaký kontrast, nejaké špecifikum, ktoré vytvára zvláštne situácie. Napríklad náš mág miluje dážď, ale nemôže naň výjsť.
6, tu už môžeme pomaly doplniť nejaké ciele a históriu postavy, napríklad, ako keď bol malý jeho rodná dedina umrela chladom, lebo vajda nechal uletieť vtáčika a ako sa ho potom naša postava vydala hladať, ale keď ho už našla, tak bolo neskoro a teraz len putuje svetom bez cieľa a funguje ako námezdný kúzelník...
7, a poslednou dôležitou vecou je meno. má rád Nomen Omen a tak meno vzniklo prešmyčkou a skomolením. postava sa volá Zoltán Para (veď to je steampunk, a pôvodné slovo bol parazól)
zjednodušene by to vyzeralo asi takto:
Zoltán Para:
-ohnivý kúzelník
-vždy má nad hlavou otvorený dáždnik, pod klobúkom má vtáčika
-miluje dážď
-jeho magickú moc je možné zničiť namočením klobúka
-zožiera sa vinou za vyretie jeho dediny, aj keď vina nebola jeho a urobil, čo sa dalo
-nemá čo stratiť, necháva sa najať za vysoké obnosy
Poprípade ďalšiu techniku som odkukal z jednej knihy Dick Ross: marii je 25 a je půvabná (myslím, že ako celok sa to volá cesty ke scénáři)
Technika sa nazýva tvorba od detailu k celku.
Každý deň píšeme k našej postave ďalší fakt a čím ďalej tým sa dostáveme viac k celkovému pohľadu.
Môžeme napríklad začať takto:
-naša postava má číslo 0904453432
-volá sa Jason Manson
-je súkromný detektív
-fajčí cigary
-má 45 rokov
-kvôi mladej sekretárke sa rozviedol so svojou manželkou
-jediný prípad, ktorý nevyriešil je únos malej Mie summersovej
Po týždni máme dokonalú postavu, stačí len vyvodiť fakty:
telefónne číslo nám moc nepovie, snáď len nejaké numerologické záležitosti: prevažuje štvorka, je to obchodník, diplomat, silná je ale aj trojka, takže je občas zbrklý impulzívny a agresívny
Z faktu že je súkromný detektív nám výde, že je trocha dobrodruh, určite sa vyzná v zbraniach, bitke, špionáži a podobne
Fajčí cigary, je teda strašne štýlový, tajomný a mačo.
Má 45 rokov. to znamená, že sa dostáva pomaly z akčného štýlu do štýlu Colombo, čo ho asi trocha deprimuje, nemá už toľko síl ale o to viac skúseností
Aférka so sekretárkou - opäť sa vraciame k impulzívnosti. A určite miluje ženy. Veľkým otáznikom je ešte jeho manželka. Žije? Sú v styku? Majú deti?
A posledný prvok tajomna je malá Mia Summers, o ktorej nikto nič nevie, ale každopádne nám dáva zadné vrátka pre rozvoj nejakého príbehu...
Tak ako na postavy. Hráčov je ťažké zaujať, a najviac PJ naštve, keď si vytvorí detailnú postavu, a hráči je pri prvom stretnutí zabijú.
Každopádne u mňa to funguje asi takto:
1, mám prvotný archetyp, napríklad, vrah, politik, zlodej a podobne
2, rozviniem pár vlastností, ktoré sú pre tento archetyp nutné
tu u väčšiny NPC na odstrel končím, občas sa s ňou ale treba pohrať
3, každá postava, ktoré má byť zaujímavá musí mať nejaký zvláštny detail. Napríklad steampunkový kúzelní, ktorý za každého počasia nosí dáždnik a podobne. Ideálne je, ak je tento detail vidno na prvý pohľad, alebo počutie, aby zaujal pozornosť odlíšil postavu
4, rozvinieme detaily, ktoré by mohli mať súvis s daným detailom. Napríklad naša postava musí mať dáždnik, pretože je ohnivý mág a pod klobúkom má vtáčika ktorý stráži oheň a nemôže zmoknúť. Tu sme rozvinuli jednou vetou pomerne veľa a tak môžeme prejsť na ďalší krok.
5, rozpor. v každej správnej postave potrebujeme nejaký kontrast, nejaké špecifikum, ktoré vytvára zvláštne situácie. Napríklad náš mág miluje dážď, ale nemôže naň výjsť.
6, tu už môžeme pomaly doplniť nejaké ciele a históriu postavy, napríklad, ako keď bol malý jeho rodná dedina umrela chladom, lebo vajda nechal uletieť vtáčika a ako sa ho potom naša postava vydala hladať, ale keď ho už našla, tak bolo neskoro a teraz len putuje svetom bez cieľa a funguje ako námezdný kúzelník...
7, a poslednou dôležitou vecou je meno. má rád Nomen Omen a tak meno vzniklo prešmyčkou a skomolením. postava sa volá Zoltán Para (veď to je steampunk, a pôvodné slovo bol parazól)
zjednodušene by to vyzeralo asi takto:
Zoltán Para:
-ohnivý kúzelník
-vždy má nad hlavou otvorený dáždnik, pod klobúkom má vtáčika
-miluje dážď
-jeho magickú moc je možné zničiť namočením klobúka
-zožiera sa vinou za vyretie jeho dediny, aj keď vina nebola jeho a urobil, čo sa dalo
-nemá čo stratiť, necháva sa najať za vysoké obnosy
Poprípade ďalšiu techniku som odkukal z jednej knihy Dick Ross: marii je 25 a je půvabná (myslím, že ako celok sa to volá cesty ke scénáři)
Technika sa nazýva tvorba od detailu k celku.
Každý deň píšeme k našej postave ďalší fakt a čím ďalej tým sa dostáveme viac k celkovému pohľadu.
Môžeme napríklad začať takto:
-naša postava má číslo 0904453432
-volá sa Jason Manson
-je súkromný detektív
-fajčí cigary
-má 45 rokov
-kvôi mladej sekretárke sa rozviedol so svojou manželkou
-jediný prípad, ktorý nevyriešil je únos malej Mie summersovej
Po týždni máme dokonalú postavu, stačí len vyvodiť fakty:
telefónne číslo nám moc nepovie, snáď len nejaké numerologické záležitosti: prevažuje štvorka, je to obchodník, diplomat, silná je ale aj trojka, takže je občas zbrklý impulzívny a agresívny
Z faktu že je súkromný detektív nám výde, že je trocha dobrodruh, určite sa vyzná v zbraniach, bitke, špionáži a podobne
Fajčí cigary, je teda strašne štýlový, tajomný a mačo.
Má 45 rokov. to znamená, že sa dostáva pomaly z akčného štýlu do štýlu Colombo, čo ho asi trocha deprimuje, nemá už toľko síl ale o to viac skúseností
Aférka so sekretárkou - opäť sa vraciame k impulzívnosti. A určite miluje ženy. Veľkým otáznikom je ešte jeho manželka. Žije? Sú v styku? Majú deti?
A posledný prvok tajomna je malá Mia Summers, o ktorej nikto nič nevie, ale každopádne nám dáva zadné vrátka pre rozvoj nejakého príbehu...