tvorba světa

Pravidla tvorby magickych systemov

Napsal uživatel Joe dne 01.08.2007, 04:00

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Cizí postavy v historické fantasy (2/2)

Napsal uživatel ilgir dne 02.08.2010, 23:33

Cizí postavy (NPC) jsou pro většinu vypravěčů klíčovým nástrojem pro tvorbu hry. V tomto článku, který je druhým a závěrečným dílem minisérie „Cizí postavy v historické fantasy“ se snažím přiblížit několik vybraných typických skupin středověkého obyvatelstva z poněkud opomíjených hledisek. Jde mi především o jejich společné rysy jako jsou zvyky a motivace jednání určené společenských zařazením. V minulém čísle jsem se soustředil na dva významné zástupce středověké společnosti – rolníka a rytíře. Tentokrát si vezmu na mušku měšťana, učence a vagabunda.

Jak vytvářet RPG dobrodružství a světy

Napsal uživatel Acidburn dne 04.12.2007, 11:00

Tento článek poslouží zejména začínajícím GMům, přestože ani ti zkušenější nad ním nemusí ohrnovat nos. Článek je rozdělen do tří částí – Vzniku světa, Vytváření dobrodružství a Slovníčku některých pojmů.

Som tvorca sveta, kto je viac?

Napsal uživatel crowen dne 18.04.2005, 18:52

Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.

Vliv demokratičnosti režimu na hraní RPG

Napsal uživatel Zayl dne 13.06.2008, 04:00

Pokud se případný čtenář tohoto článku nezalekl ne příliš zábavně vyhlížejícího titulku, může na tomto místě získat stručné informace o nedemokratických režimech. Nedemokratické režimy patří k důležitým výzkumným disciplínám v rámci politologie. V tomto článku bych chtěl představit některé hlavní prvky totalitních a autoritativních režimů a především poradit Gamemasterům, jak tyto prvky zasadit do jejich RPG světa.

Hraní v SF: Pod tíhou 0g

Napsal uživatel Sirien dne 13.02.2009, 13:18

Článek o problematice gravitačních technologií a gravitiky a o možnostech vytvoření umělé gravitace pomocí dnes známých postupů. Jde o třetí článek ze série o hraní v SF.

Alternativní metody při vytváření světa

Napsal uživatel jonka dne 16.12.2006, 09:21

Stalo se vám, že jste nedokončili tvorbu větších projektů jako settings, svět nebo i kampaň, nebo jste narazili na problémy, které se těžko překonávaly a nevyhovoval vám ani Outside In ani Inside Out? Tak vam zkusím nabídnout alternativu ve formě Priority Chaos*. Neříkám, že vám to pomůže k dokončení, ale tvrdím, že vám to (snad) pomůže usnadnit práci a lépe se přenést přez některé komplikované věci.

Hraní v SF: Rychleji než světlo

Napsal uživatel Sirien dne 31.01.2009, 16:03

Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. V tomto článku podrobněji rozebírám různé možnosti jak je řešit. Zároveň jde o první článek z menší série o hraní v SF prostředí