tvorba postavy

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Napsal uživatel Bajo dne 03.02.2012, 01:34

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

Vyhodnocení soutěže o nejlepší postavu 2009

Napsal uživatel Markus dne 10.01.2010, 00:28

Do letošního ročníku soutěže o nejlepší postavu nám přišlo 17 postav, jedna zajímavější než druhá. Soutěžícím tímto děkujeme a zároveň gratulujeme výherci, který si odnesl Příběhy Impéria. Všech 17 postav nyní zveřejňujeme v přehledném sborníku, doplněné navíc i o komentáře porotců a rady do další tvorby. Doufáme, že pro vás sborník bude inspirací a že si z něj odnesete četné náměty do hry.

Pro stažení sborníku klikněte na "Číst dál".

Soutěž o nejlepší postavu 2008 (aktualizováno 2. ledna: bonus pro vítěze)

Napsal uživatel Markus dne 22.12.2008, 20:23

Diskuzní server RPGforum.cz ve spolupráci s časopisem Drakkar vyhlašuje další ročník soutěže o nejlepší postavu. V jejím průběhu se utkáte s mnohými jinými hráči, kteří stejně jako vy budou tvořit postavu v libovolném systému a herním světě, ovšem s jedním společným cílem – soustředit se na co nejlepší „osobní příběh“. Odměnou za účast je samozřejmě dobrý pocit ze společné zábavy, nicméně vítěz od nás obdrží jako bonus i nové stolní RPG World of Warcraft od nakladatelství White Wolf a ilustraci dle vlastního výběru od Ecthelionů.

Aber ja som len naschledovala der Konzept postavy!

Napsal uživatel Alef0 dne 10.11.2009, 15:14

Esej Grega Stolzeho, pôvodne z príručky Vampire: The Masquerade - Player's Guide pojednáva o konceptoch postáv, ktoré vyzerajú na prvý pohľad úžasne, ale v skutočnosti sú užitočné len pre hráča, a do skupiny zapadajú dosť ťažko.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi... 

FATE - Na (roz)hraní (2)

Napsal uživatel Joe dne 04.02.2009, 03:00

Tvorba postavy

V úvodnej časti tohto seriálu v poslednom čísle Drakkaru v roku 2008 ste sa dozvedeli o samotnom systéme FATE a o základných pojmoch, použitých v tejto rolovej hre. Načrtol som ich v niektorých prípadoch celkom zľahka, ale ďalšie dostali priestoru omnoho viac a preto dúfam, že pri tvorbe postavy ich budete vedieť dostatočne využiť. Kľúčovými slovíčkami pri tvorbe postavy vo FATE sú: "koncept", "fázy", "aspekty", "schopnosti", "triky", "body osudu", "stres". Niektoré už poznáte, o niektorých ste počuli, a tie zvyšné vám ozrejmím v texte.

Súťaž Najzaujímavejšia RPG postava 2007 - Vyhodnotenie

Napsal uživatel crowen dne 11.12.2007, 23:33

Vyhodnotenie súťaže o Najzaujímavejšiu RPG postavu. Kto vyhral PC RPG Zaklínača?Tak a konečne tu máme vyhodnotenie súťaže. Dúfal som že sa zúčastní viac ľudí, ale na nultý ročník to mohlo byť aj horšie. Dostali sme 10 postáv od 8 súťažiacich, výsledné poradie (viď pravidlá bodovania v zadaní súťaže) je nasledovné:

Postavy, postavy, postavy

Napsal uživatel Alef0 dne 28.11.2009, 13:18

Christopher Kubasik mal seriál článok týkajúcich sa príbehovo orientovaného hrania zameraného na Postavy, postavy, postavy. Tento spôsob pomerne prevracia klasické klišé, podľa ktorého majú byť postavy čo najlepšie a akákoľvek príťaž, vzťah, problém, či negatívna vlastnosť je zlá, pretože prekáža v prekonávaní prekážok. Práve naopak, snažte sa zo zámerov a konania postáv urobiť stredobod hry a nakladajte na postavy problémy, a váš príbeh sa začne odvíjať sám.