herní prostředí

Som tvorca sveta, kto je viac?

Napsal uživatel crowen dne 18.04.2005, 18:52

Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.

Hraní v SF: Rychleji než světlo

Napsal uživatel Sirien dne 31.01.2009, 16:03

Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. V tomto článku podrobněji rozebírám různé možnosti jak je řešit. Zároveň jde o první článek z menší série o hraní v SF prostředí

Doplnok pre DrD II:
 Pohraničná tvrz Červený havran

Napsal uživatel crowen dne 28.01.2012, 18:08

V tomto článku si popíšeme malú pohraničnú tvrz, ktorú môžete využiť vo vašej hre.

Tvrz sa dá umiestniť viac menej do každého fantasy sveta, pravidlový popis je síce určený pre DrDII ale dá sa z neho pochopiť, aké majú postavy schopnosti, a prispôsobiť na iný systém. Tvrz Červený havran je pohraničná tvrz menšieho kráľovstva, stráži buď brod alebo most cez hraničnú rieku, cestu cez hory alebo močiar alebo je len umiestnená pri dôležitej obchodnej trase.

 

Třináct klasických použití duchů v RPG

Napsal uživatel Pieta dne 21.11.2007, 10:48

Přehled nejznámějších způsobů, jak RPG hry nacházejí s duchy. (...) Na kopci je dům, ve kterém prý straší, ale nikomu se tam nikdy nic nestalo. Knihovník zemřel a možná si toho ani nevšiml - dál chodí knihovnou a ochotně poradí, kde najít knihu, kterou právě potřebujete. Někteří duchové jsou tu, ale vlastně nesejde na tom, že to jsou duchové, nebo že vůbec existují. Jejich duchovitost je jen takový zajímavý detail, zpestření. Pokud se ale dostanou do středu pozornosti hráčů, obvykle se rychle přesunou do některé z dalších kategorií.

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Napsal uživatel Bajo dne 03.02.2012, 01:34

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

Pravidla tvorby magickych systemov

Napsal uživatel Joe dne 01.08.2007, 04:00

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Hraní v SF: Pod tíhou 0g

Napsal uživatel Sirien dne 13.02.2009, 13:18

Článek o problematice gravitačních technologií a gravitiky a o možnostech vytvoření umělé gravitace pomocí dnes známých postupů. Jde o třetí článek ze série o hraní v SF.