design

Na systéme záleží!

Napsal uživatel Alef0 dne 16.07.2009, 17:50

Už takmer dvadsať rokov je možné v oblasti rolových hier počuť nasledovný názor: „Na systéme, ktorý sa používa, vonkoncom nezáleží. Hra je taká dobrá, ako sú dobrí ľudia, ktorí ju hrajú a v prípade dobrých hráčov a rozprávača bude fungovať ktorýkoľvek systém.“ S týmto názorom však Ron Edwards absolútne nesúhlasí.

Legendárny článok, ktorý ustanovil slogan "System does matter" a spolu s ním radikálnu vetvu náhľadu na dizajn rolových hier.

Záznam přednášky o Střepech snů

Napsal uživatel Erric dne 15.12.2008, 22:17

Na letošním Game developer session, což je konference vývojářů počítačových her, proběhla i přednáška o nepočítačové hře Střepy snů. Přednášku si můžete poslechnout ze záznamu (23MB).

Budete-li mít po shlédnutí videa nějaké otázky, směle se ptejte v diskusi.

Pravidla tvorby magickych systemov

Napsal uživatel Joe dne 01.08.2007, 04:00

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Vyhodnocování konfliktů pro všechny?

Napsal uživatel boubaque dne 10.09.2007, 23:06

Tento článek je víceméně reakcí na sérii článků o tzv. vyhodnocování kofliktů, které napsal a uveřejnil Markus na svém blogu, a na několik diskusí na RPG fóru. Snažím se poupravit Markusovy definice, ale také prakticky ukázat výhody a nevýhody jednotlivých technik, které se v metodě vyhodnocování kofliktů spojují.

Tvorba hry

Napsal uživatel Ecthelion dne 24.08.2009, 16:15

Snadný a jednoduchý návod, jak napsat konzistentní RPG hru a nezešílet z toho. Na základě praktických zkušeností. Nejdříve trocha teorie a později trocha praxe a nakonec spousta práce…

Česká (a slovenská) internetová komunita kolem RPG her je poměrně malá. Přesto se na jejím poli objevila celá řádka původních herních systémů, stejně tak oba ročníky soutěže RPG Kuchyně (1. ročník a 2. ročník) prokázaly, že se zde nachází celá řada schopných (a hlavně ochotných) designérů.

Srdcolamy fantasy

Napsal uživatel Alef0 dne 06.08.2009, 19:29

Ron Edwards sa v tomto článku zamýšľa nad fenoménom heartbreaker hier - teda tých, ktoré zvyčajne predstavujú prachsprostý klon niektorého zo svojich predchodcov (typicky D&D) pokúšajúci sa o márne plátanie ich chýb, a sú už vo svojej podstate odsúdené na zánik. Napriek tomu ich však neodsudzuje, priam naopak - nejedenkrát sa stane, že pod hlušinou sa nájde zlatý nuget, ktorý je hoden viac než zvyšok hry.

Ďalší z legendárnych článkov z The Forge, ktorý sa oplatí prečítať.

Tvorba deskových her

Napsal uživatel Charles dne 22.01.2010, 00:35

Napadlo vás někdy, že byste mohli vydat svou vlastní hru? A že by to nemuselo být jen RPGčko, ale třeba deskovka? Protože pokud potřebujete pomoct svou hru doladit, tak jsou v ČR lidi, kteří se přesně tímhle zabývají. Fungují pod hlavičkou Czech Board Games, a pokud v daném roce zvítězíte v jejich soutěži nad ostatními tvůrci, tak vám tu hru dokonce i vydají. Více v odkazu.

Uvařte vlastní hru v RPG kuchyni 2010

Napsal uživatel Markus dne 31.01.2010, 14:23

Rok se sešel s rokem a RPG Fórum vyhlašuje již třetí ročník RPG kuchyně. V této zběsilé soutěži se utkají fanoušci RPG her, aby během pouhých 14 dní vymysleli a napsali kompletní hru podle zadaných ingrediencí. Zní to šíleně? Taky že ano! A doufáme, že se k tomuto bláznivému podniku přidáte i vy.

Letošní ročník probíhá od 15. do 28. února