bodový nákup

Hra nemá žádné kategorie či archetypy postav. Místo toho dostanou všichni hráči přidělený určitý počet bodů, za něž si poté zcela volně nakoupí schopnosti a vlastnosti svých postav.

Tri-Stat dX

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:57
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2003
Univerzálny a škálovateľný RPG systém, vhodný pre rozličné úrovne hrdinskosti a epickosti
Guardians of Order

Tri-Stat dX je jednotný systém používaný v produktoch Guardians of Order, ktorý berie do úvahy rozličnú úroveň moci postáv a ich schopností. Na rozlíšenie sa používajú odlišné kocky, od 2 štvorstenných kociek pre ľudí až po dvanásťstenné kocky pre polobohov. Ďalším špecifikom je nakupovanie atribútov a schopností postáv za charakterové body pri tvorbe postavy. Spomínaná univerzálnosť a všeobecnosť môže niektorým hráčom vadiť, pretože veľa pravidiel a atribútov je voľne interpretovateľných a je potrebné vytvoriť si ich aplikáciu vo vlastnej hre (najmä čo sa týka mágie a superhrdinských schopností).

Fvlminata: Armed with Lightning

Napsal uživatel Alnag dne 03.01.2009, 01:05
3
Průměr: 2.5 (2 hlasy)
2001
Odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby starověký Řím disponoval střelným prachem.
Jason E. Roberts, Michael S. Miller

Fvlminata je hra odehrávající se v pozměněném starověkém světě, kde jeden Říman nezemřel jak měl a místo toho vynalezl střelný prach, jehož latinský název je právě "fulminata". A snad si umíte představit, jak to změnilo ubírání světa. Po stránce popisu prostředí je hra velmi bohatá štědrá, na druhou stranu systémově je velmi skoupá, jedná se relativně jednoduchou mechaniku, která používá autentické kostky starověkých Římanů - tzv. tali (osmistěnná kostka s dvakrát se opakujícími čísly I, III, IV a VI).

Fallout Pen and Paper

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 23:03
2
Průměr: 2 (7 hlasů)
2000
Postapokalyptická hra založená na stejnojmenné sérii počítačových her
Jason Mical

Fallout se odehrává ve světě po třetí světové válce, kdy zbytky lidské rasy opustily podzemní kryty a pokoušejí se znovuosídlit radioaktivní pustinu. Najdete tu nájezdníky, supermutanty, ozářené lidi se spálenou kůží i mysteriozní Bratrstvo oceli... hra stylově navazuje na 50. léta, kdy paranoia světové války dostoupila vrcholu. Fallout PnP používá, stejně jako počítačová hra, takzvaný systém SPECIAL - ten připomíná GURPS, z nějž ostatně vzešel. Jde o poměrně snadno pochopitelný, leč místy komplikovaný, dovednostní systém s bodovým nákupem vlastností.

Star Wars d6

Napsal uživatel lev dne 02.05.2009, 16:05
5
Průměr: 5 (1 hlas)
1987
Legendárne RPG zo sveta Star Wars
West End Games

Kedysi dávno v jednej ďalekej, preďalekej galaxii... Postavte sa tyranii galaktického Impéria, lietajte na lodiach rýchlejších ako svetlo, a chopte sa svetelného meča v neľútostných dueloch so Sithmi. Táto hra zo známeho sci-fi sveta Star Wars je v srdci klasickým systémom, ktorý používa bank d6 kociek a kladie dôraz na akciu. Zaujímavým prvkom je, že GM v nej nie je len nestranný rozhodca, hrá totiž aj za temnú stranu Sily a snaží sa postavy zviesť na cestu zatratenia. Hráč nikdy nevie, ktorá z týchto rolí GMa s ním práve komunikuje. Hra sa stala známou aj preto, že bola jedným z hlavných referenčných materiálov na svet Star Wars.

GURPS

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:03
4
Průměr: 3.1 (8 hlasů)
2004
Komplexní univerzální systém zakládající si na maximální realističnosti

GURPS je dnes již klasikou na poli RPG her. Má dovedností systém a bodovou tvorbu postavy, kdy za výhody a přednosti se musí platit, kdežto za nevýhody a slabiny dostáváte body navíc. Základní pravidla jsou nezávislá na světě a žánru, je však možné dokoupit si aplikace pro fantasy, sci-fi, nemrtvé, western, atd... GURPS nabízí jednoduché „jádro“ systému, na něž se nepovinně nabalují složitější, realističtější pravidla pro cokoliv, od rytířských turnajů až po souboje vozidel. Právě fakt, že v základní knize najdete pravidla na všechno, je jedním z největších lákadel této hry.

Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

Napsal uživatel Hchkrdtn dne 10.01.2009, 21:12
0
Zatím nehodnoceno
2005
Historická hra zasazená do Polska 17. století
MAX PRO

Již druhá edice „šlechtické“ RPG Dzikie Pola vám umožní zahrát si hry jak z románů Henryka Sienkiewicze. V rolích příslušníků hrdé polské szlachty se můžete toulat celou Rzeczypospolitou v bouřlivém 17. století a zažívat jedno dobrodružství za druhým, ať již při vojenských taženích, intrikách na magnátských dvorech, divokých soubojích na šavle či politikaření na sejmu a sejmících. Hra má vlastní dovednostní systém založený na hodu d20, to hlavní na ni jsou však obsáhlé popisy historických událostí, reálií a vůbec všeho ze staré polsko-litevské unie.

Dreaming Cities

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 17:46
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2005
Aplikace Tri-Stat dX do žánru městské fantastiky
Guardians of Order

Dreaming Cities je dovednostní systém, který umožňuje hráči připravit jakoukoliv hru v žánru urban fantasy. Kromě toho obsahuje tři různá předpřipravená herní prostředí. Jedná se o tradiční RPG zaměřenou na jedinečnost a důkladnou přípravu hráčských postav, k čemuž napomáhá design tvorby postavy. Zcela unikátní je pak přizpůsobení hry různé míře hrdinskosti jednoduchou změnou typu užívaných kostek. Kromě mechanik a trojice předpřipravených herních prostředí nabízí velmi důkladně zpracované rady pro vypravěče i hráče nejen o vedení hry, ale především o žánru městské fantastiky.

Wilderness of Mirrors

Napsal uživatel Peekay dne 04.02.2009, 09:49
4
Průměr: 3.7 (3 hlasy)
2006
Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

Čas pro hrdiny

Napsal uživatel Jerson dne 05.05.2010, 08:53
0
Zatím nehodnoceno
2007
Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

ČaroDej

Napsal uživatel Alef0 dne 07.01.2009, 18:57
2
Průměr: 2 (4 hlasy)
2006
Málopravidlový domáci systém pre klasické hranie dobrodruhov vo fantasy žánri.
Zsolt Varga

Slovenský, rozsahovo malý, systém, ktorý prináša všetky základné elementy pre klasické hranie tradičných postáv-dobrodruhov, ktorí bojujú mečom a mágiou voči rôznym príšerám a prekážkam sveta. Pravidlá a filozofie známe z klasických systémov sú síce zredukované na minimum, ale skúsený hráč si nájde analógie pre boj, kúzlenie, zručnosti i jednoduchú tvorbu postáv spolu s niekoľkými konkrétnymi príkladmi. K dispozícii dáva vyhodnocovací systém založený na banku kociek a tvorbu postáv cez pravidlový nákup.