aspekty

Systém nemá předem danou sadu vlastností pro postavy. Místo toho si hráči mohou vlastnosti svých postav definovat a pojmenovat zcela libovolně. Tyto tzv. "aspekty" přitom mají mechanický význam a systém s nimi počítá.

Over the Edge

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:22
5
Průměr: 5 (2 hlasy)
1997
Konspirační hra ze současnosti odehrávající se na fiktivním ostrově

Over the Edge je hra, ve které si nikdy nejste ničím jisti. Odehrává se v ostrově Al-Amarja, kde se střetávají všechny konspirace světa a splétají či rozplétají intriky. Samotné téma a prostředí hry je velmi promyšlené, psychedelické a surellistické. Často bývá hra přirovnávána k seriálům Městečko Twinpeaks či Akta X. Samotné prostředí není psáno klasickým dokumetaristicko-encyklopedickým přístupem, ale je pojato jako praktická pomůcka ke hře, která vás bude inspirovat a podporovat. Pravidla jsou velmi jednoduchá a intuitivní a některými lidmi bývají považována za předchůdce systému Fate.

Dogs in the Vineyard

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 17:40
5
Průměr: 4.5 (4 hlasy)
2005
Westernové drama o nejisté morálce
Vincent Baker

Jedna z nejznámějších indie her vůbec, Dogs in the Vineyard, se odehrává ve westernovém prostředí, kde postavy představují strážce zákona a víry v zapadlých osadách. Sotva dokončily výcvik, jsou to jen děti, a najednou jsou vyslány trestat zlo do světa, který zdaleka není černobílý. Hra pojednávající o těžkých rozhodnutích a morálních dilematech. Jednoduchý systém je postaven na vyhodnocování konfliktů, které využívá „pokerového“ zvedání sázek, poskytuje vodítka pro následné popisy a vlastně tak vytváří páteř veškerého děje.

Fudge

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:32
0
Zatím nehodnoceno
2000
Univerzálna „stavebnica“ RPG systému bez vlastného herného prostredia
Steffan O'Sullivan

Fudge, tzv. „voľný univerzálny urob-si-sám herný engine“ nie je klasickým RPG systémom, vo svojej najširšej podstate to nie je priamo ani herný systém. Je to skôr určitý framework alebo stavebnica, pomocou ktorej si môžete vytvoriť a upraviť výsledný systém podľa svojich vlastných požiadaviek na hru. Základom je opis postáv pomocou prídavných mien (namiesto klasického číselného vyjadrenia štatistík) a špecifické kocky, ktoré sa pri hre používajú – šestistenné s plusmi, mínusmi a nulami namiesto čísel.

Najznámejší aplikáciou systému Fudge je Fate.

Houses of the Blooded

Napsal uživatel Conlai dne 20.01.2009, 04:55
4
Průměr: 3.5 (4 hlasy)
2008
Ambice. Touha. Pomsta. Hra o intrikách a cti v době před vzestupem Atlantidy...
John Wick

Hlavní postavy této hry jsou šlechtici. Mají své území, své spojence a nepřátele, své aféry, své společenské a politické povinnosti... a prostě nemají čas lozit do zaprášených jeskyň a honit se za draky. Jde jim totiž o moc. Hra je původně postavená na systému FATE, který ale v mnohém rozvíjí a vylepšuje. Oproti mnoha "klasickým" hrám jsou ústředními elementy života postav věci jako styl nebo romance. Pravidla jsou propojená s herním prostředím machiavellistické civilizace "Venů", kterou kniha na více než 400 stranách velmi podrobně popisuje.

Anima Prime

Napsal uživatel Majo dne 28.04.2009, 13:53
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2009
Príbehova spontánna hra inšpirovaná Final Fantasy
Christian Griffen

Je to príbehová hra. Jej pravidlá podporujú tvorenie a rozvoj zaujímavých príbehov. Je vhodná na spontánne hranie, t. j. dá sa hrať aj bez veľkej predprípravy. Prostredie hry je inšpirované anime a Final Fantasy. Ale je možné si zvoliť iné prostredie. Zaujímavosťou hry je, že tam nie je PJ ale len moderátor. Hráči v tejto hre majú väčšie právomocie ako v klasických hrách. Počas hry si môže hráč napĺňať zásobareň šťastia, ktorú môže nasledne použiť v súbojoch. Táto zásobareň sa mu plní za dobré hranie postavy. Súboje v tejto hre sú veľmi akčné a pestré. Hráč v nich sám popisuje priebeh súboja a útoky (ako vo Wushu). Hra je ešte vo vývoji a testovani. Zataľ ešte nevyšla finálna verzia.

The Play's The Thing

Napsal uživatel Alef0 dne 17.04.2012, 18:02
0
Zatím nehodnoceno
2012
Pretvorte scenár existujúcej shakespearovskej hry a odohrajte ho v hereckej družine

Dramatik predloží hráčom existujúci shakespearovský kus, ktorí ho pretvoria na svoj obraz. Nebudete hrať samotné postavy z Hamleta či Zimnej rozprávky, ale členov hereckej družiny obsadených do príslušných rolí hry. Pravidlá poskytujú množstvo mechaník pre konštrukciu príbehu -- napr. už samotní herci majú schopnosti pre zavádzanie úpravy do textu hry, čím môžu Bardove príbehy ešte viac vylepšiť.