Databáze RPG her

Nové přírůstky v databázi

MechWarrior (3e) / Classic Battletech RPG

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1999
Třetí inkarnace původní RPG hry ze světa BattleTech

MechWarrior třetí edice je hra zasazená do známého herního univerza BattleTech, pokračovatel druhé edice MechWarrioru (1991). Původně ji vydalo nakladatelství FASA, později ji získalo FanPro. To roku 2007 vydalo dotisk přejmenovaný na Classic Battletech RPG, aby se hra nepletla s jinými tituly, které mezitím pod názvem MechWarrior vyšly.

Ve vzdálené budoucnosti 31. století mezi sebou znesvářené lidské frakce válčí za pomoci ohromných, mnohatunových robotů vyzbrojených lasery, částicovými kanóny, raketami nebo autokanóny. Hráči se stanou piloty mecha robotů nebo jinými jednotlivci z herního univerza, například techniky, leteckými piloty nebo průzkumníky.

Hra je pokračovatelem a další iterací předchozích titulů, takže pravidla jsou podobná, byť dál upravená. Třetí edice je úzce spjatá s oficiálním metaplotem herního univerza, mezitím rozvíjeného v jiných hrách i knihách. Má komplexnější tvorbu postavy, při které hráč volí konkrétní původ a minulost postavy v uplynulých válkách, což výrazně ovlivňuje výsledné statistiky. Stejně jako v předchozích edicích je výsledkem postava vyjádřená sadou základních vlastností a dovedností od 0 do 10. Po tvorbě postav plné výpočtů už jsou pravidla hry překvapivě jednoduchá: při vyhodnocování se k dovednosti přičítá hod 2k10 a je nutné překonat cílové číslo, přičemž desítky explodují. Pravidla třetí edice jsou principielně podobná předchozím verzím, jen celkově robustnější a komplexnější.

Harlem Unbound (2. vydání)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2020
Materiály a scénáře pro hraní hororových vyšetřování v legendární černošské čtvrti

Harlem Unbound (2. vydání) je rozšíření 370stránkové rozšíření pro sedmou edici Call of Cthulhu, podrobné popisující legandární černošskou čtvrť Harlem v New Yorku, a to za dob prohibice ve dvacátých letech dvacátého století. Do Harlemu přicházejí Afroameričané prchající před útlakem jižních států a čtvrť žije alternativní kulturou i nadšenými vyhlídkami. Přesto je plná konfliktů a připravená každou chvíli explodovat. Dochází k třídním a kulturním třenicím a pod tím vším číhají hrůzy mýtu Cthulhu.

Rozšíření předpokládá, že hráči budou hrát skupinu černošských vyšetřovatelů, a dává podklady pro jejich tvorbu. Přináší podrobné rešerše dobové problematiky, „harlemské renesance“, tehdejšího rasismu a radí, jak s takovými tématy pracovat ve hře – zejména, když předsudkům musejí čelit samy hráčské postavy. Obsahuje podrobný popis Afroamerické historie se zaměřením na Harlem (přičemž skutečnou historii proplétá s prvky mýtu Cthulhu), popis samotného Harlemu a jeho významných lokací, a taky detailní profily 64 nehráčských postav. Výraznou částí knihy je sedm připravených scénářů zasazených právě do Harlemu.

Jde o rozšíření a revizi původního Harlem Unbound (2017), což byl fanouškovský produkt. Nová verze pod křídly nakladatelství Chaosium vypouští statistiky pro Trail of Cthulhu, vypouští dva kratičké scénáře, zato přidává čtyři scénáře nové, výrazně rozšiřuje popis lokací a přidává spoustu nových nehráčských postav a další drobnosti (tvory mýtu, povolání vyšetřovatelů atd...)

The Lost Universe

Vložil(a) Passingby dne
0
Bez hodnocení
2024
Vzdělávací dobrodružství o přínosech Hubblova teleskopu

The Lost Universe je relativně jednoduché jednorázové dobrodružství od NASA, odehrávající se v alternativní časové linii, ve které nebyl vynalezen Hubblův teleskop a Vesmírem putuje potulná planeta Exlaris obývaná obvyklými fantasy rasami a ovládaná kastou mocných čarodějů. Velká část dobrodružství má vzdělávací charakter a věnuje se přínosům Hubblova teleskopu a prezentaci objevů, které data z něj umožnila.

Dobrodružství je prezentované jako bezsystémové, ale prakticky je určené pro postavy na 4. až 7. úrovni v páté edici D&D. Je k dispozici zdarma jako 44stránkové PDF.
 

MechWarrior (2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1991
Aktualizace hry za piloty mecha robotů ve známém univerzu BattleTech

MechWarrior druhé edice, nahrazující předchozí první edici MechWarrioru (1986), je RPG hra zasazená do prostředí známé figurkové wargame BattleTech. Ve vzdálené budoucnosti 31. století mezi sebou znesvářené lidské frakce válčí za pomoci ohromných, mnohatunových robotů vyzbrojených lasery, částicovými kanóny, raketami nebo autokanóny. Hráči se stanou piloty mecha robotů nebo jinými jednotlivci z herního univerza, například techniky, leteckými piloty nebo průzkumníky.

Druhá edice je iterativním vylepšením původní hry. V jádru používá stejný systém a věnuje pozornost stejným věcem, provádí ale různá iterativní vylepšení pravidel a aktualizuje je, aby zůstávala kompatibilní se soudobou verzí BattleTechu (ten slouží jako její soubojový systém pro střety robotů). Změnily se i některé reálie a technologie, aby odrážely vývoj herního světa, k němuž v uplynulých letech docházelo vydáváním dalších doplňků a článků pro obě hry. Výraznou novinkou je posun herních reálií do období po takzvané „invazi Klanů“.

I pro tuto edici vyšla bohatá řada dalších doplňků a rozšíření. Nakonec byla nahrazena třetí edicí MechWarrioru (1999).

The Rock Awakens

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2015
Krátké dobrodružství v rozvalinách pod skálou, která se probouzí

Mezi ozářenými dunami purpurové planety se nad záhadným městem tyčí prapodivná černočerná skála. Místo se vyhýbají dokonce i obří červi – skrývá kolosální tvory, smrtící zemětřesení, mocný artefakt a jisté nebezpečí... až se skála probudí!

#84.1: The Rock Awakens je krátké dobrodružství pro postavy na 4. úrovni v Dungeon Crawl Classics, zasazené do stejného světa jako #84: Peril on the Purple Planet (2015). Má 16 maloformátových stránek a jde spíš o jednorázovou lokaci určenou k vložení do širší mapy purpurové planety. V první polovině hráči prozkoumají rozvaliny města pod podivnou probouzející se skálou, která se začíná hýbat (5 popsaných lokací), v druhé menší dungeon – chrám zaniklého národa (5 popsaných lokací).

Eat the Reich

Vložil(a) KDolecek dne
4
Průměr: 4 (2 hlasů)
2023
Hra za upíří komando s úkolem vypít Adolfa Hitlera

Eat the Reich je akční hra zasazená do alternativní reality roku 1943, ve které nacisté dobývají Evropu a svět nejen díky technologické, ale i okultní převaze. Hráči se stanou upíry a upírkami ve Spojeneckém komandu, které je poslední nadějí svobodného světa na vítězství. Jejich jedinou misí je vydláždit cestu z krve, vnitřností, kostních úlomků a jiných kousků nacistů napříč Paříží až do zeppelinu nad Eiffelovou věží, kde mají za úkol vypít Adolfa Hitlera a destabilizovat tak nacistický válečný aparát. 

Hra obsahuje konkrétně vymezený scénář, pro který doporučuje dvě až tři sezení po dvou hodinách, s šesti připravenými postavami, ze kterých si mohou hráči vybrat. Nastíněno je 18 lokací napříč Paříží, kde se obětí upířího ultranásilí a masakru mohou stát jak běžní němečtí vojáci, tak Übermenschen – výsledky nacistických pokusů, které se dokážou upírům postavit v rovném boji. 

Pravidla používají systém zvaný Havoc Engine. Postavy jednají v pořadí, které určuje vypravěč. Hráči krátce popíšou, o co se pokouší, a na základě toho vyberou vhodnou statistiku (Střelba, Plížení, Podfuk...), která určí základní počet šestistěnných kostek v poolu. Za využití předmětů, speciálních schopností a narativních podmínek (brokovnice je lepší zblízka) pak dostávají bonusové kostky. Za hozené úspěchy, (pokrácené o úspěchy, které hodí GM za nepřátele) pak přebírají vyprávěcí pravomoce – popisují, jak masakrují nacisty, podporují ostatní postavy, pijí krev nebo pracují na cíli dané scény. Systém pracuje s předměty na omezený počet použití a metaměnou Krve použité k aktivaci speciálních schopností a k léčení. Snaží se především o svižnost, která by umožnila nepřetržitou, krvavě přepálenou akci. 

Doors to Darkness

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2015
Sborník pěti hororových scénářů pro začínající vypravěče

Doors to Darkness je bezmála 150stránkový sborník pěti scénářů pro sedmou edici Call of Cthulhu, určených zejména pro začínající vypravěče. Všechny jsou zasazené do tradičního prostředí dvacátých let dvacátého století v Nové Anglii. Kniha obsahuje i pár úvodních rad k vedení hry. Scénáře jsou:

  • The Darkness Beneath the Hill: Jeden známý při rekonstrukci domu objevil cosi nečekaného, co stojí za vyšetření...
  • Genius Loci: Vyšetřovatelé na popud svého přítele přicházejí zkoumat podezřelé okolnosti do ústavu pro duševně choré.
  • Servants of the Lake: Při hledání ztracené osoby budou odkryta prastará tajemství.
  • Ties That Bind: Ve fontáně zámožné paní byly objeveny podivné kamenné formace, které nepřipomínají žádné známé kameny.
  • None More Black: Smrt studenta Miskatonické univerzity zavede vyšetřovatele do pochybných čtvrtí a zaplete je do ještě pochybnějších kšeftů.

Return to the Temple of Elemental Evil

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2001
Remake slavného dobrodružství, rozsáhlý bojově orientovaný dungeon

Return to the Temple of Elemental Evil je rozsáhlá, zhruba 200stránková kampaň třetí edici Dungeons & Dragons, která dobrodruh provede od 4. do 14. úrovně. Jde o remake slavného dobrodružství Temple of Elemental Evil (1985), odehrávající se ve stejném prostředí, ale o 15 let později potom, co se události z Temple of Elemental Evil skutečně odehrály. To autorovi umožňuje používat některé známé nehráčské postavy a znovu používat dříve popsané lokace, ale dávat jim nový význam a doplňovat je o nový kontext a zcela nového záporáka.

Dobrodružství se pomyslně dělí na tři části. V té první se dobrodruzi seznamují s mírumilovnou vesničkou Hommlet, prozkoumávají rozvaliny města Nulb a narazí na známky nekalostí. Druhá a hlavní část dobrodružství je rozsáhlý, mnohapatrový (a úplně nový) dungeon – chrám zlých sil –, plný obtížných taktických soubojů, ale i frakcí, které je možné rozeštvat proti sobě. Ve třetí části vyrazí hráči do dalšího dungeonu, titulního Chrámu živelného zla, kde konečně konfrontují hlavního záporáka, aby zachránili svět.

Gateways to Terror

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2019
Sborník tři miniscénářů pro seznámení s Call of Cthulhu.

Gateways to Terror je menší, 88stránkový sborník tří stručných scénářů pro sedmou edici Call of Cthulhu, vhodných pro seznámení s hrou a pro začínající vypravěče. Všechny tři zde představené scénáře vznikly původně jako ukázky na cony a jiné akce, kde bylo potřeba představit hru během jediné hodiny – obsahují tedy připravené postavy a pár scén vhodně zvolených tak, aby předvedly různé stránky hry. Kniha obsahuje i rady, jak hru vysvětlit novým hráčům, a pár tipů pro rozvedení obsažených scénářů do delších her. Scénáře jsou:

  • The Necropolis: Jaké prastaré hrůzy se ukrývají v nově objevené egyptské hrobce v Údolí králů?
  • What’s in the Cellar?: Pátrání po tom, jestli uznávaný byznysmen skutečně zavraždil v horské chatě svou ženu, nebo se stalo něco jiného.
  • The Dead Boarder: Pátrání po tichém a nenápadném sousedovi, který znenadání zmizel.